Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Curen wie heeft er ervaring mee??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Curen wie heeft er ervaring mee??

Korting op 420shop
    aaaaahhhh nu komt de joint uit de mouw!

Re: Curen wie heeft er ervaring mee??

je kan het gewoon vanuit je pot roken
    smaak en kwaliteit word echt beter.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Comment

Is het dan al goed verkruimelbaar???
      en stel je laat het na curen wel nog ff drogen word smaak en kwaliteit minder?????
      Last edited by Elminio; 2 October 2012, 11:18.

Comment

je moet het eerst gewoon 1 a 2 weken laten drogen dat het rookbaar is en dan kan je gaan curen om de smaak beter te laten worden.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Comment

Drogen=het vocht uit de wiet laten trekken. curen = volges mij het zetmeel in de wiet dat omgezet word in suikers, waardoor de wiet zoeter gaat smaken. dit is slechts een kwestie van tijd.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

Er zit altijd nog een beetje vocht in de stammetjes, die langzaam terugverdeelt in de top zelf. Na een maand of twee, drie zal je wietje niet meer naar hooi ruiken en lekkerder smaken. Ik heb er goede ervaring mee.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nederhigh View Post
              Drogen=het vocht uit de wiet laten trekken. curen = volges mij het zetmeel in de wiet dat omgezet word in suikers, waardoor de wiet zoeter gaat smaken. dit is slechts een kwestie van tijd.
              Volgens mij wordt er bij het curen geen zetmeel omgezet in suiker(s). Bij het ontwikkelen van een plant worden sacharides gevormd: 6CO2 + 6H2O = C6H12O6 + 6O2. Dat is immers de basis van de fotosynthese. De C6H12O6 molecule is een koolstofverbinding. (suikers, alcohol, dierlijke en plantaardige vetten en minerale olien zijn, als het me nog goed voor de geest staat allen koolstofverbindingen. Immers, zodra de hydrogenium- (H = waterstof) en de oxygeniumatomen (O = mono-zuurstof) zich verhouden als 2 staat tot 1 is er sprake van een sacharide of koolstofverbinding.
              Wat echter met curen wel gebeurt, is de afbraak van bepaalde terpenen, zoals chlorofil (bladgroen dus). De groene kleurstof is onder meer de oorzaak dat wiet bij het drogen enigszins naar gras ruikt en dat niet gecurede wiet een rauwe smaak heeft bij het roken.
              Last edited by Xtreme; 2 October 2012, 19:43.

Comment

de laatste zin is me volkomen duidelijk.. wil het ook gaan proberen.. al vind ik net geoogste wiet (wel droog uiteraard) helemaal niet vies smaken of naar hooi ruiken...
                Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                (running)

Comment

geloof me eerste 1 a 2 weken drogen en daarna na curen maakt je wiet echt vele beter, hoelang moet je zelf maar uitmaken

Comment

Het verschil na een maandje of 3-4-5-6 is...echt..echt..groot..dus..manneke ongeduld.
                    Dacht je dat het alleen voor de show in zo'n pot zit ?
                    QNQ372.jpg
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

jeetje das een aardige voorraad en heb je dat echt al zolang staan.
                      rook je er wel van
                      vanaf wanneer hou jij je potten helemaal dicht dan? of open je ze nu nog ook nog af en toe?
                      en wanneer ga je er aan beginnen?
                      denk niet dat er zoveel van mijn 5 planten af komt (eerste kweek) al zien ze er wel aardig uit.
                      gister geklieft en dit word de laatste week dan ga ik ze oogsten

Comment

Yep, ik kweek verschillende soortjes. Die het eerst rookbaar is, gaat er het eerst aan
                        Alles wordt netjes geknipt en donker gedroogd in een droognetje, tot de takjes net knakken (als ze vouwen is het nog te nat).
                        In de pot wordt het namelijk vaak weer even iets vochtiger en als je het te nat in de potten doet moet je elke dag langer luchten en is de kans op schimmel groot.
                        Vanaf dag1 zet ik gedurende een paar weken elke dag de potten een half uurtje open, tot het echt goed te verkruimelen is, en dan blijven de potten dicht.

Mgoed, 'tis net zoals met ontkiemen, ieder heeft zijn manier die voor hem werkt.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Haha ziet er goed uit QnQ. Ik vind de wiet ook altijd lekkerder smaken dan wanneer dit niet gebeurd is
                          Het is net wijn die moet rijpen in het vat

Hij wordt naar mijn inziens zoeter en minder scherp.
                          {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

Comment

Ziet er heerlijk uit QNQ!

Comment

je wiet moet al rookbaar zijn voordat het in de pot gaat,zet de pot op een donkere drooge plaats,en laat om de 5 dagen effe de deksel er een 15 minuten vanaf.als dan na een week of 8 de pot waanzinnig gaat stinken naar wiet,dus echt zwaare geur. dan begin ik er van te snoepen.wiet die na 10 dagen al goed droog is is ook lekker hoor,maar ik merk het verschil echt goed met me pottenwiet.

Comment

Bezig...
                              X