Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help, problemen met de zaailingen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help, problemen met de zaailingen!

Korting op 420shop
    Goeie morgen,

wat al een paar dagen gaande is, is nu steeds erger aan het worden. Vergeling aan de blad uiteindes dat zich opwerkt naar binnen toe

plantje 2:

plantje 3:

plantje 4:
    2012-10-10 09.14.02.jpg
    (Dit bericht komt trouwens uit mn kweekverslag http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...watt-HPS/page3)
    Het is al het langst bij plantje 4 bezig. Ik heb geen idee van wat er gaande is. Ik kan niet zo goed inschatten of er te veel of te weinig water in de potten zit.
    Temperaturen zijn niet slecht, ze hebben verleden week wat power roots en enzymen gehad, gisteren en kleine waterbeurt (afgezuurd kraantjes water)

Hopelijk herkend iemand het probleem en kan die me spoedig helpen, want volgens mij halen ze het zo niet als dit verder gaat. Ik dacht ook aan onderbewatering, maar de aarde voelt redelijk warm vochtig aan en blijft wat plakken aan m
    n vinger. Dank...
    Last edited by Rodigan; 10 October 2012, 09:34.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Re: Help, problemen met de zaailingen!

waarom afgezuurd kraantjeswater?? gewoon kraantjeswater is goed (ph zit tussen 6 en 7)
    zo vroeg roots en enzymen geven is niet aangeraden...
    je aarde mag niet te nat zijn, er moet voldoende zuurstof binnen in de aarde kunnen.

laatste mogelijkheid die ik kan bedenken is gewoonweg slecht zaad...

grtz
    2x Pineapple Chunk en 2 x Vanilla Kush in Scrog

Comment

Ph hier zit toch tussen de 7 en de 8 Dus dat moet wat lager

Ik vrees dat het inderdaad de worteltjes zullen zijn die wat aan het verstikken zijn, zuurstof of stikstof tekort?. Ik kan daar moeilijk nu nog iets aan veranderen zeker? Alleen ff geen water geven en afwachten..
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

ik zou de ph ook rond de 6 houden, heb ik de beste ervaringen mee, en inderdaad niets mee geven enkel water moet voldoende zijn de eerste week, weeken .... te zien welke aarde je gebruikt, als zo`n jonge plantjes er zo uit zien heeft het meestal maar een paar oorzaken, TE nat, TE veel voeding, TE hoge ph waardoor zij niet alles kan opnemen, (dit laatste is het minst voor de hand liggend tenzij de ph erg merkwaardig hoog is ) gewoon zaaien, in zaai en stekgrond, en na een week of 2 a 3 over zetten in light grow batmix, met light mag je voeden, grow en bat nog wachten.... zit voeding in

Comment

denk dat de aarde niet goed is,is het growshop aarde?

Comment

Lv is ook belangrijk.
            Eerst week %80
            2.%80
            3.%70
            4%70
            5.%50
            6.%50
            7.%40
            8.%40
            9.%40
            10.%35
            11.%30
            zo wil ik altijd doen.
            Enkel water geven eerste 2 weken na dat je die zaad zien klimmen.
            Als je niet goed weet wat ze nodig hebben.geef beter enkel water.
            na dat je 10 dikke bladeren hebt gezien mag je beginnen met iets extra's.Geen water spuiten naar de bladeren ook naar de plant als hij wakker is.

Comment

bij zaad is LV niet zo belangrijk, kan gerust groeien op 40% (ideaal voor zaad is 40-55% de eerste weken).
              70-80% is voor stekken ideaal. zaad neemt bijna alles op van de wortels, waar de stekken dit niet doen daar ze nog geen hebben dus moeten ze wel via de bladeren aan eten geraken right.

grtz
              2x Pineapple Chunk en 2 x Vanilla Kush in Scrog

Comment

Ze stonden een week in stek en zaai grond. Nu staan ze in NoMercy High Quality Potting Soil https://nomercysupply.nl/phpBB3/view...p?f=176&t=1900
                Basis waarden: pH op 6.0 gebracht. We hebben voor een EC van 0.4

Comment

Bezig...
                X