Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is hard brommen door fancontoller?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Wat is hard brommen door fancontoller?

In plaats van een Variac kan je ook een prop kranten in je uitlaat of inlaat stoppen.

@Xtreme: Heb je dat andere topic al aangepast?

Comment

Is aangepast: de besmette link is verwijderd.

Comment

Comment

Een voluit draaiende fan maakt geen (ernstige) brom. Een prop kranten zorgt dat de fan voluit kan draaien, maar niet te veel lucht doorlaat. Zo krijg je met een prop kranten hetzelfde effect als met een Variac: Minder luchtstroom, maar geen brom. Een Variac is dan wat zuiniger, maar ook duurder. Met Variac of kranten kun je niet de temperatuur regelen, dus het zijn allebei zinloze oplossingen.

Overigens heb ik mijn fan-met-gloeilamp op diverse snelheden laten draaien, en de brom is echt minimaal. Het heeft dus blijkbaar niet zo veel met de snelheid te maken. Waarmee dan wel? Met die stomme controllers, die veel te bot omgaan met de spanning. Regel de spanning netter, en de brom is weg.

Comment

Bedankt voor alle berichten heb nog steeds niet echt een antwoord op mijn vraag hoe hard die brom is.

Ik ga zeker niet met een gloeilamp lopen kl*ten, dat laat ik wel aan andere over.
            Heb een trafo van Variac besteld want temperatuur zal ik geen probleem mee ondervinden aan gezien de temp in dat inpandige hok vrijwel het zelfde blijft.

Comment

Wat je hard noemt is voor iedereen verschillend.
              Als je zo stil wilt zijn dat dat aan de andere kant van de deur niet hoorbaar is dan
              kan ik je wel teleurstellen.
              Als je een lamp thuis op kan hangen dan moet een lampje in serie zetten ook geen probleem zijn.

Comment

Ik heb gelezen dat mensen je een oplossing aanboden door bv een slakkenhuis aan te raden.
                Het geluid is aanwezig, en dat geluid zal in de nachturen alleen maar sterker worden: minder geluiden
                die het "verdoezelen" cq versterken.

Wat ik me afvraag, zou een plaat geluids-iso nog uitkomst bieden? Ik doel daarop die platen bij oa Gamma/Praxis
                die gekleurd zijn, en decibel remmend is.

Online gevonden -> merk: EASYfoam PU

Eigenschappen
                - Uitstekende absorptiewaarden
                - Het schuim is vlamdovend volgens FMVSS 302 en UL-94 klasse HF1
                - Uitstekend bestendig tegen veroudering.
                - Temperatuurbestendig tot 90 graden Celsius
                Toepassingen
                - Voertuigindustrie
                - Jacht- en scheepsbouw
                - Omkastingen
                - Machines
                - Cabinebouw
                - Luchtkanalen

Nu weet ik niet of dit "het" product is hiervoor, heeft wel goede eigenschappen..?

Tevens zijn er ook slangen die geisoleerd zijn om wat geluid te reduceren uit de kweekruimte. Ik zelf heb deze slang
                er maar bijsteld, om ook mijn gemoedstoestand wat rust te geven.

Low budget is vaak duur...
                Last edited by conus; 8 October 2012, 13:53.

Comment

Wat ik in de eerste post al zei, het is een beetje vergelijkbaar met een wasmachine.
                  Niet als hij normaal draait, maar op een rustig moment in het wasprogramma naar links en rechtsom draait.
                  Slang/lucht geluiden zijn te dempen.
                  Het geluid van de motor van de fan is eigenlijk alleen weg te krijgen door de frequentie controller,
                  lamp van blani of bij de gs hebben ze ook schakelaars die enkele standen hebben.
                  Een meer standen schakelaar heeft ook wel ergens een stand waarmee je een toerental hebt waar de fan niet bromt
                  nadeel is dat de temperatuur dan niet optimaal kan worden bij geregeld.

Comment

@Ayrton: Die schakelaar van de growshop: Heb je enig idee hoe dat ding precies werkt? Of een link? Hij zou namelijk als een dimmer kunnen werken, en dan heeft 'ie hetzelfde bromprobleem als een controller. (Een schakelaar heeft zowiezo hetzelfde probleem als een Variac. Moest ik kiezen uit een meerstandenschakelaar of een Variac, dan koos ik toch de Variac.)

Comment

Dat werkt waarschijnlijk als een dimmer ja.

Heb zoiets wel eens gezien en dat was stabiel afgeregeld.
                      Een traploze dimmer is een soort variabele weerstand, die lijkt me minder stabiel als een schakelaar die vaste weerstanden gebruikt.

Comment

Bezig...
                      X