Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

600 wat hps in stopcontact en klaar! Of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

600 wat hps in stopcontact en klaar! Of niet?

Korting op 420shop

Re: 600 wat hps in stopcontact en klaar! Of niet?

mijn vsa ligt aangesloten op een stopcontactdoos met zekering in, gebeurt er iets dan hoef ik enkel het zekeringetje te vervangen en klaar is kees normaal...
    Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

Ah dus gewoon een stopcontactdoos met zekering kopen en je hebt nooit geen brand?

Comment

dat is toch de bedoeling van die doos...kan altijd fabrikant aanklagen als het niet zo is... de tv's enzo liggen ook aangesloten op zo een doos
        Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door diScOpOlis View Post

Ik heb aan growshop alien al gevraagd of ik een relais nodig heb tussen mijn 600 watt hps of gewoon in stopcontact steken.
          hij verzekerde mij dat het geen problemen geeft en absoluut veilig is om deze gewoon direct in het stopcontact aan te sluiten.
          Ben je daar zeker van? Ik vind dit nogal raar zo'n advies voor iemand die een growshop heeft.
          Je hebt een relais nodig om de piekspanning bij het opstarten van je vsa op te vangen, indien je
          zelf geen kaas gegeten hebt van zo'n dingen kan je een kant- en klare schakelkast kopen van Davin bv.
          Denk aan je veiligheid en die van je naasten en je buren, bespaar hier niet op, better safe than sorry!
          Voor een 600 watt lamp is zo'n relais een absolute must.

Comment

ken er zelf niets van maar na wat opzoekwerk (lange tijd geleden)
            weet ik dat zoiets meteen in stopcontact steken gewoon foute boel is, je moet het niet gaan zoeken
            wil je op iets besparen zet dan maar plantjes uit het zaad in je kippen eten en zeker niet op veilligheid!

Comment

Het zal best kunnen, maar het is niet erg praktisch aangezien je elke dag op dezelfde tijd de lamp aan/uit moet doen.
              Voor 5 tientjes ben je baas van zo'n mooie en veiliger schakelkast.

Davin_dv_12.jpg
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

hum, growshop alien heeft alweer gewonnen.

de lamp sluit je niet aan op stopcontact, de lamp sluit je aan op VSA.
                de vsa die steek je dan gewoon in je stopcontact. mss enkel een tijdschakelaartje tussenzetten ivm aan/uit .

een stofzuiger trekt meer dan 600w en steek je ook gewoon zonder schakelkastje in het contact.

grtn

Comment

???????????

N EVSA kende direct instoppen wegens slowstart, de piekspanning van gewone VSA is te hoog.

Toch beter altijd relais tussen doen.

Comment

Comment

Juuu, maar door die slowstart is er geen piekspanning meer, toch beter relais gebruiken.

Comment

Door die 'slowstart' is er een mindere piek bij een evsa dan bij een vsa maar er is nog altijd een hoge piek

Comment

Even voor alle duidelijkheid: Een extra relais beschermt je schakelklok en niets anders. Gaat het mis, dan krijgen je plantjes te lang licht. Er onstaat dus geen brand- of electrocutiegevaar.

Er zijn goede en slechte schakelklokken. Helaas kosten ze allemaal hetzelfde (een tientje) en hebben ze allemaal de specificatie "16A", dus je weet pas dat je een slechte hebt als je plantjes stoppen met bloeien.

Toch maar een relais dus.

Comment

Daar zit toch altijd een relais tussen? Ik heb er in ieder geval geen extra tussen geplaatst, zie daar het nut niet van in. Als er iets gebeurt dan valt bij mij gewoon 1 van de 2 keldercircuits uit.

@cplif: als ze bij Alien over een lamp spreken dan neem ik aan dat ze de set bedoelen en niet enkel de lamp.

Comment

Hey jongens, veel verschillende meningen hier.

Ik heb toch aan mijn veiligheid gedacht en het volgende gekocht;
                              Een Belkin Surgemaster extreme, met schakelaar en relais ingebouwd. 8 stopcontacten, indicator of alles werkt en beveiligd is.
                              Daarnaast tot 3700 joules, 3600 watt en 360 volt en 75000+ ampere (zoiets in de buurt toch) beschermd.

dus hiermee krijg ik normaal nooit geen problemen. Was het allerbeste dat ter beschikking was.
                              Heb ik nu nog een aparte schakelaar of relais nodig?

Hier een link, maar mijn versie is nog beter, vind niet meteen de juiste info op het internet;

Comment

Bezig...
                              X