Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is dit??? (heluuuup)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat is dit??? (heluuuup)

Korting op 420shop
    Hallo allemaal ,

Ik heb iets raars opgemerkt aan 1 van mijn planten en wou graag weten wat ik moet doen en of dit erg is..???
    Ik zag een donkere plek en had een stukje top weggehaalt om te kijken en dag ik zit....

IMG_0340.jpgIMG_0338.jpgIMG_0341.jpg

Het ziet er eigenlijk uit als gewoon heel veel bruine haartjes maar dan nog ..

Re: Wat is dit??? (heluuuup)

dat is toprot

zo goed mogelijk verwijderen, en niet oproken

oorzaak zal waarschijnlijk te hoge luchtvochtigheid zijn.

jammer, zo te zien is het enkel aan 1 plant? zelf zou ik die verwijderen, laat die 2 andere dan maar goed smaken

succes !
    kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

Say Cheese !!

Comment

Zoals gifkikker zegt: Toprot. Die top is verloren.

Toprot slaat niet (snel) over op andere toppen, dus je hoeft niets te bestrijden en je kan met de rest gewoon verder kweken.

Of je toprot kan voorkomen weet ik niet (misschien met een lagere LV) maar je kan het wel sneller herkennen volgende keer. Als je ziet dat een top wat bruinige blaadjes krijgt die je heel makkelijk kan lostrekken, dan zit er rot onder. (In jouw rotte top, wat hogerop, zie ik wat verdachte blaadjes.) Onder een blacklight-lamp herken je die blaadjes nog makkelijker: De rotte blaadjes lichten op. Gek genoeg licht de rot zelf niet op: Alleen de blaadjes die uit de rotte plek komen.

Niet dat ik iedereen aanraad om bij blacklight naar zijn plantjes te gaan kijken - maar zo'n gek als ik komt van alles tegen.

Ik gooi rotte toppen weg, maar je kan er nog wat van redden met een water-cure.

Comment

Ik heb alle rot verwijdert maar moest daarvoor complete toppen afknippen..
        Super bedankt voor snelle reactie hierdoor kon ik snel actie nemen!

In het midden van de toppen zat rot , ik heb hem er vlak onder afgeknipt dus er is nog klein plantje over maar de bovenste gedeelten waren ook nog helemaal mooi..
        Zal wel geen zin hebben maar ik vond het zonde en heb ze beetje bijgeknipt en op droogrekje gehangen..
        Zal wel niet te roken zijn zeker ?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En het onderscheiden van de blaatjes was beetje moeilijk omdat ik een keer beetje te veel voeding had gegeven waardoor ze al een beetje gelig waren...

Comment

Die afgeknipte toppen zijn een beetje te vroeg geoogst natuurlijk, maar ze kunnen nog best rookbaar zijn. Je kunt het altijd nog gebruiken als noodvoorraad of als weggevertje - of als rokertje tot de rest van de plant rijp is.

Comment

Goeie adviezen bedankt !!

Comment

Gebruik de zoekfunctie eens op Watercure daar mee kun je je rotte top redden

Ajo
              Ventje
              Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Bezig...
              X