Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

planten dagelijks verplaatsen om te veel licht te vermijden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

planten dagelijks verplaatsen om te veel licht te vermijden?

Korting op 420shop
    Ghello!

Ik was van plan binnen nu en een maandje mijn allereerste binnenkweek te starten. Het zou hier om een bescheide kweekje van 3 verschillende autoflowers gaan, gewoon voor de lol met de opbrengs als cherry on top
    Omdat het een van mij eerste kweekjes gaat worden en ik er (nog) weinig voor voel een hoop geld uit te geven aan professionele apparatuur had ik het idee de planten gewoon in de vesnterbank van m'n slaapkamer raam te zetten. Met een lampje erop en het raam open dacht ik zo de grootste problemen (zonnenuren en luchtcirculatie) te kunnen omzeilen. Ik bedacht mij, echter, dat de plant niet buiten zijn zonnenuren licht mag opvangen, want aan het raam natuurlijk onvermeidelijk is. Hierom bedacht ik dat ik na nadat de planten hun dagelijkse zonnenuren zouden hebben gemaakt, ik ze iedere dag zou kunnen verplaatsen naar en licht-afgesloten plek. Zou dit een handig alternatief zijn, en zonee, heeft er iemand een beter plan van aanpak?

alvast bedankt!
    grt, Skunkbuddy

Re: planten dagelijks verplaatsen om te veel licht te vermijden?

Autoflower bloeit ook zonder de lichturen terug te brengen.

Comment

Autoflowers hebben 18 uur licht nodig, dat krijg je buiten al lang niet meer. Op 12/12 onder 400 watt levert dat al amper iets op, laat staan op de vensterbank in de late herfst / winter... Wat is een hoop geld? 250-300 euro en je bespaart er 1500.

Comment

verdict luidt dus dat het hele plan een no-go is? ook niet als ik gewone planten neerzet en ze door geforceerde bloei klein houdt?

Comment

no go om een andere reden : de lucht. Hoe je het ook went of keert, wietplanten ruiken. En hoe verder ze komen, hoe meer ze gaan ruiken. Da's een punt om niet te onderschatten.

Wil je het compact en low budget doen check dan de microsectie van ons heerlijke forum, daar staan stapels voorbeelden van microkweekjes die kans van slagen hebben.

Succes !
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
          X