Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Curen wie heeft er ervaring mee??
Collapse
X
-
Re: Curen wie heeft er ervaring mee??
Er zit altijd nog een beetje vocht in de stammetjes, die langzaam terugverdeelt in de top zelf. Na een maand of twee, drie zal je wietje niet meer naar hooi ruiken en lekkerder smaken. Ik heb er goede ervaring mee.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nederhigh View PostDrogen=het vocht uit de wiet laten trekken. curen = volges mij het zetmeel in de wiet dat omgezet word in suikers, waardoor de wiet zoeter gaat smaken. dit is slechts een kwestie van tijd.
Wat echter met curen wel gebeurt, is de afbraak van bepaalde terpenen, zoals chlorofil (bladgroen dus). De groene kleurstof is onder meer de oorzaak dat wiet bij het drogen enigszins naar gras ruikt en dat niet gecurede wiet een rauwe smaak heeft bij het roken.Last edited by Xtreme; 2 October 2012, 19:43.
Comment
-
Het verschil na een maandje of 3-4-5-6 is...echt..echt..groot..dus..manneke ongeduld.
Dacht je dat het alleen voor de show in zo'n pot zit ?
QNQ372.jpg
Comment
-
jeetje das een aardige voorraad en heb je dat echt al zolang staan.
rook je er wel van
vanaf wanneer hou jij je potten helemaal dicht dan? of open je ze nu nog ook nog af en toe?
en wanneer ga je er aan beginnen?
denk niet dat er zoveel van mijn 5 planten af komt (eerste kweek) al zien ze er wel aardig uit.
gister geklieft en dit word de laatste week dan ga ik ze oogstenaaaaahhhh nu komt de joint uit de mouw!
Comment
-
Yep, ik kweek verschillende soortjes. Die het eerst rookbaar is, gaat er het eerst aan
Alles wordt netjes geknipt en donker gedroogd in een droognetje, tot de takjes net knakken (als ze vouwen is het nog te nat).
In de pot wordt het namelijk vaak weer even iets vochtiger en als je het te nat in de potten doet moet je elke dag langer luchten en is de kans op schimmel groot.
Vanaf dag1 zet ik gedurende een paar weken elke dag de potten een half uurtje open, tot het echt goed te verkruimelen is, en dan blijven de potten dicht.
Mgoed, 'tis net zoals met ontkiemen, ieder heeft zijn manier die voor hem werkt.
Comment
-
je wiet moet al rookbaar zijn voordat het in de pot gaat,zet de pot op een donkere drooge plaats,en laat om de 5 dagen effe de deksel er een 15 minuten vanaf.als dan na een week of 8 de pot waanzinnig gaat stinken naar wiet,dus echt zwaare geur. dan begin ik er van te snoepen.wiet die na 10 dagen al goed droog is is ook lekker hoor,maar ik merk het verschil echt goed met me pottenwiet.
Comment
Comment