Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten van onderen bewateren met een Smart Pot?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Planten van onderen bewateren met een Smart Pot?!

Korting op 420shop
    Hoi allemaal, Het leek me wel eens leuk om zelf mijn eigen eerlijke wietje te kweken ipv het regelmatig bezoeken van de coffeeshop. Daarom heb ik kort geleden een klein compleet kweektentsetje gekocht. Deze staat nu gereed voor gebruik. Het gaat om een Secret jardin 90x90x160 met een 400watt lamp van Philips. Verder heb ik 5 Smart Potten van 11,6 liter erbij gekregen die ik voor mijn eerste kweek van plan ben te gaan gebruiken.
    Mijn vraag:Is het mogelijk en aantebevelen om met deze potten de planten van onderen water geven? Is er iemand die hier positieve ervaring mee heeft? Zoja, hoe heb je dat gedaan? Moeten er bijvoorbeeld gaten in de pot geknipt worden of is het materiaal geschikt genoeg om water op te nemen? En iemand die er de voorkeur aan geeft om met dit type pot juist van boven te bewateren? En zoja waarom?

Ik heb mijn zaadjes al gekocht. Het gaat om de R.Q.S. Fruit Spirit

Opbrengst 50-60 gramOogstmaand Begin Oktober
    Hoogte van de plant 50-60 cm
    Genetische achtergrond Blueberry x White Widow
    Effect High (zoete smaak)
    Cannabinoid gehalte Extreem-hoog
    Bloeitijd 8 weken
    Type Sativa: 60% Indica: 40%

Een van de redenen voor deze keuze van deze plant is de lage hoogte bij een binnenkweek. Ik dacht das wel zo makkelijk voor een begginend kweker die een kleine en vooral ook lage tent heeft. Ik heb namelijk nog geen top of fim ervaring. Is er iemand die weet of het uberhaubt verstandig is om met dit type plant te toppen of te fimmen? Dit vanwege zijn korte lengte.

Er zitten waarschijnlijk wat domme vragen tussen, maar ik kon mijn vragen niet beantwoord krijgen via het lezen van deze forum en google. Vandaar.

In ieder geval alvast bedankt! Aanvullende tips zijn uiteraard zeer welkom.

Groeten!

Re: Planten van onderen bewateren met een Smart Pot?!

Als je de smartpots in een lekbak zet kan je ze water laten opzuigen , werkt prima.

Comment

ik heb stoffe smarktpots van nomersyshop.nl
      ik gooi gewoon een emmer op een zeiltje en de capilaire werking doet de rest.

is denk ik beter voor de plant. hierdoor krijg je geen luie wortels
      One "small" step for a man....one giant tree for mankind

Comment

Ja hoor dat kan gewoon, alles wat droog is zuigt zich vanonder vol met water.

Comment

Hartelijk bedankt iedereen. Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst. Ik houd jullie op de hoogte. Groeten!

Comment

Hoi allemaal, is er toevallig ook iemand die mijn andere vraag weet te beantwoorden? Zou super zijn. Namelijk de vraag of het mogelijk en verstandig is om het type plant, welke ik ga gebruiken (r.q.s. Fruit spirit), geschikt is om te toppen. Ben erg benieuwd of er iemand met deze plant ervaring heeft. Let wel het gaat om binnenkweek aangezien er wel voldoende te lezen is op dit forum over buiten kweken met deze plant.
            Groeten!

Comment

Fruit spirit kun je best toppen, zoals de meeste (niet autoflower)planten.
              Ze heeft wel lange armen, dus als je topt zal het wel een brede struik worden.
              rqs-fruitspirit.jpg

(Zo'n wasmachine-lekbak is 70x70 en kosten rond de 10 euro bij de doe-het-zelf
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hoi, super bedankt voor je antwoord. Ik had er net een nieuw onderwerpje van gemaakt. Pas daarna zag ik jou reactie.
                Gr.

Comment

Bezig...
                X