Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gelijk 12/12 wel of niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Gelijk 12/12 wel of niet

heb zelf gemerkt dat zaadplanten een dikkere stam en dikkere zijtakken ontwikkelen,wel duurd het groeien langer.

Comment

Dus als we het kort samenvatten een zaadplant is sterker en geen last van beestjes maar vraagt meer tijd en je moet selecteren welke door gaat naar de bloei en is dit een feit dat zaadplanten meer opbrengen?
      En met stekken hebben we tijdwinst met een mindere opbrengst ??

Comment

Je hoeft niet te selecteren of meer te planten maar er kan eens een zaadje niet opkomen en dan loopt je nieuwe achter.
        In het geval dat een plantje achter blijft kan je je reserve gebruiken zodat alles op gelijke hoogte onder de lamp komt.

Comment

Sativa's groeien nog flink door in de bloeiperiode, dus die zijn ideaal voor direct 12/12. Zeker met LED is dit een aanrader.

Waarom laat je niet 2 planten voor 2 weken voorgroeien. En dan 2 andere pas neerzetten als je dan overstapt naar 12/12. Dan zie je zelf het verschil na de oogsttijd en dan kun je uitrekenen of 2 weken lang 6uur langer licht het heeft uitbetaald in grammen.

Suc6!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berend van nusteren View Post
            maak 2 hokjes,een voorgroei hokje met 150 of 250 watt hps.en een bloei hok met 600 watt.dan kan je na de eerste oogst,je toppen in een droognetje in je voorgroei kastje droogen.je hoeft dan niet meer stil te staan,gewoon 3 weken voordat je gaat oogsten nieuwe stekken bestellen en voorgroeien in je voorgroeikastje.ik weet zeker dat je dan met 12 potten van 10 liter toch heel je bloeihok volkrijgt.
            je zou dit met zaden gewoon in je hok kunnen doen mits er ruimte is,scheelt lekker stroomkosten

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

very true my friend

Comment

[QUOTE=Blani;312278]Kweken vanuit stekken is voor een beginner niet handig - omdat je nergens stekken kan kopen.

LOL !! Is het niet handig omdat ze nergens kan kopen? of zijn er andere redenen?

Ik heb ze heel toevallig bij iemand kunnen krijgen....(nee ik promoot hier niet,vragen hierover worden niet beantwoord)

Die staan bij mij 7 a 10 dagen op 18/6 ....

Of ik daar wijs aan doe weet ik niet,zal wel per soort verschillen ....

Ik heb de amnezia haze (1e generatie)dit keer.
              Althans,weet niet of ik dat goed zeg.

De eerste klonen van een moederplant iig.

Comment

Oud topic met een vraag waar geen eenduidig antwoord op mogelijk is, maar ik zeg: WEL.

Comment

Kijk even naar mijn hawaiian snows (4) direct 12/12 morgen 5de week bloei en ik verschiet er wel degelijk van .. nu hopen op een degelijke opbrengst maar om zo snel mogelijk tz oogsten zou ik gewoon soortje nemen dat een 8tal weken moet bloeien , zet ze 2 tal weken op groei en schakel dan over naar bloei , zo hebje een 8 tal planten per m2 op 10 - 11 weken van zaad naar buds . Alvast veel succes !

Comment

Gelijk op 12/12 kan je prima wiet mee kweken. Als je dat op kokos doet ben je nog een weekje eerder klaar.

Comment

Heb ik even het geluk dat ik coco grond heb hehe ;p !

Comment

Of je meteen op 12/12 gaat is inderdaad sterk afhankelijk van de strain die je kweekt.
                        Om maar weer eens een oud topic leven in te blazen ..
                        Alles is eigenlijk al gezegd denk ik.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                        X