Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bureaulamp gebruiken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bureaulamp gebruiken

Korting op 420shop
    Hey medekwekers!

Ik had nog een vraag voor jullie. Volgende week ga ik beginnen met mijn eerste binnenkweek in mijn DR90 / 400w HPS.
    Nu ga ik de zaadjes gewoon laten ontkiemen zoals ik altijd doe en ze daarna in een voorgroeipotje planten.

Mijn vraag was nu of het mogelijk is om de zaailingen boven de aarde te krijgen met een gewone bureaulamp? Ik vind het namelijk nogal een overkill om ze al onmiddellijk onder de 400w lamp te gaan plaatsen.
    Ik zou ze dus met andere woorden enkele dagen onder de bureaulamp willen zetten tot de eerste kleine blaadjes zichtbaar zijn en ze daarna onder de 400w zetten.

Dit is misschien een domme vraag maar het zou me wel enorm helpen

5x Jack Herer & een AMS'je!

Re: Bureaulamp gebruiken

Die bureaulamp heb je niet nodig. Gewoon op kamertemperatuur zonder extra licht zou voldoende moeten zijn. Wel snel na het boven de grond komen van je plantjes onder je hps zetten, anders houd je spaghettiplantjes over
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Vragen zijn niet dom, hooguit de antwoorden daarop. Als je voor het ontkiemen een bureaulampje gebruikt, is daar niks mis mee. Dat kan zelfs met een traditionele gloeilamp: die heeft immers een CRI van 100. Anderzijds, als je een spaarlampje daartoe aanwendt van 2700 K, werkt het eveneens perfect.

Comment

Thanks voor de reacties! Ik heb hier nog een oude bureaulamp staan vandaar.. Deze kan ik gewoon in men tent zetten tot de zaadjes hun kopjes laten zien is ook vele makkelijker dan een spaarlamp aan te schaffen en hier nog een 'houder' voor te voorzien.
        De bureaulamp kan ik buigen en plooien in welke richting ik wil . Ben blij dat ik het zo kan doen.

Comment

Tenzij je bureaulamp voorzien is van halogeen, want de warmteafgifte daar van is erg groot en het spectrum is eveneens niet optimaal. Maar met een primitief "peertje" van 40 of 50 watt kun je perfect ontkiemen en zelfs 1 tot 2 weken groeien. Al die onnutte aanbiedingen zijn er alleen maar op gericht om geld uit je zak te kloppen.

Comment

Hm het is een halogeen lamp . Dan moet ik dus op zoek gaan naar een andere oplossing.

Comment

Halogeen is beter dan gloeilamp, maar nog steeds veel slechter dan spaarlamp.

Comment

Ok wat is het nu? Is het mogelijk om ze de eerste dagen tot ze hun kopje laten zien onder een halogeen bureaulamp te zetten of niet?

Comment

Nee. Spaarlamp.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ok dan ga ik een oplossing zoeken met een spaarlamp. Bedankt voor de info.

Comment

tl werkt heel goed effe op het forum kijken welke tl balk erin moet geloof coolwit en 5 cm boven je kiempotjes hangen,incl snoer en stekker nog geen 15 pleuro bij de gamma en je ken er zat onder kwijt

Comment

Comment

T-neon is goeie keuze
                          Ikzelf doe ook voorgroeien onder tneon

ik gebruikte eerst ook 2 X 36, maar ben nu overgestapt op 2x75 en dat verschil merk je wel.
                          'k zou minsten voor 55watt gaan als je ze nog moet kopen.

en ik gebruik 6500K om voor te groeien

Je kan die superdicht op de planten zetten, ik laat er een cm of 2 tussen, elke dag een schakeltje hoger.
                          met een computerfannetje blaas ik de lucht zachtjes tussen plant en licht weg.

Hoe lang voorgroeien is maar wat je zelf wil, je kan ze na een goeie week onder de groeilamp zetten, maar je kan ook langer wachten, de plant tijdens het groeien toppen/fimmen en dan heb je wat meer opbrengst.

succes en goeie oogst !
                          Last edited by gifkikker; 30 September 2012, 23:03.
                          kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

Say Cheese !!

Comment

Ok bedankt voor de info!

Zal dan maar gaan voor een 2x55w.

Comment

Ik wil heel even ingaan op die vraag van de bureaulamp..
                              Ik heb hier led-halogeen lampjes liggen.. 3000K staat er op...

Zou dit werken voor 1-2 weken groei... dan pas kunnen ze verhuizen naar hun kastje..

Comment

Bezig...
                              X