Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blad verbranding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Blad verbranding

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Heb een tijdje mijn plant overbewaterd en heb dit inmiddels hersteld.
    Zag ook dat de plant wel erg donkergroen van kleur was, ben daarom even gestopt met voeding geven, wel water. (ik denk dat er een stikstof overschot was door overbewatering vandaar)
    Nu het volgende: verbrande plekken (lamp hing niet te laat maar is toch iets honger gehangen voor de zekerheid.

Heeft iemand een idee hoe dit komt?
    Ik denk zelf dat het medium nog overbemest is, kan dit kloppen?

Re: Blad verbranding

Die grote witte plek onder de hoofdnerf komt door te nat staan, of doordat er een druppel op het blad heeft gelegen.
    Je zei zelf al dat je overbewaterd hebt dus voila.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het gekke is alleen dat dit probleem pas nu komt, nu de grond weer normaal bevochtigd is...
      Zouden er eventueel andere oorzaken kunnen zijn of is dit juist een typisch kenmerk van overbewatering/overbemesting?

Comment

Comment

Ik gaf eerder elke dag 400ml tot 600ml, waardoor langzaam maar zeker het medium overbewaterd raakte.
          Nu geef ik 200ml tot 300ml om de andere dag, dat lijkt afdoende te zijn. En dan nu zonder voeding vanwege de overbemesting.

Tijdens de overbewatering was de plant overal donkergroen, nu de bodem wat droger is komen deze vlekken ineens. De bladeren beginnen al weer wat lichter groen te verkleuren, naar wat mij de normale gezonde kleur lijkt.
          Enkele bladeren onderaan sterven langzaam af / zijn al gevallen.

Ik kan vanavond ook nog wel betere foto's maken waarop de kleuren beter te zien zijn, bij daglicht.
          Last edited by Exmember9813; 11 September 2012, 10:50.

Comment

Welke overbemesting ?

Overbemesting uit zich meteen in het verkleuren van de uiterste bladpuntjes.
            Die zijn bij jou iets verkleurd, maar ik krijg er nog geen rooie vlekken van in m'n nek.
            Zou toch wat voeding blijven geven, dan maar de halve dosis, in de bloeiperiode moet je eigenlijk nooit ondervoeden.
            Je hebt geen meststoffen aan je aarde toegevoegd toch, ik lees dat nergens.
            Of 300ml of 500ml water veel is kan ik zo niet zien.
            Dat is afhankelijk van de grootte van je potten, je medium, het licht, de temperatuur, de luchtvochtigheid en de grootte van je planten.

Ik ben benieuwd naar wat meer foto's.

Comment

Door de overbewatering, die altijd met voeding is gedaan hebben er zich een hoop voedingsstoffen opgehoopt, mijn plant is ook erg donker groen geworden... stikstok overschot zat ik aan te denken.
              De pot is trouwens 11l en ik kweek op hergebruikte light mix met spaarlampen. Temperatuur schommelt tussen 20 en 28 graden, RV schommelt tussen 20 en 40% (ja ik weet dat dat erg laag is... daar wordt nog aan gewerkt)
              Plant is 62cm incl. pot maar het is wel LST dus hij is in feite wat groter, ze heeft flink lang staan voorgroeien.

Comment

Ik heb onderaan mijn plant ook 2 verbrande puntjes... ik geef om de dag 200ml a 300ml maar ik geef geen voeding... de voeding moet nog voor ongeveer 2 weken in de aarde zitten. Ik geef alleen power roots en enzyme..
                is dit dan puur door te veel water geven.. potten zijn niet zwaar... aarde is droog...
                het kan niet door de lamp komen anders waren de bovenste bladeren wel verbrand lijkt mij...
                Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                (running)

Comment

Ik heb gisteren toch maar weer wat voeding gegeven, het probleem werd namelijk erger. Onderin de plant kleuren de bladeren nu wel weer wat lichter groen. Ik begin nu te twijfelen over wat nu de juiste kleur groen is want toen de plant in zijn geheel donker groen was had ik nergens bladproblemen....

Comment

Bezig...
                  X