Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekkast op zolder

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweekkast op zolder

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Ik ben net nieuw op het forum omdat ik hier best heel veel informatie vond.
    Nu heb ik toch nog wat hulp nodig.
    Ik heb boven een zolder en daar wil ik 5 planten zetten. Nu hadden we een soort plan gemaakt en zou ik graag horen wat jullie ervan vinden.

We wilde beginnen met een MDF kist maken ( ik ben beperkt door trapgat om grote spullen naar boven te krijgen).
    De afmetingen zouden zijn 2,50m lang, 1,40 hoog (ik kan niet hoger) en 55 diep.
    De planten moeten in bouw emmers naast elkaar komen te staan dus in een rij.

Aan 1 kant van de kist komt een luchtinlaat onderin de kist en aan de andere kant in de uitlaat een badkamer afzuigventilator van 20 watt. Even kijken hoe dit werkt en afhankelijk daarvan nog misschien wat computer coolers bijhangen.
    In het plafond wilde we om te beginnen 6 lampen weghangen 23watt tornado lampen (107 watt licht per stuk) en dan op de manier dat ze tussen de planten komen te hangen.
    Dus 5 planten op een rij krijg je eigenlijk lamp - plant - lamp - plant - lamp - plant enz.
    Ik twijfelde nog een beetje of dit voldoende licht is, kan iemand daar iets over zeggen? DE binnenkant van de kist wordt wit geschilderd.
    Ik woon in een vrij oud gebouw dus de zolder is redelijk geventileerd. heb geen buren dus qua stank moet het redelijk meevallen en anders toch een extra filter of luchtverfrissers op de zolder gooien.

Het is niet heel professioneel misschien maar meer ruimte heb ik niet.

in de kist wilden we starten met 5 white widow planten.

Dit hele idee is gekomen omdat het dit jaar buiten gigantisch tegen zat. 2 planten gestolen (super lemon haze en purple), 2 bleken mannetjes te zijn, autoflowers hadden we om te testen die blijven klein en weinig opbrengst. Ook is er nog 1 afgebroken door zware wind. Omdat we nu dus ontzettend weinig opbrengst hebben van de 2 plantjes die we nog hebben staan willen we dit nu gaan voorkomen en ook in de winter doorkweken.

Zou ik feedback kunnen krijgen?
    Last edited by Ganjalf_The_Green; 28 September 2012, 16:35.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

Re: Kweekkast op zolder

6 x 23 watt is 138 watt kan je dan niet beter een 150 watt hps nemen deze heeft veel meer dieptestraling en al met al zon beetje net zo veel warmteontwikkeling
    anders ben je verplicht te gaan scroggen wat misschien ook wel aan te raden is met deze hoogte
    bouwemmers hebben geen drainage gaten onderin dit is essensieel voor de planten anders verzuip je ze een keer
    dus vijverfolie onderin je kist/kast en gaten maken in de bouwemmers
    afzuigventilator zien wij in m3/uur ipv watt's dus als je dat eens kan uitzoeken ben je al een stuk verder
    en je moet goed schilderen en aflakken want mdf is verlijmd en giftig voor de planten

ps houd er rekening mee dat je zolder in de winter koud is en in de zomer (te) heet
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Wat ruimte betreft kan je 600 watt ophangen. Wil je beslist met 100watt kweken, dan kan je beter een kleiner oppervlak nemen. Wil je het oppervlak aanhouden, misschien moet je dan eens kijken naar (zeg) 4 maal 150 watt HPS.

Met geurverfrissers ga je het niet redden. Je zult toch echt een fatsoenlijke afzuiging met filter moeten gebruiken.

Comment

Comment

nee een spaarlamp van 23 watt rekenen we als 23 watt verlichting
          klik
          en klik

is iig de beste manier

beste zou miss zijn om 1,5x0,55x1,4
          en dan 2 of 3 150 of 250 W hps erin
          dankzij de hoogte beperking en de afstand die tussen lamp en plant aanwezig MOET zijn kan je waarschijnlijk het beste gaan scroggen
          maar met die ruimte die jij aanhaalt kan je wel meer planten kwijt dan 5 stuks
          ik zou er persoonlijk 6 zetten in 2 rijennet erboven en vastbinden zo heb je een vol net en zal je opbrengst waarschijnlijk niet tegenvallen

