Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Licht aan laten staan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Licht aan laten staan

Korting op 420shop
    Hallo ik heb gister mijn plantjes in de bloei gezet,maar ik heb het knopje van de tijd klok niet terug op tijdslot gezet.
    de lampen hebben nu 24 uur aangestaan
    Wat nu kan dit kwaad?

Re: Licht aan laten staan

Nee hoor, als je het maar niet vaker laat gebeuren.

Comment

zal niet meer gebeuren
      Dank je voor je antwoord!

Comment

mijn planten staan al zo'n 3 weken in de bloei, maar vandaag heeft iemand de timer er uit en weer in gedaan, waardoor ze perongelijk 14 uur licht gehad hebben. Kan dit ook geen kwaad?

Comment

Tja, dat is een groter probleem... als je pech hebt is je bloeicylcus nu onderbroken. maar 2 uurtjes teveel licht moet denk ik nog net kunnen in bloeiweek 3... nouja het wijst zich vanzelf wel!
          Ik hoop het beste voor je man!
          succes!

Grtz.Nederhigh
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

ola!

Onze geliefde plantjes hebben alleen tijdsbesef in de donkere periode als het licht dus uit is. Of je nu 12/12 (licht/ donker) 12/14 12/16 geeft maakt geen problemen zolang de donker periode dus maar 12 uur blijft.

tijdens licht uren maakt een wietplant groeihormoon aan, in de donkere periode wordt dit weer omgezet. het omzetten van groeihormoon tijdens de donkere periode gaat sneller dan de opbouw van groeihormoon tijdens licht uren, vandaar gaat ze bij 12/12 uur dan ook domineren naar de bloei en geven we tijdens groeiperiode meer uren licht om er zeker van te zijn dat er voldoende groeihormoon aanwezig blijft hiervoor.
            ook mede hierdoor geven we tijdens groei meer lichturen om de groei te behouden en geven we de eerste week ook nog wat groeivoeding in plaats van bloeivoeding. de plant is nog wel ff aan het omschakelen totdat de bloei er goed inzit.

greetz en succes emt je ronde!!

Comment

Duidelijk

Bedankt voor de reacties!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nederhigh View Post
                Tja, dat is een groter probleem... als je pech hebt is je bloeicylcus nu onderbroken. maar 2 uurtjes teveel licht moet denk ik nog net kunnen in bloeiweek 3... nouja het wijst zich vanzelf wel!
                Ik hoop het beste voor je man!
                succes!

Grtz.Nederhigh
                nvm
                Last edited by showtime; 6 October 2012, 15:53.

Comment

Bezig...
                X