Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is hard brommen door fancontoller?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat is hard brommen door fancontoller?

Korting op 420shop
    Hoi,

Heb al vele topics gelezen maar voor mij nog geen bevredigend antwoord gevonden.

Ik ben opzoek naar een fancontroller omdat we naar een appartement gaan verhuizen. Nu lees ik hier en daar dat bij verschillende controllers de afzuiger gaat brommen.

Maar hoe hard is dat brom geluid nu? Voor mij is geen geur en minimaal geluid belangrijk om geen slapende honden wakker te maken. Hij mag gerust wat geluid produceren alleen niet teveel.
    De fan die ik heb maakt te veel herrie om deze 24/7 te laten draaien aangezien de deur waar de tent achter staat aan de gang grenst.

Heb deze gevonden https://www.nomercyshop.nl/product_i...433dda25e14227

Met name om deze zin:
    Wanneer de temperatuur bereikt is zorgt de Fancontroller ervoor, dat de afzuigventilatie op het ingestelde minimale niveau blijft draaien.

Heb:

Tent ds90II
    250Watt HPS
    Canfan 330m3
    Rhino koolstoffilter 300m3

Alvast bedankt!!

Re: Wat is hard brommen door fancontoller?

De regeling is traploos en bij een bepaald toerental heb je altijd een brom.
    Denk aan de motor van een wasmachine die hoor je bij een bepaald toerental ook door elke muur heen.
    Je hebt b.v van climate z.g.n frequentie controllers die dit niet hebben.
    Erg prijzig en kwalitatief niet heel degelijk.

Comment

alleen slakkenhuis afzuigers vanaf 1000 cub zijn goed te dimmen.zou gewoon een softbox van 500 cub kopen en 700 of 500 cub filter en dan 24 24 laten draaien,hoor je echt niet

Comment

SMScomSPC7 werkt geluidloos, maar kost wel € 215.

Comment

Ik heb eerder een oplossing voor dit probleem aangedragen:
          Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!

Comment

Tientje of 5-6
            Zoekterm: Variac.

Oldschool, maar 100%.
            Ze worden tegenwoordig trouwens vooral verkocht met "stopcontact" zodat je zo de stekker van je afzuiger erin kunt doen.
            Er zit geen thermostaat op, dus je moet zelf de snelheid instellen, maar dimt wel zonder de fan/slak te laten brommen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@ blani: ik krijg waarschuwing van beveiligingsgevaar voor mijn pc als ik wil verder gaan naar die site, site deugd niet!
              Naamloos.jpg
              Last edited by DarkSide; 6 October 2012, 18:50.
              <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
              <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

Comment

@Darkside: Da's vreemd! Ik verwijs namelijk naar een pagina op DIT forum, www.jointjedraaien.nl.

@QnQ: HOE VAAK moet ik je het probleem met die Variac uitleggen!?
                Geef nou maar eens een schema waarin die Variac daadwerkelijk als controller werkt, afhankelijk van de temperatuur.

Comment

@ Blani: klopt, maar er staat: www.jointjedraaien.nl bevat inhoud van electravragen.nl
                  We hebben electravragen.nl al gemeld dat we malware op de site hebben aangetroffen. Voor meer informatie over de problemen die op electravragen.nl zijn gevonden, gaat u naar de Diagnosepagina voor Safe Browsing van Google.
                  <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
                  <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

Comment

LACHUUHH! Dat is een link die door Xtreme erbij werd gehaald om iets uit te leggen dat niet waar was. Nou is die site dus nog een risico ook!

Ik zal Xtreme een PM sturen of hij dat plaatje eruit wil halen.

Comment

trafo bij puksupport voor 125 euro incl. thermostaat

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                          @QnQ: HOE VAAK moet ik je het probleem met die Variac uitleggen!?
                          Geef nou maar eens een schema waarin die Variac daadwerkelijk als controller werkt, afhankelijk van de temperatuur.
                          Je controleert het toerental dmv het voltage, dus in feite is het een controller.
                          Dat-ie niet automatisch temperatuurafhankelijk regelt heb ik er toch bij gezet ?
                          * Een gloeilamp in serie zetten, ja da's een puike oplossing.
                          Daarnaast moedig ik niet graag mensen aan met elektriciteit te gaan knutselen als ik geen kennis heb over hun vaardigheden.

Hij kan ook een Cli-Mate FC2010-T aanschaffen, zoals eerder geopteerd.
                          Die doen het ook zonder brom te veroorzaken en temperatuur gestuurd.
                          Ik gaf alleen een goedkopere oplossing, ten koste van de thermostatische regeling.

Laten we gewoon op de topicstarter reageren.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@Q: Je kunt beter geen oplossing geven dan een onbruikbare oplossing. Mensen gebruiken controllers om hun temperatuur te regelen, dus een regeling die niet regelt voegt niets toe.

Comment

De Variac zou volgens mij heel goed kunnen werken in een andere setting. Als de Variac wordt gebruikt met dimlux evsa's, een dimlux controller en een bladtemperatuur meter wordt de temperatuur op een andere manier geregeld. De lampen dimmen hierbij traploos als de vooraf ingestelde maximum bladtemperatuur wordt overstegen. Tezamen met luchtvochtigheidssensor stuur je dan op de optimale Vapor Pressure Deficit. Er hangt wel een kostenplaatje aan.

Comment

Bezig...
                              X