Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help allemaal treurwilgjes :-o

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: help allemaal treurwilgjes

het is nu wel duidelijk dat het aan het water gaat liggen, maar iedereen zegt of te veel of te weinig
    nu juist terug gaan zien (het is ochtend voor de plantjes) en ze hangen er nog slapper bij

zelf denk ik dat het aan een teveel van water gaat zijn.
    ik ga ze nu een paar dagen zo laten zonder ze water te geven en de lamp wat hoger gehangen.

ik zal morgen nog een foto nemen van hoe ze het maken

Comment

Aan de bladeren tezien lijkt het me wel geen haze , meer indica
      maarja daar gaat het hier niet over

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turbotom View Post
        en ze hangen er nog slapper bij
        Met zo'n vochtige grond, moet ge niet meer twijfelen.

Comment

Neem een pot met droge aarde en voel het gewicht
          Neem een pot aarde en laat de aarde goed vol water zuigen en voel het gewicht van de pot

Gho de pot waar de aarde vol water is gezogen voel veel zwaarder aan dan de pot waar geen water is toe gevoeg

Til nu je plant met pot op en voel het gewicht weeg het bijna niks dan heb je plant heel erg dorst
          Til nu je plant met pot op en voel het gewicht is de pot zwaar dan heeft je plant nog voldoende water

God was never on your side..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peacemaker View Post
            dus de plantjes gaan ook hangen net als bij water teveel/tekort als ze in te klein potje staan QnQzo leert men al dagen bij
            Niet omdat ze in kleine potjes staan, maar omdat die kleine potjes allang volgeworteld zitten en dus heel rap veel water kunnen opnemen.
            Nu is dat geen probleem, en kan je het nog weken uitzingen, als je maar 2 of soms 3x per dag watert.
            Als je 1x blijft wateren kunnen ze een uur of 16 vooruit, en vanaf dan staan ze te droog en nog een paar uur verder gaan ze hangen.

Deze stonden bijna 2 maanden in 10x10 potjes en moest ik om de 16-17 uur wateren. 24 uur is net te lang.
            seedlings050912d.jpg

't Zal nu misschien nog een dagje duren voor ze weer gaan oppikken, en je hoeft ook een paar dagen geen water te geven omdat de wortels net pas doorhebben dat hun wereld groter is geworden.
            't Zal best goed komen
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ik heb zojuist voor ze gaan slapen nogmaals gekeken en pff die zien er slecht uit.
              bij een paar plantjes zijn er verkleuringen aan het blad te zien.
              de 2 white widows doen het nog altijd perfect en die krijgen eve veel als de rest
              IMG_0367.jpgIMG_0368.jpgIMG_0369.jpgIMG_0366.jpg

Comment

De wortels zijn nu aan het verstikken.
                Heb je de grond aangestampt, veel te veel water gegeven, of de wortels beschadigd ?

Comment

nee de grond is heel los en ze hebben geen water meer gehad.
                  de lamp is juist aan en ben terug gaan zien en ze zijn nog slapper geworden.
                  het is echt alsof ze dood zijn.
                  raar is dat de ww en 1 plantje er wel heel goed bij staan ondanks ze eveveel en hetzelfde hebben gekereg

Comment

Als bovenstaande het probleem niet kan zijn, moet het in de aarde zitten.
                    Opvallend is dat je aarde erg wit uitslaat, hoe komt dat ?
                    Wat zit daar allemaal doorheen, of heb je er voeding op gegooid of mestkorrels door gemengd ofzo ?

Comment

de aarde is licht mix. zo gekocht in de zak dusjha. en wit uitslaan, da zal door de lamp en de foto's kome want buite dat de bovenste laag wat droger word is er nx abnormaals te zien

kvrees da ze er door gaan kome

Comment

Oke, op de foto's lijkt het of de toplaag vol zouten ligt, da's dat witte wat je ziet.
                        Heb je zelf pH/EC meters of een growshop in de buurt waar je even je grond kan laten meten ?
                        Ik zou wel eens willen weten wat de pH en EC waardes zijn van je grond, want zo van de foto's lijkt het alsof daar iets mis mee is.
                        Van alleen een keer te nat of te droog staan gaan ze niet dood.

Comment

ik denk het probleem nu wel gevonden te hebben.
                          het water is wel af gezuurd geweest (niet door mezelf). maar dit is door azijn gedaan.
                          ALCOHOL AZIJN!!!

update van de plantjes: ze zijn echt dood en de ww zijn ook ant sterven

Comment

Ja planten azijn geven dan zien ze er zo uit
                            God was never on your side..

Comment

Nja. Dit te duur, dat te duur. Afzuren? Pf, weer 6 euro bij. Dan doen we het maar met azijn, das ook zuur. Planten naar de knoppen, met als resultaat dat je nieuw zaad kan kopen. Zie dat zo dikwijls. Maar wel 1000 watt aan lampen, ik snap de logica niet. Al bij al ben je voor 250-300 euro gesteld (zonder elektriciteit). Wil je dat niet investeren, begin er dan niet aan.

Comment

investeren was het probleem niet. heb een bus ph- staan.
                                maar die kennis had gelezen dat het ook met azijn ging en heeft dit zonder mijn mede wete dus gebruikt.
                                nuja weer iets bijgeleerd he.

allemaal toch alvast bedankt voor de reactie's

Comment

Bezig...
                                X