Comment

Bedankt voor je tips. Ik wil het bij maximaal 5 planten laten omdat dat nog enigzins gedoogd wordt.
            Als ik nu alleen spaarlampen wil gebruiken is dit dan echt veel te weinig?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ik benm maar een beginneling en heb ook geen bakken met geld ervoor op voorraad liggen wat ik nu heb kosten me al redelijk wat dus ik wil eigenlijk gaan kijken wat er gebeurd zo

Comment

spaarlampen gebruiken ze hier op de micro afdeling,de kasjes die ze daarvoor gebruiken zijn natuurlijk veel kleiner,als wat jij vanplan ben.beetje kweken op zolder gaat al minimaal 500 pleuro kosten.heb je dit ga naar een goede growshop en vraag daar advies,heb je het niet,neem dan de micro verslagen door,met tl valt best te kweken op zolder

Comment

Een 23 watt spaarlamp geeft net zo veel licht als een 107 watt gloeilamp. Ze geven geen van beide 107 watt aan licht; ze geven beide maar 5 watt aan licht. De rest geven ze af als warmte.

Als we op dit forum praten over een wattage aan licht, dan bedoelen we het wattage dat ze opnemen uit het lichtnet. Het afgegeven wattage aan licht is daarvan 15 tot 20 procent: We hebben het namelijk altijd over lampen met een rendement van 15 tot 20 procent. Spaarlampen, LED's en HPS vallen daaronder. Gloeilampen hebben een rendement van zowat 2% en halogeenlampen 4%. Daar hebben we het nooit over als we over wietlampen praten.

Comment

aahh ok ik snap het wel inderdaad.
                  Zou ik zon zelfde kist kunnen gebruiken voor een micro kweek?
                  Misschien moet ik daar nog wat gaan lezen dan want ik weet niet wat het verschil is tussen micro en normaal.
                  Mocht ik toch die grotere lampen hangen, kost me dat dan geen vermogen op de energierekening? in tegenstelling tot die spaarlampen.

ik heb eens gekeken naar een voorbeeld van micro.
                  We passen de kist wat aan en gaan de middelste plant, of misschien 2 of 3 scroggen, de buitenste laten we normaal en gaan kijken wat er gebeurd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duderanch View Post
                    ...Ik wil het bij maximaal 5 planten laten omdat dat nog enigzins gedoogd wordt...
                    Binnen kweken wordt niet gedoogd.
                    Da's iets van vroeger.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hmmm ja nja buiten gaat niet hier.
                      bij deze fotos van de kist tot nu toe.IMG-20120929-WA0002.jpg
                      we zijn nu bezig met de verlichting, deze wordt verstelbaar afhankelijk van de grootte van de planten.
                      Het idee was de binnekant met alIMG-20120929-WA0001.jpgu folie te bekleden.

IMG-20120929-WA0000.jpgIMG-20120929-WA0003.jpg

Comment

ik zou de alufolie achterwege laten en 90ct / mtr betalen voor zwart/wit folie zoveel heb je niet nodig

en die badkamer fan gaat erg resoneren dat kan ik je wel vertellen

Comment

als in herrie maken bij het afzuigen? dat is niet erg, de kist is gesloten en staat op zolder...achter de afzuigventilatoren hangen we nog een kistje ertegenaan en dan zo met een slurf de andere kamer in waar de lucht wordt afgevoerd naar buiten. Als die een beetje geluid maakt is dat niet erg, dat hoor je in de rest van het huis niet

Zwart wit folie is redelijk nieuw voor mij, waarom is dat beter ten opzichte van alu folie? zou witte latex verf eroverheen dan ook een beter optie zijn?

Bedankt voor al je hulp tot nu toe, helpt ons een hoop

Comment

Het wit schilderen is een veel betere optie dan alufolie
                            En met resoneren bedoel ik trillen dus met hiuten vloeren hoor je dat door het hele huis tenzij je de kast isoleert van de vloer

Comment

in een combimagnetron zit ook een slakkenhuis,in een oude cv ketel ook,en sommige woningen hebben meganischeventilatie,allemaal spullen dus,waar je met een beetje zoeken aan kunt komen,dat werkt 10 keer beter als wat kleine fan,s

Comment

Bezig...
                              X