Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste manieren om te ontkiemen?????????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beste manieren om te ontkiemen?????????

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

    Ik heb een tijdje terug voor het eerst zaadjes gekocht (white widow huismerk)
    Maar geen van 3en kon ik ontkiemt krijgen..
    Misschien faal ik wel gewoon, maar ik neem aan dat zelfs ik toch wel een zaadje ontkiemt kan krijgen
    Dus mijn vraag is wat is nou de meest makkelijke en beste manier om te ontkiemen?
    Heb namelijk al zoveel manieren gehoord maar het werkte dus bij mij niet..

    Alvast bedankt!

    Greetz JS

    #2
    Re: Beste manieren om te ontkiemen?????????

    Lezen ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Beste manieren om te ontkiemen?????????

      In de zaai en stekgrond met een stukje plasticfolie er over, beetje leidingwater en wat geduld.

      Comment


        #4
        Re: Beste manieren om te ontkiemen?????????

        Wat je in principe nodig hebt zijn twee borden en wat vochtige tissues.Je zaden zullen nu gaan ontkiemen.
        Controleer je zaden dagelijks om ervoor te zorgen dat de tissues niet uitdrogen. Besproei zo nodig de tissues.
        Binnen enkele dagen zie je dat de eerste zaden al opengaan en er een wortel zichtbaar wordt. Het komt wel eens voor dat sommige zaden 10 dagen of zelfs twee weken nodig hebben om open te gaan.
        Wanneer de eerste paar millimeter wortel uit het open zaadje steekt, moet je het VOORZICHTIG (bij voorkeur met een pincet) naar een klein bakje met groeimedium (potgrond of steenwol) overbrengen. Maak in het medium een 2-3 mm diep gaatje (max. 5 mm), plaats het zaadje met de wortel aan de onderkant in het gaatje en dek het geheel af.
        Je zaailing zal nu binnen 1 tot 3 dagen uit het medium te voorschijn komen.
        De beste omstandigheden voor zaailingen

        Comment


          #5
          Re: Beste manieren om te ontkiemen?????????

          Morgen komt als het goed is mijn voorraadje weer binnen dus dan gaan we het maar weer proberen!
          Dit keer LowRyder #2 gekozen, heb er niet z'n verstand van allemaal maar ik wilde zowiezo een autoflower
          Ik hoop dat het nu wel lukt!!
          Bedankt voor de reacties
          Haleej

          Comment

          Bezig...
          X