Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zaadjes verkleuren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zaadjes verkleuren

    Korting op 420shop
    Hallo, mijn naam is Bart en ik ben nieuw op dit forum.
    Ik ben hier verzeild geraakt omdat ik een vraag wil stellen waarvan ik het antwoord niet op google vind :p
    Ik ben namelijk bezig met het ontkiemen van enkele zaadjes door ze tussen 2 vochtige watten op een bord te leggen. Toen ik deze zaadjes kreeg waren het groen-wit achtige zaadjes. De soort weet ik ook niet (heb de zaadjes gekregen van een vriend die ze in zen 25g bag gevonden had.)
    Nu.. na drie dagen zijn de zaadjes van hun originele lichtgroen-witte kleur naar veel donkerder groen in combinatie met zwart gegaan.


    Mijn vraag is dus simpel: is dit normaal of niet? (heb hier totaal geen ervaring mee)


    Alvast bedankt!

    #2
    Re: zaadjes verkleuren

    Hoelang ben je nu bezig met ontkiemen? Ik heb ook zaadjes die gewoon zwart zijn van kleur en juist die ontkiemen niet.. Misschien zijn ze wel gewoon rot of je hebt geen geduld
    Ik heb er verder niet zoveel verstand van dus misschien dat andere je beter kunnen helpen Ik ga je zeker volgen want heb hetzelfde probleemxD
    laat even weten hoe het gaat
    Haleej

    Comment


      #3
      Re: zaadjes verkleuren

      Die zaden waren waarschijnlijk niet goed afgerijpt: normaal zijn zaden licht- tot donkerbruin. Je had de zaden op een goed geventileerde plaats verder moeten laten rijpen. Nu zit je kennelijk "op zwart zaad", dat verder niet meer zal ontkiemen.

      Comment


        #4
        Re: zaadjes verkleuren

        Oei

        De zaadjes waren inderdaad nog niet rijp nu ik ze vergelijk met foto's van kiemklare zaadjes

        Ga ze voor de zekerheid toch nog enkele dagen laten liggen je weet maar nooit

        Bedankt voor de snelle reacties, het antwoord was helaas niet waar ik op hoopte maar het zij zo

        Comment


          #5
          Re: zaadjes verkleuren

          Zie je ook geen wit puntje tevoorschijn komen? Het kan maximaal 1 week duren dat ze ontkiemen.

          Zo dient een gezond wietzaadje uit te zien:
          marijuana-seed-closeup-with-detailed-texture.jpg

          Comment


            #6
            Re: zaadjes verkleuren

            Oorspronkelijk geplaatst door Renhaze View Post
            Zie je ook geen wit puntje tevoorschijn komen? Het kan maximaal 1 week duren dat ze ontkiemen.

            Zo dient een gezond wietzaadje uit te zien:
            [ATTACH=CONFIG]143438[/ATTACH]

            Heb net gekeken en zie geen wit puntje of iets dergelijks

            Toen ik de zaadjes 3 dagen geleden tussen de vochtige watten legde zagen ze er ongeveer zo uit (foto van internet):


            Enkele close-ups van de zaadjes nu:

            IMG_5790.JPG IMG_5791.JPG IMG_5792.JPG

            Comment


              #7
              Re: zaadjes verkleuren

              Mijn zaadjes zagen er ook niet al te gezond uit en deden ook 3 weekjes over ontkiemen. Zijn nu reuzen van planten!
              gewoon de tijd geven dus.
              En als je de hele tijd bij je kiemzaadjes gaat kijken word t er ook niet beter op

              Grtz.Nederhigh
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment

              Bezig...
              X