Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

600 wat hps in stopcontact en klaar! Of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 600 wat hps in stopcontact en klaar! Of niet?

Zo te zien beschermt zo'n surgemaster je apparaten tegen pieken op het net. Bij een HPS lamp zou je juist het omgekeerde moeten beschermen: Het apparaat maakt de pieken en je wilt juist het net (inclusief schakelklok) daartegen beschermen.

Dat ding is volgens mij compleet zinloos in deze situatie, en zou er zelfs voor kunnen zorgen dat je lamp niet meer opstart. Zet dat ding lekker voor je PC of TV; daar is 'ie voor bedoeld.

Comment

Davin.

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

tja, ik heb 600w met VSA (LUXGEAR) gedraaid met enkel een goedkoop digitaal schakelklokje ervoor.
        werkt zonder problemen, nooit iets gemerkt van piekspanningen ook niet met een verbruiksmeter ertussen dus. het verbruik bouwt zich ook hier langzaam op.

met een EVSA nog minder een probleem.

en als er iets mis gaat elektrisch dan zal de zekering van uw stopcontacten ook wel afspringen.

je kan er nog 700 zekeringen en relais tussenzetten, is allemaal overbodig en zal het verbruik (de elektrische weerstand) doen stijgen.

een elektrisch vuurtje dan als vergelijk als dat opspringt of een wasmachine of waterkoker, hoeveel piekspanning gaan die dingen niet trekken zo recht op het contact ?

grtn

Comment

Relais niet nodig voor 1x 600w. Jouw ballast vangt genoeg stroomstoten op. Vsa dus

Verstuurd met mijn mobiele telefoon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
            Zo te zien beschermt zo'n surgemaster je apparaten tegen pieken op het net. Bij een HPS lamp zou je juist het omgekeerde moeten beschermen: Het apparaat maakt de pieken en je wilt juist het net (inclusief schakelklok) daartegen beschermen.

Dat ding is volgens mij compleet zinloos in deze situatie, en zou er zelfs voor kunnen zorgen dat je lamp niet meer opstart. Zet dat ding lekker voor je PC of TV; daar is 'ie voor bedoeld.
            Beter kan dit niet gezegd worden.HULDE!! HAHAHAHA.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Heb nog even gekeken voor een foto voor je.

000_0038.jpg

Zo Moet je dat doen.
            Links de Schakelkast van Davin en rechts de VSA's en de dikke kabels die gaan naar de lamp....

En doen het nog veiliger --> hang er een brandblusser bij.

Comment

Ziet er netjes uit lange fred

Waarom kon Blani dat beter niet zeggen? Is het nu een slecht idee om die surgemaster te gebruiken of niet?
              Ipv de Davin schakelkast bv.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cplifj View Post
                t
                een elektrisch vuurtje dan als vergelijk als dat opspringt of een wasmachine of waterkoker, hoeveel piekspanning gaan die dingen niet trekken zo recht op het contact ?

grtn
                Geen. Of je moest er hebben met een vsa tussen...

Comment

Een surgemaster dient om dure apparatuur -computers, stereoinstallaties e.d.- te beschermen tegen stroompieken, bijvoorbeeld bij blikseminslag. Een vsa levert stroompieken die je lamp bij het opstarten vraagt en begrenst tevens het op te nemen vermogen van de HPS-lamp. Een HPS-lamp heeft namelijk geen Ohmse weerstand, zoals de wolframdraad in een gloeilamp. Een HPS-lamp is te vergelijken met een fiets zonder remmen, waarmee je een Alpencol afdaalt. Zonder remmen beland je in het ravijn. Een VSA is de rem van je HPS-lamp.

Comment

Leuke uitleg

Dus ik sluit mijn lamp aan op mijn vsa, en mijn vsa op mijn surgemaster, via mijn surgemaster het stopcontact in? Hier zit ook een zekering op dus kan ik dan gerust zijn?
                    Of kan ik absoluut niets doen met mijn surgemaster, maar MOET het een schakelkast zijn van Davin om gerust te kunnen zijn dat alles werkt en niet afbrandt?

Sorry voor mijn trage begrip, ik ben een Belg

Comment

Uw vsa produceert zelf die stroompiek, kan die dan tegen overstroom? Jup. Heeft die surgemaster dan nut?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cplifj View Post
                        tja, ik heb 600w met VSA (LUXGEAR) gedraaid met enkel een goedkoop digitaal schakelklokje ervoor.
                        werkt zonder problemen, nooit iets gemerkt van piekspanningen ook niet met een verbruiksmeter ertussen dus. het verbruik bouwt zich ook hier langzaam op.

met een EVSA nog minder een probleem.

en als er iets mis gaat elektrisch dan zal de zekering van uw stopcontacten ook wel afspringen.

je kan er nog 700 zekeringen en relais tussenzetten, is allemaal overbodig en zal het verbruik (de elektrische weerstand) doen stijgen.

grtn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door diScOpOlis View Post
                          Ziet er netjes uit lange fred

Waarom kon Blani dat beter niet zeggen? Is het nu een slecht idee om die surgemaster te gebruiken of niet?
                          Ipv de Davin schakelkast bv.
                          Wat Blani zegt zou ik doen.

Surgemaster lekker bij je tv laten.

Davin lekker voor de vsa te schakelen.

Comment

Ja, ik heb gisteren de davin schakelkast gaan halen bij Alien.
                            Testje gedaan en alles werkt naar behoren.

Kan ik de stekker die vanuit de schakelkast samen met een ventilatortje wel aansluiten op mijn surgemaster?

ik neem aan dat de surgemaster dan niets meer merkt van de vsa omdat de schakelkast deze al opvangt, toch?

Comment

ja die kan je wel op je surge master aan sluiten.
                              Maar waarom??
                              Die surge master zorgt zoals vele al gezegd hebben voor een piek beveiliging van buiten het net.

JIj wilt het net beschermen( heb je gedaan met de Davin) dus de surgemaster hang hem boven je bed dan kan je elke avond tegen hem praten!!

Comment

Je vsa's hangen op z'n kop fred.
                                Het hete deel zit nu onderaan.

Surgemaster hangt hier aan de computer
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                                X