Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gelijk 12/12 wel of niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gelijk 12/12 wel of niet

Korting op 420shop
    Hallo allemaal ik wilde eens vragen wil binnenkort een kweekje opzetten maar hoor zoveel tegenstrijdige berichten over gelijk licht op 12/12 zetten.
    Kan iemand mij de voor en de nadelen vertellen hiervan want scheeld aanzienlijk met stroom kostenwat zijn jullie ervaringen hiermee ??

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En wat is wijsheid met stekken og uit zaad kwken ?

Dat ligt eraan of je stekken neemt of zaad.
    Het voordeel van stekken is dat je tijdwinst pakt, het nadeel is dat je evt ziektes kan mee krijgen in je stekken.
    Het voordeel van zaad weet niet zo 1 2 3 op te noemen maar het nadeel ook niet.
    Ik zou gaan voor zaad persoonlijk.
    Stekken kan je meteen op 12/12 zetten, zaad niet of wil je sprietjes?

Er is zoveel info te vinden op google hierover, waarom ga je niet eerst lezen voordat je een heel nieuw topic opend.

Maarja, succes.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Comment

Re: Gelijk 12/12 wel of niet

Ik heb hier al veel over opgezocht op google maar het is zo tegenstijdig daarom dacht ik gooi hier eens een balletje op kijken wat eruit komt qau antwoord vandaar.
      En tevens wil ik vragen of je de eerste twee weken van de bloei de zijtakken aan de onderkant mag/kan snoeien omdat dit nog weleens problemen geeft met water geven omdat je er slecht bij komt?

Comment

kweekverslagen bekijkt, kun je zien wat het resultaat is geworden van een methode.
        Er staan meerdere jaren online, dus er is zat te zien.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Zelf ben ik bezig met een kweek die gelijk op 12/12 staat, vanaf het moment dat het zaad in de potjes zit. Het strekken valt mee als je de lamp er maar dicht genoeg op hangt.

Comment

Kweken vanuit stekken is voor een beginner niet handig - omdat je nergens stekken kan kopen. Zaadjes zijn makkelijk online te bestellen, in alle soorten, dus begin daarmee.

Zet je zaadjes direct onder 12/12, dan gaan ze vrij snel in bloei en leveren uiteindelijk kleine planten af. Hoe langer je voorgroeit (onder 16/8, 18/6, 20/4 of zelfs 24/0) hoe groter de uiteindelijke planten. Het voordeel van grote planten is dat je er weinig van nodig hebt. Mocht de politie ooit langs komen, dan hechten ze nogal belang aan het aantal planten en kun je er dus maar het beste zo weinig mogelijk hebben, maar wel met een maximale opbrengst.

Comment

En hoeveel tijd zou jij dan aanraden Blani om ze voor te groeien en stekken is niet lastig voor mij om aan te komen en zet je deze stekken dan ook onder 600 watt of tijdens de groei kan je met minder wattage?

Comment

Ligt ook aan de soort die je wilt neerzetten. Sommige soorten groeien nog flink door tijdens de bloeifase (sativa's)

Comment

De voorgroei-tijd hangt nogal af van je verlichting. In mijn (weinige) kweeks heb ik voorgegroeid onder TL, en dan een week of 6/7. In die tijd topte ik ze 2 keer. Voor mij waren ze "volgroeid" als ik de zover kon uitspreiden dat ze het oppervlak van mijn kast bijna konden bedekken. Dan drukte ik ze plat (SCROG), legde er een rooster op en zette ze op 12/12. Dat leverde een redelijke kast vol planten. Zoiets:

Start 12/12:
                  2011-28-02__223147.jpg

6 weken later:
                  2011-35-03__003403.jpg

Comment

Oke dan ziet er goed uit met dat scrog zeker redelijk vol mooi gedaan.
                    Ik zat te denken aan een 150 watt hps te gebruiken voor de voorgroei en dit met stekken van jack herrer deze groeien nog goed door dacht ik.
                    Maar lijkt me lastig water geven met zo'n scrogg of niet?

Groetjes

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    kweekverslagen bekijkt, kun je zien wat het resultaat is geworden van een methode.
                    Er staan meerdere jaren online, dus er is zat te zien.
                    Hallo QnQ

Bedankt voor jouw reactie ik zeg ook niet dat het een wel werkt en het ander niet maar hoe meer imformatie men heeft hoe beter deze keuze kan maken toch?
                    En waarom zal ik het wiel uitvinden als dit al gebeurd is kan er slechts mijn interpetatie aan geven want zal zeker fouten maken maar dit geeft niet ook dat is een leerproces.

Je hebt trouwens een mooi verslag geschreven leerzaam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heribei View Post
                      Het voordeel van zaad weet niet zo 1 2 3 op te noemen maar het nadeel ook niet.
                      Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
                      1)Zaad kan veel beter tegen warmte
                      2)wortelgestel is veel beter dus kan veel beter opnemen
                      3)je krijgt geen spint en of andere soorten ziekte
                      4)brengt altijd meeer op
                      5)hoeft niet op je LV te letten
                      6)Zaad heb geen nadeel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door showtime View Post
                        1)Zaad kan veel beter tegen warmte
                        2)wortelgestel is veel beter dus kan veel beter opnemen
                        3)je krijgt geen spint en of andere soorten ziekte
                        4)brengt altijd meeer op
                        5)hoeft niet op je LV te letten
                        6)Zaad heb geen nadeel
                        Punt 4, mits je selecteert uit meerdere zaden wat je af gaat bloeien.

Comment

Wat bedoel je precies ?1 stek vs 1 zaad plant levert de zaadplant altijd meer op

Comment

maak 2 hokjes,een voorgroei hokje met 150 of 250 watt hps.en een bloei hok met 600 watt.dan kan je na de eerste oogst,je toppen in een droognetje in je voorgroei kastje droogen.je hoeft dan niet meer stil te staan,gewoon 3 weken voordat je gaat oogsten nieuwe stekken bestellen en voorgroeien in je voorgroeikastje.ik weet zeker dat je dan met 12 potten van 10 liter toch heel je bloeihok volkrijgt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door showtime View Post
                              Wat bedoel je precies ?1 stek vs 1 zaad plant levert de zaadplant altijd meer op

Comment

Bezig...
                              X