Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hps lamp VSA nodig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hps lamp VSA nodig?

Korting op 420shop
    Hallo

Als ik een hps lamp koop van 150 watt heb je daar dan ook per-se een voorschakelapparaat voor nodig? Ik weet dat het met piekspanning te maken heeft maar is die van alle wattages hps lampen te hoog?

Alvast bedankt
    Cookaap

Re: hps lamp VSA nodig?

Een VSA is beslist nodig, voor ieder formaat HPS-lamp. (Net zoals iedere TL-buis een voorschakelapparaat nodig heeft.)

Comment

Nee hoor. Das vanaf gisteren veranderd, geen vsa meer nodig.

Comment

Geen VSA meer nodig? Is dat de nieuwste conclusie van het VVD/PvdA overleg? Gaan ze nu verder onderhandelen over afschaffing van de zwaartekracht?

Comment

Geen idee hoe het in Nederland zit, bij ons hoeft het niet meer. Moet wel nog in het staatsblad verschijnen, daarna gewoon het stopcontact in.

Comment

Dus, in Belgie worden natuurwetten gedicteerd door de staatskrant? Verbaast me niks, gezien het feit dat Belgie helemaal niet bestaat:
            Land of Sprouts and Chocolate, I Think Not.

Comment

Nee, door politici. Staatsblad is maar een medium om nieuwe maatregelen te communiceren naar het volk.

Comment

Even serieus. Een VSA is niet nodig omdat de wet het zegt, maar omdat anders je lamp ontploft - als je 'em ooit gestart krijgt.

Een land waar politici dat kunnen omzeilen met wetten kan niet bestaan. Het is dus toch waar:

BELGIE BESTAAT NIET! HET IS EEN COMPLOT!
                Attached Files

Comment

Even serieus: een vsa is nodig, altijd al geweest, zal altijd zo zijn. Die vraag is echt al 1000 keer gesteld en dan kan ik daar echt niet meer serieus op antwoorden. Dus, gewoon in het stopcontact die handel.

Comment

oke, bedankt voor de omleiding naar het antwoord ;P nee ik dacht dat het alleen voor de piekspanning was. Want dan kon er ook wel een ander soort vsa op maar blijkt niet zo.

Comment

Bezig...
                    X