Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veel te warm.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Veel te warm.

Korting op 420shop
    Beste mede growers ,
    Ik heb een kastje van 90 bij 80 bij 80 even omgenouwd om in te groeien ongv 2 3 week.
    Ik heb er een 250 watter in gehangen zodat alles voldoende licht krijgt ik heb ook een 150 maar vond dat net wat te weinig licht. M 'n probleem is nu dat ik het met die 250 watter de tempratuur totaal iet meer onder controler krijg. Ik heb een 335m3 afzuiger met een 185 m3 inblaas en een clipventilator voor de circulatie.
    Ik heb alle opsetllingen al geprobeerd , de kamer waar ik koude lucht vandaan haal is ongeveer 20 tot 24 soms.
    Iemand die mij kan helpen?? Of zal ik tog gewoon een 150 moet zetten..?
    Alvast tnxs voor het denken!

Re: Veel te warm.

Als het te warm wordt zoals is de kist nu is zul je wat aanpassingen moeten maken denk ik.
    Oftewel koudere lucht aanvoeren of sneller de hitte afzuigen.
    Ik gebruik zelf spaarlampen in een langwerpige kist dus heb dit probleem totaal niet.
    helpt het niet als je een computer fan of iets ter hoogte van je lamp hangt ( ik neem aan dat je afzuiging ook bovenin zit) die dan de hitte van je lamp zo goed als rechtstreeks je afzuiging in blaast? Wat fotos van je in en uit laat zouden ook wel helpen denk ik
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

Comment

Ja man ik heb er al een pc fannejte onder gehangen het helpte niet eens 0.1 graden
      Ik dat ik echt alleen koudere lucht kan halen of een andere lamp zetten.

Comment

hoe had je die fan gericht staan en waar gehangen? en hoe groot?
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

Comment

Die inblaas eruit slopen, die is te klein.
          Je afzuiging is nu begrensd op 185

Maar de ruimte is eigenlijk wat te krap.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

gewoon die 150 watt erin hangenliefts mh.of gewoon passieve inlaat en dan 3 keer zo groot als de uitlaat.

Comment

Ok tnxs voor jullie antwoorden. wat ik niet snap is ik heb een 335 m3 afzuiger en een 185 m3.
              Wat ik geleerd heb is dat de inblaas ongeveer 50% van je afzuig moet zijn. bij mij is de inblaas zelfs iets meer.
              Wat doe ik fout dan ?? en waarom is die inblaas te klein??

M'n ventilator heb ik boven in me hok zitten blazend richting de afzuiger.
              Last edited by MasterG; 3 October 2012, 12:31.

Comment

Hoe groot is dat gat van de inlaat en dat van de uitlaat?

Comment

125mm en inblaas ook 125 mm

Comment

Inlaat moet standaard groter zijn dan de afzuig en toen ik mijn inblaas passief maakte ipv actief scheelde dit mij 6 graden
                    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

ik heb er ook geen uitleg over ,weet gewoon dat de inlaat 3 keer zo groot als de uitlaat moet zijn.doe het altijd zo en heb gewoon onderdruk,en dus geen geur buiten het hok.een aktieve inblaas in een groote ruimte werkt dan weer wel.ook geen idee hoe dat komt,maar dat is nu eenmaal zo.denk zelf dat je teveel luchtverplaatsing in je hok heb.normaal gesproken stijgt warme lucht,en koude daald,door dat inblaas geweld stormt het gewoon in je hok

Comment

Hey tnxs voor jullie reacties , ik heb m'n inblaas weg gehaalt en het gat 3 keer zo groot gemaakt als het uitblaas gat.
                        M'n tempratuur is flink gedaalt hij hangt nu ongeveer tussen de 30 31 gr nog wel iets te warm maar ik moet even een paar opstelling proberen. Ik vroeg me wel alleen af , nu ik mijn inblaas heb weg gehaalt komt er nu nog wel voldoende schone lucht naar binnen?? Door zo een passief gat komt tog nooit meer als met mij in blaas van meer dan de helft?

Comment

Yep, nog even finetunen en je bent klaar.
                          Je hebt voorheen je uitblaas (335m3) begrensd met je inblaas (185m3)
                          Nu trekt die 335 gewoon alle lucht die nodig is zelf naar binnen.

Comment

ow okey. Hoe ik die passieve inlaat aan het maken was dacht ik daar opeens aan.
                            Ik gebruik wel een verloop naar 125mm en heb die passiese inlaat gewoon 3 gaten van 125 mm gemaakt.
                            Is dat wel goed? mijn afuizger is 160 mm. de temp is ongeveer 30 32 gr. Als ik die gaten 160 mm maak is dat beter denk je?
                            En komt er dan nog geen geur vrij? en maakt het trouwens nog uit of die gaten boven of onder met potten zitten??
                            Last edited by MasterG; 5 October 2012, 03:05.

Comment

3x 125 moet genoeg zijn.
                              Liefst heb je de in-en uitlaat ver bij elkaar vandaan.
                              Als je uit boven zit, en je inlaatgaten onder, trek je wel mooi de verse lucht langs je plantjes.
                              Als dat niet gaat heb je misschien een fan nodig in de kast/tent om de koelere lucht een beetje te laten circuleren.

Comment

Bezig...
                              X