Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De verhuisdooskweek ;)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De verhuisdooskweek ;)

Korting op 420shop
    Hee medestoners!!
    Ik ben van oorsprong (om eht zo maar eve te noemen) een buitenkweker.
    Ik ben dit jaar voor het eerst gaan stekken, en met succes!
    Toen ik binnenkwam nadat ik zag dat mijn stukje een succes was zag ik in de hoek van de kamer 2 oude verhuisdozen liggen.
    Nouja ik ben dan natuurlijk wel zo gek in mn kop om op het idee te komen om er een kweekkasje van te maken.
    Meteen ben ik aan de slag gegaan.
    (dit project is niet voor serieuze doeleinden maar gewoon voor de lol de opbrengst maakt mij dus niet veel uit, ik heb ook nog 4 flinke buitenplanten.)

Inhoud: 2 verhuisdozen op elkaar met ducktape, 2 computer fans als ventilatie, 23 watt sony warm white 1550 lm (staat gelijk aan 108 watts gloeilamp) een oude tl buis van 10 watt geloof ik..
    gemiddelde temperatuur: 27 graden celcius.
    lengte: 50cm breedte: 33cm hoogte:70cm

foto's : P2020192.jpgP2020195.jpgP2020197.jpgP2020201.jpg

Ik heb gecheckt het is helemaal "lichtdicht"
    Ik hoor graag jullie reacties en wat jullie verwachten van mijn verhuissdooskweek.
    Verder ben ik totaal niet thuis in de binnenkweek dus alle tips zijn welkom!,
    ook zal ik een kweekverslag bijhouden!

Grtz.Nederhigh
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Re: De verhuisdooskweek

volgens mij gaat je karton week worden van de luchtvochtigheid, je plant verdampt veel water.

pas ook op met elektriciteit en brandgevaar

verder veel succes en een mooie oogst gewenst
    kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

Say Cheese !!

Comment

Je verhuisdozen kun je beter in de papiercontainer stoppen. Voor een paar euro koop je in een kringloopwinkel een houten- of metalen kast met binnenmaten waar je wat mee aankan.

Comment

Vocht, stroom & karton wat een fantastische combinatie.
        Die pc fans continue vol laten draaien in een kartonnen "frame".
        Geef je de garantie dat die doos uiteindelijk afbrand met alle daarbij behorende gevolgen.
        Zie je de krantenkoppen al voor je?

Oorspronkelijk geplaatst door nederhigh View Post
        (dit project is niet voor serieuze doeleinden maar gewoon voor de lol )
        Gevolgen kunnen dermate strekkend zijn dat.... "vul antwoord in"
        Last edited by misto; 18 September 2012, 18:55.
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

@gifkikker ik heb een redelijk goeie airflow die de meeste luchtvochtigheid moet afdragen.

@cannabel lecter jah maar wat is dan de uitdaging , tis gewoon gekkigheid niks serieuss aan, als dit geen succes word zal ik bij mijn volgende stekkie een houten kastje kopen

@misto t gaat nu al ruim een 2 maand goed, karton is nog goed stevig en totaal niet vochtig, daarnaast zijn computerfans erop gemaakt om voor nog veel hetere vuren te staan ze leveren normaal veel hogere prestaties dan ze nu doen, als ze te warm worden slaan ze af er gaat een zeer laag stroomgehalte door de fans tis slechts een magnetisch motortje en de vans koelen zichzelf door de luchtcirculatie die ze creeeren., (naast t fijt dat ik kweek ben ik ook een ict'er ). daarnaast zit ik er om mijn werk heen bijna constant naast, zodra ik kortsluiting krijg slaat mijn stroom af. en gelukkig zitten er in de doos geen geleidpunten die kortsluiting kunnen veroorzaken
          Last edited by Nederhigh; 18 September 2012, 19:09.

Comment

Dit is nou precies waarom de Nederlandse wet zo tegen het kweken is.
            Gevolgen kunnen dermate strekkend zijn dat.... "vul antwoord in"
            : er brand uitbreekt. Je huis affikt en je buren mee verbranden erg dramatisch maar goed...

Waarom stop je je kleding niet gewoon in de doos en gebruik je je kleerkast voor de kweek.
            Meer ruimte en wat brandveiliger. Als je nou een brandblusser in de beschrijving had opgenomen kon ik er niks op aanmerken maar door dit soort dingen gaat het meestal fout. Niet nagedacht over de gevolgen die het met zich mee kan dragen, of nog erger voor je buren of medekwekers omdat door dit soort dingen de wetten alleen maar strenger worden.

Ik hoop in ieder geval voor je dat het goed gaat, maar als je daar de fik in krijgt heb je een probleem...

Comment

Eej jongens, ik snap dat jullie het allemaal een raar idee vinden maar ik heb er echt goed over nagedacht, het plantje wat er in staat is slechts 25 cm hoog, en zal daarom niet enorm veel vocht uitstoten. Mijn lampen kan in aan het eind van de dag nog gewoon met de blote hand vastpakken.
              en wat ik was vergeten te vertellen, is dat ik natuurlijk ook op de "Air flow" heb gelet. dit betekend dat mijn ene computer fan "droge" lucht in de doos blaast. en de andere computer fan de "vochtige lucht eruit." de air flow is erg goed. mijn aansteker heeft moeite om te blijven branden als ik hem bij de uitgaande lucht hou. (ik let natuurlijk wel op dat ik niet perongeluk de doos in de fik zet.)
              Vocht hecht aan de droge lucht om er vervolgens weer door de uitgaande fan uitgeblazen te worden. (standaard natuurkunde.)
              hier even een fototje voor de duidelijkheid. P2030205.jpg
              Ik heb ook al 4 maanden een spaarlamp in mijn badkamer hangen zonder lampenkap en daar heb ik ook nog nooit problemen mee gehad. terweil de luchtvochtigheid daar een stuk hoger is dan in mijn verhuisdoos. ik heb daar namelijk geen ventilatie/afzuiger.
              Van computer vans heb ik alle verstand en deze houden het makkelijk een jaartje of 2 non stop uit op deze manier van belasting. ik heb vandaag ook de hele dag een glazen plaatje in mijn verhuisdoos gehangen om de luchtvochtigheid een klein beetje te zien. maar deze bleef volledig droog. ik zie niet in hoe deze manier van kweken gevaarlijker kan zijn dan met een kweektent of in een houten kast. ik gebruik mn verhuisdooskweekje nu inmiddels al 2 maand en het karton is nog kurkdroog.
              als iemand mij daar wel een goeie reden in ziet hoor ik het graag. ;D

grtz.Nederhigh
              Last edited by Nederhigh; 19 September 2012, 19:18.

Comment

Bezig...
              X