Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet kweken, Gaat het hiermee lukken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Kwekers!

Ik heb zojuist mijn eerste setje zaadjes binnen en ben van plan om te beginnen met 3 planten.
    Ik beb al de nodige tijd in het lezen van kweekverslagen kwijt en weet nu toch wel het nodige.

Over een paar dagen komt mijn 400W HPS binnen. Ik heb echter geen kweekruimte en afzuiging.
    Dit betekend dat de temperaturen (omdat ik ze in de zolderkamer hou) nogal kunnen schommelen (16-24 graden).
    Nu vraag ik mij af wat hier de gevolgen van zijn. Hebben deze gigantisch veel invloed op mijn oogst?
    Een dichte ruimte is eventueel nog wel te halen, maar de afzuiging gaat hem echt niet worden.

Verder lees ik Ontzettend veel over voeding en er zijn ontzettend veel opties.
    ik wil het simpel houden. Is er niet gewoon een goede Bloei-voeding en groei-voeding, die iemand mij hier direct kan aanraden?

Thx voor de tips alvast!

Groeivoeding is handig, maar bloeivoeding zou ik zeker halen... Alles hangt ook af welke soort aarde je gebruikt, en hoeveel die voorbemest is... Oja ik gebruik Canna, zeer tevreden over..

Comment

Re: Wiet kweken, Gaat het hiermee lukken?

Ahh thanks, Ik zal nog even goed nadenken over de groeivoeding, maar bloeivoeding haal ik dan zeker.
      Ik zal ook wat meer informatie over Canna opzoeken!

Comment

Comment

Met canna hoef je in principe ook niet af te zuren, maar ik heb in het begin wel moeten kijken hoeveel regen/leiding water moet mengen met elkaar om op de perfecte ph uit te komen zonder af te zuren , bij mij van elk de helft... Kan wel bij iedereen iets anders zijn, drm kan ph meten wel is handig zijn...

Comment

vooral met de stank wordt het zonder afzuiging best een probleem.
            Anders een dichte kast maken met koolstoffilter in een afzuiger?
            Een gesloten ruimte is zoiezo een stuk makkelijker te controleren op licht en lucht. Je kan de omstandigheden voor je planten zo optimaal mogelijk houden.

Zelf gebruik ik ook van Canna groei en bloei voeding. Kost 15 euro per fles geloof ik dus daar hoef je het niet voor te laten
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

Comment

ivm de naderende wietpas,hebben veel growshop kleine tentjes in de aanbieding,compleet voor 5 planten met alles erop en eraan,zelfs 2 zakken lightmix voor 375 euro.om frisse lucht aan te kunnen zuigen,moet je de warme uit je huis zien te krijgen,dmv een rooster pijp kiepraam enz.een 400 wattert beschijnt 70 cm breed en meeter diep,dus beter 4 of 5 planten onder zetten.als je planten het koud hebben in de nacht,hebben ze moeite met opgang komen met de lamp erop.hierdoor kan je bloeitijd iets langer worden,en je oogst minder.als ik zelf zou moeten kweken in een koude ruimte zou ik autoflowers nemen en de lamp gewoon op 24 uur zetten

Comment

De lucht moet eigenlijk wel afgevoerd worden, anders heb je naast geurproblemen ook kans op problemen met vocht in die kamer. (schimmel)
                Als die kamer 10x10 is zal het niet zo'n vaart lopen, als het dan ook maar lichtdicht is.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb een grote ventilator en de planten zullen naast het raam staan. De ramen kunnen open en de kamer is zo'm 5x8. Licht en verse lucht is geen probleem. alleen de stank zonder afzuiging gaat een probleem worden..

Comment

En problemen zijn er om opgelost te worden.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Is het je waard om je constant af te vragen of de stank niet te erg is....?

Comment

Stank zou ik het nu niet noemen ;p

Comment

Ik zou eventueel nog een kast of kweekruimte kunnen maken, met afzuiging en koolstoffilter.
                          Eerst maar even hardleers kijken of de stank mijlenver te ruiken is

Comment

lol als je er eenmaal achter komt dat het inderdaad te ruiken is ben je al te laat vriend...

Comment

5 platen, folie en wat gereedschap en je hebt al een leuk hok.
                              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Bezig...
                              X