Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan het kwaad als ik niet aan 18 uur licht graak eerste 2 weken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kan het kwaad als ik niet aan 18 uur licht graak eerste 2 weken?

    Korting op 420shop
    Hey hey,

    Hier ben ik weer met een leuke vraag

    Aangezien dat niet iedereen in het huishouden mag weten dat er hier ergens een plantje verstopt staat moet ik dit doen als ik hier alleen ben (altijd van savonds tot volgende dag vroeg)
    Dus tijdens de dag niet.

    Minpunt hieraan is dat ik 4 dagen van de 7 maar 15 uur het licht kan laten branden.
    Nu vroeg ik me af hoe erg dit is voor mijn plant die normaal eerste 2 weken 18/6 groei moet staan. Hij staat wel onder een vette 600 watt hps.

    Ik heb het artikel hier op het forum gelezen dat de fotoperiode van een plant na 18 uur licht in de groeifase beland.
    Maar nu vraag ik me af wat 15/9 of 16/8 zou doen met de plant? Wat zijn de gevolgen?
    Ik zou dan denken dat buiten in de natuur de zon ook nooit 18 uur aan een stuk schijnt in de zomer (zeker niet in onze omstreken).
    En dan door storm/zware bewolking deze plantjes zeker niet elke dag nog maar in de buurt van 18/6 komen.

    Daarna de 12/12 zal zonder problemen lukken.

    Dus 4 dagen 15/9 en 3 dagen 18/6 in 1 week, wat gebeurt er dan? bedankt voor de info!

    #2
    Re: Kan het kwaad als ik niet aan 18 uur licht graak eerste 2 weken?

    heb je geen tijdschakelaar? en geen afzuiging?... je gaat het toch ruiken.. en die afzuiger hoor je... vat m niet helemaal
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Kan het kwaad als ik niet aan 18 uur licht graak eerste 2 weken?

        waarschijnlijk een niet ge-aard stopcontact ??
        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
        (running)

        Comment


          #5
          Re: Kan het kwaad als ik niet aan 18 uur licht graak eerste 2 weken?

          Denk dat je plantjes een beetje naar licht gaan zoeken.

          Je kunt ook gelijk op 12/12 beginnen,

          zoek maar eens op het forum.

          Comment


            #6
            Re: Kan het kwaad als ik niet aan 18 uur licht graak eerste 2 weken?

            12/12 systeem heet dat inderdaad! planten worden uiteraard wel minder groot maar wel dikke toppen!
            Moet je maar ff zoeken ik wil het ook een keer proberen na mijn scrog project wat eerst aan de beurt is...
            Groetjes Thur.
            "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

            Comment


              #7
              Re: Kan het kwaad als ik niet aan 18 uur licht graak eerste 2 weken?

              dikke toppen... dat klinkt alvast goed
              Maar ik neem aan minder 'lengte' in "toppengebied" en minder verschillende takken die toppen maken dus in totaal wel een groot verschil?
              Aan de andere hand zal je dan waarschijnlijk minder lang moeten wachten tot je weed klaar is?

              Comment


                #8
                Re: Kan het kwaad als ik niet aan 18 uur licht graak eerste 2 weken?

                tijdens de bloei gaat je hele huis naar weed ruiken, zonder afzuiging.
                minder uren licht is minder groot, zolang het meer dan 12u is kan ik mij niet voorstellen dat er voor de rest nog nadelen zijn.

                gaat je moeder niet merken dat de afrekening dit jaar groter gaat zijn?

                mvg,
                potty

                Comment


                  #9
                  Re: Kan het kwaad als ik niet aan 18 uur licht graak eerste 2 weken?

                  Bwa voor € 30 per maand kan ik gewoon zeggen dat ik een tarzan 2000 heb gekocht voor men vriendin en dat die nogal vaak moet worden opgeladen

                  Die afzuiging zal ik dan nog eens moeten bekijken

                  Comment


                    #10
                    Re: Kan het kwaad als ik niet aan 18 uur licht graak eerste 2 weken?

                    Denk niet dat je met 30e per maand toekomt voor een 600w zal eerder dik het dubbele zijn of ben ik mis?

                    Comment


                      #11
                      Re: Kan het kwaad als ik niet aan 18 uur licht graak eerste 2 weken?

                      0,6 kwatt x 12 uur x 30 dagen = 216 x € 0,21 = € 45,00 er mooi tussenin

                      Comment

                      Bezig...
                      X