mede fanaten,
Ik zit met de volgende vraag:
ik weet dat een plant zijn energie verwerkt door middel van fotosynthese.
Fotosybnthese vindt plaats in de bladgroenkorrels van een plant.
Aangezien ik ene SCROG heb komt het nog wel is voor dat er een hoop bladeren mijn toppen bedeken.
De meeste hoofdtoppen komen er wel bovenuit, maar dit is werkenlijk maar de helft van de top,
Zommige toppen zitten zelvs voledig onder het blad.
Nu twijvel ik of het belangrijk is dat toppen lichtkrijgen, aangezien ik niet weet of in de toppen fotosynthese kan plaatsvinden.
En weet dat bladeren belangrijk zijn om energie te verwekken, maar aangezien de toppen tegen het einde van de bloei aan zitten(nog 2,3) weekjes is het mischien niet zo erg als ze wat blaadjes missen?
Hebben jully hier eenig ervaring mee?
Moet ik wat bladeren rondom de groote toppen wegknippen of het zo laten staan?
Op de laatste foto is goed te zien dat veel licht van de toppen wordt tegengehouden door de bladeren die er rondom groeien
IMG_1764.jpgIMG_1767.jpgIMG_1768.jpgIMG_1769.jpgIMG_1765.jpgIMG_1766.jpg
Ik zit met de volgende vraag:
ik weet dat een plant zijn energie verwerkt door middel van fotosynthese.
Fotosybnthese vindt plaats in de bladgroenkorrels van een plant.
Aangezien ik ene SCROG heb komt het nog wel is voor dat er een hoop bladeren mijn toppen bedeken.
De meeste hoofdtoppen komen er wel bovenuit, maar dit is werkenlijk maar de helft van de top,
Zommige toppen zitten zelvs voledig onder het blad.
Nu twijvel ik of het belangrijk is dat toppen lichtkrijgen, aangezien ik niet weet of in de toppen fotosynthese kan plaatsvinden.
En weet dat bladeren belangrijk zijn om energie te verwekken, maar aangezien de toppen tegen het einde van de bloei aan zitten(nog 2,3) weekjes is het mischien niet zo erg als ze wat blaadjes missen?
Hebben jully hier eenig ervaring mee?
Moet ik wat bladeren rondom de groote toppen wegknippen of het zo laten staan?
Op de laatste foto is goed te zien dat veel licht van de toppen wordt tegengehouden door de bladeren die er rondom groeien
IMG_1764.jpgIMG_1767.jpgIMG_1768.jpgIMG_1769.jpgIMG_1765.jpgIMG_1766.jpg
Comment