Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onderste bladeren worden geel, bruine vlekken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    onderste bladeren worden geel, bruine vlekken?

    Korting op 420shop
    Mijn plant komt in bloei (zie foto top) en dat ziet er redelijk gezond uit denk ik?

    Echter de bladeren beginnen vanaf de onderkant geel te worden en er verschijnen bruine vlekken. Een paar weken geleden viel dit nog heel goed mee, maar de laatste week is dit serieus verergerd. (zie andere fotos)

    Ik moet er wel bij zeggen dat de plant (een big bud) in een te kleine pot stond en dat ik haar nu heb verplant om hem toch meer ruimte te geven.
    De ph van de grond is iets meer dan 6.

    de plant heeft sinds het opgroeien wekelijks voeding gekregen. Ik heb haar nu wat potassium en beendermeel bijgegeven in de hoop dat het om een voedingstekort gaat.

    Herkent iemand dit beeld? Ik heb er al veel (tegenstrijdige?) dingen over gelezen. Thanks voor jullie advies.

    Screen Shot 2012-09-17 at 20.10.16.pngScreen Shot 2012-09-17 at 20.10.31.jpgScreen Shot 2012-09-17 at 20.10.41.jpg

    #2
    Re: onderste bladeren worden geel, bruine vlekken?

    Optie 1: volges mij is t Vrij normaail... betekend dat je plant aan het afbloeien is... ik zou er juist blij om zijn betekend dat oogsttijd nabij is
    nog eventjes goed voeding geven om de toppen even flink groot te laten worden en hopla dan kan je oogsten!
    Zoek maar even op google of op dit forumop waarneer je t best kan oogsten
    ik zou je een linkje kunnen geven maar volges mij is dat tegen de regels op dit forum.

    Optie 2: zoals je al zei.. voedingstekort? ik heb t zelfde probleem gehad.. wat voor grond gebruik je?
    het kan dat de grond te stikstoff arm is, in dit geval gewoon heel simpel een handje koemestkorrel oplossed in water en aan je plantje geven, (let op gebruik niet teveel want dat kan in de bloeiperiode soms niet goed doen.)
    stikstof is namelijk een groeistof, en geen bloeistof.

    Optie 3: krijgen de plantjes wel genoeg licht?
    Grtz.Nederhigh
    Last edited by Nederhigh; 18 September 2012, 14:46.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Re: onderste bladeren worden geel, bruine vlekken?

      Dat oogsten kun je nog wel ff vergeten. de bloei zit er pas in zoals het uitziet op de foto.

      Geef gewoon ook in de bloei (groeivoeding mee icm bloeivoeding) Je plant komt bepaalde voedingstoffen tekort waardoor de bladeren geel worden uitdrogen en daarna afvallen.

      Comment


        #4
        Re: onderste bladeren worden geel, bruine vlekken?

        Thanks nederhigh & sudoma voor jullie antwoorden.
        Sudoma, wat bedoel je met "de bloei zit er pas in zoals het uitziet op de foto." ? Want die foto is van die plant?

        Comment


          #5
          Re: onderste bladeren worden geel, bruine vlekken?

          btw nederhigh, om op je vraag te antwoorden: ik gebruik een mengeling van potgrond en gewone grond en voed bij met biologische meststof (die ik ook gebruik voor m'n tomatenplanten) en voeg extra beendermeel en kalium bij. Af en toe ook wat calciumkorrels en vloeibare plantenvoeding van Ecostyle (http://www.ecostyle.be/vitality_groenten_kruiden). Allemaal geschikt voor biologische teelt dus omdat ik dat belangrijk vind...

          vraagje nog; wat heeft een cannabisplant tijdens de bloei vooral nodig? Ik heb de indruk dat hij in elk geval minder drinkt nu (het is ook wat kouder uiteraard)

          Comment


            #6
            Re: onderste bladeren worden geel, bruine vlekken?

            :d jah sorry ik had mijn bril niet op. het leken op flinke toppen maar zie nu indd dat t nog langer niet oogstrijp is.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment

            Bezig...
            X