Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Binnen kweek, hulp bij kweektent / growlamp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste Binnen kweek, hulp bij kweektent / growlamp

Korting op 420shop
    Beste Mede-Growers

Na lange tijd wachten is het dan zo ver, ik heb mijn ouders over kunnen halen om binnen te mogen kweken. ( Ik ben 21 jaar voor het geval er mensen zijn die denken dat ik minderjarig ben)
    Ik heb van te voren vaker bij vrienden mee geholpen met buiten planten en heb zelf 3 buiten planten gehad.
    Nu beginnen alle vragen in mijn hoofd te dwalen over hoe ik nu het beste mijn plan kan gaan uitwerken voor binnen.

Mijn plan is om een Kweektent Secret Jardin DR-90 II met 400 Watt technisch compleet 90 x 90 x 180 cm te kopen ( http://www.eugrowshop.eu/nl/complete...x-90-x-180-cm/ ) , en er een 250 watt hps in te hangen om zo de kosten te besparen van de energy rekening van mijn ouders.

Nu zijn mijn vragen :
    - wat gaat mij dit kosten aan energy? of kan iemand mij vertellen hoe ik dit uit kan rekenen?
    - zal de energy rekening van mijn ouders heel veel duurder zijn dan normaal?
    - is een 250 watt hps goed genoeg om 5 planten te kweken? en leverd mij dit genoeg op of is het de moeite niet waard?

Dit is maar een concept, dus alle tips zijn welkom !
    Alvast bedankt,

Groetjes LazyAssGrower

Re: Eerste Binnen kweek, hulp bij kweektent / growlamp

In 2 op 3 topics staat hoe je dat moet berekenen.

Als ge 1 op 1 haalt (voor ervaren kwekers mogelijk) hebt ge 250 gram. 175-200 moet zeker lukken. Kunt ge zelf oordelen of dat de moeite is.

Comment

vanwege hoogte en temperatuursbeperkingen in een tentje ben je in ieder geval beter af met 250W dan 400W.
      zeker in de zomer durft de temperatuur de hoogte in te schieten in een tentje.

uit dezelfde tent heb ik al een plant of 6 geoogst met 250W HPS+ nog 2x36W pl bloielampen. beste opbrengst waren 2 WW van elk ong 80 gr droog.
      kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

Say Cheese !!

Comment

Ik wil je waarschuwen voor een "technisch complete tent" want die zijn meestal niet erg stil of maakt dit niet uit? Afzuiging kan aardig wat lawaai maken... Een evsa kan ik je ook aanbevelen dan kan je makkelijk van 250 naar 400 switchen in de warme dagen kan dit erg handig zijn, je hebt er ook verschillende standen op.. Veel succes met je aankoop!

Comment

Elektriciteit kost een 20 a 25 cent per kw, dus bekijken hoeveel dagen je gaat voorgroeien aan 18 uur licht per dag, en daar dan het aantal dagen van 12 uur licht, bloei dus, bijtellen.
          Dit vermenigvuldigen met 0.250 kw, dan weet je hoeveel kw je verbruikt hebt en dan vermenigvuldigen met 0.20 a 0.25 euro (afhankelijk van je leverancier).
          Natuurlijk op dezelfde manier effe de verbruikte stroom van je afzuig, vsa, fans enz op dezelfde manier uitrekenen en alles bij elkaar optellen.
          Los uit de pols ruw geschat zo'n 60 a 80 euro voor een kweekje, veel meer zal het niet zijn.

Comment

Harstikke bedankt voor de reacties, Ik heb samen met mijn moeder de reacties doorgelezen en heb nu nog enkele vragen :

- Hoelang duurt het voorgroeien ? ( ik begrijp uit vorige reacties dat dit zelf te bepalen is ? ).
            - Is het verschil erg groot voor de energy maatschappij om te zien dat er '' iets aan de hand'' kan zijn ? ( gaan de alarm bellen rinkelen bij de energy leverancier ? )
            hier zijn mijn ouders namelijk ook het meest bang voor vandaar dat ik er naar vraag.
            Ik zelf neem aan van niet omdat er hier genoeg mensen zijn die met een 400 watt of 600 watt kweken, ik neem aan dat deze stroom niet afgetapt word?
            Last edited by LazyAssGrower; 19 September 2012, 16:05.

Comment

Bezig...
            X