Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

paar vragen eerste kweekje :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

paar vragen eerste kweekje :)

Korting op 420shop
    hoi iedereen
    heb ook de stap om genomen om wat wiet te kweken voor mezelf
    nu heb ik hier al heel wat fotos bekeken en begin me paar vragen te stellen,
    mijn plantje groeien heel traag,de overgang van zaadje naar plantje ging vlug,je zag de plant groeien
    voor de moment staan ze 12 dagen onder 2 36w lampen cool withe,krijgen alle dagen 1 glas water en en besproei ze met wat water (kraantjeswater)(laat het wel 24u staan voor ik het ze geef,heb eens gelezen dat dit beter is voor de ph)?
    18u licht 6donker vochtigheid op 70,geef wel toe warmte word niet geregeld ma is gemiddelde kamertemratuur,staan ook 2 pc ventilaters op
    hier zijn ook de fotos hoe ze nu zijn,ze waren wel iets groter maar heb zand bijgevuld,dacht aan te weinig zand en denk ook aan te kleine potten? niet?
    weten jullie wat ik fout doe? of moet ik gewoon geduld hebben? (soort: berry bomb)
    grtz sven 20120907_182225.jpg20120907_182234.jpg20120907_182243.jpg20120907_182250.jpg20120907_182255.jpg20120907_182302.jpg20120907_182406.jpg

Re: paar vragen eerste kweekje

het lijkt er op dat ze strekken door te weinig licht ; hoever heb je die tl's eraf staan ? max is 7 cm imi
    wat ik ook als tip wil geven is geef niet altijd domweg evenveel water voel hoe zwaar je potten zijn en geef water als ze daadwerkelijk lichter zijn
    anders heb je op een gegeven moment een overschot aan water en verzuipt je plant
    beste temperaturen zijn tussen 20 en 28 als het af en toe wat afwijkt is niet erg
    ze houden van een beetje luchtverplaatsing maar niet van storm hou daar ook rekening mee
    verder zou ik ze in grotere potten zetten maar dan wel pas als ze flinke geworteld hebben
    en dat is waar ze nu waarschijnlijk de meeste energie in steekt het wortelen en daarom lijkt het dat je plant een beetje stil een het staan is maar ze groeit zeker wel alleen dan onder de grond

ps succes deze ronde !
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

lampen hangen op +-30 cm,zal ze verhangen naar 7,hebben wel 9dagen op 2.10 gehongen,(beginnersfoutje zeker xd) hoe weet ik wanneer ik moet verpotten en hoe groot moet de pot dan worden? kwa luchtverplaatsing zit er gewoon 2 pc vetilatortjes 1tje lucht in 1tje lucht uit,en welke groote moete ze hebben voor ik ze in bloei zet, want meeste mensen praten over weken,en dagen,maar elke plant groet niet even snel toch? alvast bedankt voor reactie

Comment

onder tl gaat alles wat langzamer
        ik moet echt zeggen de tl's op max 7 a 8 cm van de bovenkant af
        scroggen is onder tl een absolute must aangezien een tl een dieptestraling heeft van 10 cm
        de meest gebruikte potten zijn volgens mij 11 15 en 18 liter
        ompotten gebeurt als ze deze potten volgewortelt hebben dat kan je zien aan de gaten onderin de pot
        ik zou iig even kijken naar de scrog metode als je ze onder tl wilt laten afbloeien
        in bloei zetten kan al vanaf dat ze zaadje zijn dus het is maar net hoeveel ruimte je hebt
        en wat voor licht je erboven hebt zitten wanneer je ze het beste in bloei kan zetten

Comment

voor de bloei heb ik een goede 400w lamp liggen,tl zijn voor groei (voor kosten wat te dekken :p) lampen al lager 5cm van kleinste en 3 van grootste,thx vo de info
          we komen er wel

Comment

aha dan komt het in bloei zeker goed !
            lees jezelf een beetje in op het forum en je kunt al een hoop problemen voorkomen !

Comment

toch vraag ik me nog af hoe het komt dat mensen op een week al een mooie plant hebben en ik al 2 weken en een klein babytje heb,wat doe ik dan anders?

Comment

onder tl gaat alles langzamer
                temperaturen misschien niet ideaal ?
                sommigen zoals ik beginnen met stekken en hebben dan al wat voorsprong
                kan dus aan veel liggen gewoon geduld hebben en veel opsteken in die tijd !

Comment

Bezig...
                X