Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overpotten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overpotten

    Korting op 420shop
    Hoihoi,
    Jullie zullen me waarschijnlijk niet kennen aangezien ik een nieuw lid ben en 1x een reply heb gepost
    (Wel ontzettend veel geobserveerd trouwens)

    Maar ja ik heb dus een vraag:
    Is overpotten echt belangrijk?
    En daarmee bedoel ik niet: "waarom kan je d'r niet gewoon in een klein potje laten?"
    maar meer: "Is er een probleem als je het zaadje nadat het ontkiemt is gewoon meteen in een grote pot doet?"

    Alvast Bedankt,

    -Pyan

    #2
    Re: Overpotten

    opzich is er geen probleem als je meteen in een grote pot doet, natuur is opzich ja een grote pot

    voordeel van in een kleiner potje is dat waneer ze een stuk groter is is de voeding van je kleine potje ook op verbruikt en als je ze ompot hebben ze weer vollop nieuwe voeding

    Comment


      #3
      Re: Overpotten

      Kleine potjes trekken ook erg snel droog, die zul je twee, of als ze groter zijn zelfs drie of vier, keer per dag water moeten geven.
      Grotere pot betekend grotere plant, meer aarde betekend ook meer ruimte voor foutjes, plant staat steviger, wortels verstikken niet, etc. etc. etc.
      Er zijn zoveel voordelen, misschien kun je beter naar de nadelen vragen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Overpotten

        Grootste voordeel van overpotten blijft dat je voor kunt groeien onder kleinere lamp op kleiner oppervlak of dat je dubbel zoveel kwijt kan en alleen de mooiste vrouwen wilt selecteren om in grote potten te zetten..


        Juuu suc6

        Comment


          #5
          Re: Overpotten

          Als je gaat voor kleine potjes kun je net zo goed hydro gaan.

          Bij grotere potten is er veel meer buffer en meer ruimte voor veel en gezonde wortels.
          Maar om terug te komen op jouw vraag, of het goed is over te potten?

          Ikzelf vindt dat ompotten niet nodig is, de plant zal altijd gestrest worden doordat men zo nodig moet ompotten.
          Plant je kiemplantje gewoon in een 10literpot waar bovenop de zaaiaarde ligt en vanaf het midden gewone aarde, dan kan je plantje goed ontkiemen en heeft meteen genoeg voeding de eerste weken. Als de voeding opraakt dan geef ik gewoon voeding.
          En zakt de aarde teveel in dan gooi je er wat meer aarde in.

          En als je een zaadje laat ontkiemen en deze krijgt geen stress dan zal dit denk ik beter voor hem of haar zijn dan dat je ze gaat opstressen doordat je gaat ompotten. Dus mijn mening is gewoon direct in 10liter of meer.

          Ik pot nooit om en heb meestal wel mooie dames al zeg ik het zelf...

          Comment


            #6
            Re: Overpotten

            kiemen en dan zaadje gewoon direct in je grote potten met goede aarde
            Wil je blowen, moet je het zelf growen

            Comment


              #7
              Re: Overpotten

              Als je kiemt in kleine potjes kan je ook een kleinere lamp gebruiken. Met grote potten heb je een grote lamp nodig die voornamelijk aarde belicht. Met kleine potten kan je ook makkelijker eventuele miskleunen ertussenuit gooien.

              Er gaan zelfs verhalen dat verpotten goed is voor je plant: Het wortelstel krijgt een opdonder en komt daar beter en sterker uit. Of dat waar is weet ik niet.

              Ikzelf onkiem in halfvolle 1-liter potten. De potten vul ik bij als de plantjes boven de pot uitkomen. Is het bladoppervlak eenmaal groter dan de pot, dan verpot ik naar 2-liter. Vlak voor de bloei gaan ze naar 20-liter potten.
              Een beetje bewerkelijk allemaal - maar het is tenslotte hobby. Spelen met plantjes en modder is leuk.

              Comment


                #8
                Re: Overpotten

                Bedankt voor de antwoorden,
                al waren sommige geen antwoord op mijn vraag,
                maar sommige weer wel dus ja
                Bedankt!

                Comment

                Bezig...
                X