Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 dag onder hps en zien helemaal geel en verschroeid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1 dag onder hps en zien helemaal geel en verschroeid

Korting op 420shop
    heb een eerste kweekje gestart heb gegroeid op tl verlichten is goed gelukt en nu voor de bloei heb ik mijn 400w hps lamp er boven gehangen,plantjes staan 1 dag onder en zien helemaal geel en verschroeid, lamp hang nogtans op 40cm wat heb ik misdaan en kan ik deze schatjes nog redden??

Fototje erbij

Comment

Re: 1 dag onder hps en zien helemaal geel en verschroeid

Titel aangepast (was niet volgens de regels) en inderdaad met een foto erbij kom je sneller tot een antwoord.

Comment

heb snel fotos genomen dit zijn ze 20120915_184926.jpg20120915_184941.jpg20120915_184931.jpg20120915_184936.jpg

Comment

moet die lamp niet eerst op +/- 80cm .. en dan elke dag 10cm laten zakken.... kunnen ze wennen ...
          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
          (running)

Comment

hoger die lamp das niet moeilijk dat ze vergeelt zijn van tl naar 400watt het hitte verschil van de lamp van tl en uw 400w das enorm en das huishoudfolie die troep eruit en schildder het wit en koop en goed zwart wit follie
            huishoudfolie is rommel weerkaats niet
            Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

als ik men lamp nu naar omhoog haal kan dit dan nog goedkomen of is het opnieuw starten

Comment

Dan kan het nog goed komen ja, maar schiet op!!

Comment

Heb je een thermometer in je kast? Het zou me niks verbazen als je de hele kast hebt uitgekookt.

Comment

lamp hangt al op 80,uit je fouten leert men zeker,kan ik nog iets extra doen,extra vochtigheid of zo?en laat ik de lamp dan langzaam zakken zoals shivaman zegt?

Comment

Opnieuw beginnen, dat wordt niks meer. Uw plantjes zijn al volledig uitgedroogd. 400 watter kan direct op 40 cm, zelfs minder. Zolang de temperatuur maar ok is, en dat is hier idd zeker het geval niet.

Comment

Als je eventueel opnieuw begint, hou dan die TL op 5cm van de plantjes.
                        Aan de langgerekte steeltjes te zien ben je dat ook vergeten in het begin.

Folie is inderdaad overbodig. Gewoon witte latex erop en klaar.
                        Kan je kastje ook dicht ? In de donkerperiode is het de bedoeling dat ze echt 100% donker staan.

Deze plantjes gaan het misschien nog wel redden. Er zullen geen kilo's afkomen, je potjes zijn ook te klein, maar je begint ook pas met kweken.
                        Als er nog groen in de plantjes zit, gaan ze misschien nog wel goed komen, maar het zal wat tijd kosten.
                        Waarschijnlijk net zoveel tijd als zou je opnieuw beginnen.

Succes met je keuzes, en als je tijd hebt, lees wat kweekverslagjes
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                        X