Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies aangaande aankopen growshop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Advies aangaande aankopen growshop

Korting op 420shop
    Goede dag,

Ik wil binnenkort voor eigen gebruik en als hobby wat 'planten' kweken, maar ik vind het moeilijk de juiste spullen te selecteren uit het immense aanbod dat er is.

Mijn kweek locatie is mijn schuur. Ik zou graag het hele jaar door blijven kweken, alleen ben ik bang dat de temperatuur een probleem kan worden dan. Dus s'winters moet er verward worden in de kweekkast. Ik heb alleen geen idee op welke manier ik dat het beste kan aanpakken. Ik gok op goede isolatie (steenwol/piepschuim of zo?), afzuiging en een kanaalverwarmer? Of kan ik beter een losse elektrische kachel erbij plaatsen?

Mijn schuur zelf is afgezien van twee kleine gaten (totaal ongeveer 50-70 cm2) helemaal dicht. Van wat ik vernomen heb ik ventilatie erg belangrijk vanwege het CO2 gehalte in de kweekkast. Ik neem aan dat die 50-70 cm2 (+ een extra gat in de kast) niet genoeg is en dat daar afzuiging voor nodig is. Zo ja, welke afzuiger raden jullie mij aan uitgaande van een kweekkast van een 1.5mx1mx1.8m kast (en moet er dan alleen worden ingeblazen of ook worden uitgeblazen)? (ik kan de in en out met slangen verbinden met de twee gaten in de schuur)

Als laatste ben ik er nog niet helemaal uit welke voedingsmiddelen/grond ik het beste kan gebruiken. Er is waanzinnig veel aanbod en ik heb geen idee wat ik moet kiezen. Welke grond + extra voeding raden jullie mij aan?

PS: Ik wou graag kweken met een 600W HPS (groei en bloei), dat is prima toch voor 1m2, of is het teveel?

PS2: Ik wou mijn aankopen doen bij www.desjop.nl, iemand hier ervaring mee?

Ik waardeer jullie tijd en energie voor het beantwoorde van mijn vragen,
    alvast heel erg bedankt,
    Jori.

Re: Advies aangaande aankopen growshop

Er is heel veel te vinden hier op het forum , eerst goed lezen voor je spullen aankoopt . Ook bij de growshops zelf kun je veel advies inwinnen over je set-up . Ik heb wel is besteld bij de sjop en het netjes binnen gekregen , maar ook bij bv allien zou je langs kunnen wippen voor een zeeuws bakkie en slap gelul . In het begin is het moeilijk kiezen uit het mega aanbod wat er tegenwoordig is , maar na veel lezen van kweekverslagen etc steek je al veel op van andermans ervaringen welke betrekking kunnen hebben op jou kweeklocatie , soortje , of set-up .
    Succes !

Comment

kijk hier eens.. http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...line-growshops

Zelf bestel ik nu het meeste bij Dutch-headshop binnen 2 dagen in huis, stevig verpakt, discreet, en je pakket is te volgen met track&trace..

succes!!

600W kan te veel zijn.... ik heb zelf met 250W al aardig wat problemen op 0.5m3. dat is dan wel binnen...

Qua afzuiging.. check ff dit forum

Ook bij die site kan je een kompleet pakket van plagron kopen voor 5 planten. geloof 50euro.. heb ik ook... dan heb je alles wat je moet hebben qua voeding.

klein duwtje in de rug, maar je kan alles vinden als je op dit forum zoekt..

succes
      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
      (running)

Comment

Ik heb al heel veel gelezen. Ik wil gewoon geen miskoop doen. Zou iemand met verstand van zeken gewoon even alle vragen per stuk kunnen beantwoorden. Zou ik heel erg waarderen!

Comment

Als je naar de growshop gaat kunnen ze je persoonlijk advies geven.
          Ik zie in je profiel niet uit welke regio je komt, maar bijvoorbeeld in Ijzendijke zit een gezellige shop die veel met kleine kwekers te maken heeft, zoals Lange al zei.
          Je hebt vrij specifieke omstandigheden waarvan de effecten misschien niet voor iedereen hier bekend zijn.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Voor mij wel. Vergeet het maar om heel het jaar door te kweken, zeker met 600 watt. In de winter kan je nog bijverwarmen, in de zomer deftig afkoelen gaat gewoon niet. Ik kweek in de zomer dan ook niet in mijn schuur.
            Begin met een 400 watt lamp, het warmteverschil is enorm.
            Afzuiging moet je zelf zien. Maar je dimt beter een iets zwaardere dan een kleine die je continue op volle kracht moet laten draaien.

Grond en voeding, tsja. Ieder zijn goesting daar. Ik neem allmix voor de eerste drie, vier weken en pot ze over naar batmix. Qua voeding kies je een merk, in mijn geval bio nova, en je neemt daar een fles grondvoeding en een fles bloeivoeding van. Eventueel nog een booster zoals Green sensation (plagron).

Dit werd mij allemaal aangeraden zo'n 4 jaar geleden tijdens mijn eerste bezoek aan Alien, door de vriendelijke man achter de toog Hint.

Comment

Bezig...
            X