Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help allemaal treurwilgjes :-o

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

help allemaal treurwilgjes :-o

Korting op 420shop
    bijna allemaal beginnen men ong 2weke oude haze plantjes er bij te hangen zoals treurwilgjes
    het is sinds een paar dage en het lijkt erger te worden ipv te beteren
    ze krijgen 1x per dag s'morgens water
    ph ong 6
    geen voeding ed meer
    temp min21 max26
    lamp hing op 45CM maar nu al verhoogt naar 65cm
    stengeltjes lijken ook paars te worden.

IMG_0365.jpgIMG_0364.jpgIMG_0363.jpg

plantjes staan enkel op de grond voor de foto's, anders staan ze hoger op isolatieplaat.
    ze hebbe het allemaal enkel een paar ww niet.

lees eventueel ook men kweekverslagje "10 super lemon haze eerste kweekje met vrienden"
    hopelijk kan iemand me zeggen wat ik nu moet doen of niet meer mag doen
    Attached Files

Re: help allemaal treurwilgjes

ben niet zeker maar denk dat je een teveel of een tekort an water geeft...hoeveel water krijgen je dames
    Wil je blowen, moet je het zelf growen

Comment

Zien er mooi uit zou me niet zo druk maken als ik jou was zou ze wel om potten naar een grotere pot

gr bella
      God was never on your side..

Comment

Comment

@peacemaker: ja denk ook dat het te veel of te weinig water is ja. maarja wat is TE VEEL of TE WEINIG he. s'morgens staan de potjes droog dus krijgen ze "ne goeie scheut" water .
          khad al gedacht om mss is een dag of 2,3 geen water te geven en dan zien wat ze doen

@belladonna: ik ben er toch niet echt gerust in, ze stonden daarvoor echt mooi strak en dan nu zo.
          en ja ik ben nu de grotere potten al aant inwateren en ze zullen normaal vanavond wel over gepot worden

Comment

turbotom met scheuten water geven... denk dat je beter water begint te geven in ml's ipv in scheuten dan zal je er meer controle op hebben, zo doe ik het toch, de ene dag geef ik bv 200ml water en dag erna weeg ik mijn potten, is alles opgedronken ja dan kan je zeker al terug 200ml geven of eens net iets meer om te zien of ze nog niet meer drinken...

Comment

Water geef je als je plant dorst heeft dat voel je aan het gewicht van de potten

Comment

volgens mij staan ze toch echt wel veels te nat in de grond, de grond is hardstikke donker van kleur en ziet er nattig uit
                probeer eens 2, 3 dagen geen water te geven ( wel elke dag effe controleren )

Comment

alvast bedankt allemaal voor de snelle reactie's

kheb ze dus nu allemaal over gepot in ingewaterde 11l potten.

kzal ze nu een paar dagen laten doen en dan rustig terug beginnen met water te geven. EN de hoeveelheid afmeten elke keer.
                  khoop de ze er snel terug even strak gaan uitzien als daarvoor want het is ni leuk om ze zo te zien

khou jullie zeker op de hoogte van hoe ze het stellen

Comment

Comment

die reactie had ik wel verwacht, maar de potten hebben ook eerst een paar dage zo gestaan zodat het meeste water weg kon.
                      se grond is wel vochtig maar zeker niet nat.
                      ze krijgen zowiso de eerste dagen nx meer en dan zulle we wel zien

Comment

Ze stonden niet te nat, dan was er ook bladschade geweest.
                        Plantjes hebben iets te lang in die kleine potjes gestaan, dan had je ze eigenlijk 2x per dag (minder) water moeten geven, ze hadden gewoon dorst.
                        Met de 11L potten is het opgelost, daar kan genoeg in voor een hele dag
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

dus de plantjes gaan ook hangen net als bij water teveel/tekort als ze in te klein potje staan QnQzo leert men al dagen bij

Comment

Hoezo eigenwijs voel aan de potten dan voel je of ze dorst hebben of niet de ene dag drink een plant veel en de andere dag niet.
                            je geef ze niet elke dag 1 beker water voel gewoon het gewicht van de potjes is da zo moeilijk.

Comment

Dat wegen van de potten is toch wel iets wat ik nooit gesnapt heb. Je moet aan je grond voelen, of afgaan op de reactie van uw planten. Deze planten staan te nat. Als ze te droog stonden dan had je 10 minuten na het water geven terug strakke bladeren. Bij een te natte bodem blijven ze hangen.
                              Dat een plant de ene dag drinkt en de andere niet? Dan hadden ze er met die natte grond nu wel voor gekozen om geen water op te nemen. Je kan even goed zeggen dat ze de ene dag aan fotosynthese doet en de andere dag niet.

Comment

Bezig...
                              X