Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hangende bladeren, wat is het probleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hangende bladeren, wat is het probleem?

    Korting op 420shop
    DSCN0962.jpgDSCN0963.jpgDSCN0964.jpgDSCN0966.jpgDSCN0967.jpgDSCN0968.jpgDSCN0970.jpg

    Wat is het probleem? Alvast bedankt!!

    #2
    Hangende bladeren, wat is het probleem?

    In welke aarde heb je ze gezaaid? Ik zou beginnen met afgezuurd water te geven minstens voor een week, en niet veel per watergift, mooi laten opdrogen en opnieuw, te weinig water is zeer onwaarschijnlijk, teveel daarentegen...

    Comment


      #3
      Re: Hangende bladeren, wat is het probleem?

      Ik zie geen overvoeding hoor, de bladpuntjes zijn toch niet geel/bruin ? (Da's niet te zien op foto's met HPS)
      Staan ze niet gewoon heel errug nat ?

      En als je er zoveel Rhizotonic in kiept zal je de pH ook wel flink hebben moeten bijstellen neem ik aan ?
      Je zit zo op een pH van 12 met Rhizotonic.

      Volgens Canna zou dit optimaal zijn, waarom er van afwijken ?
      4ml/L in week 1, daarna in week 2 tot 4 nog maar 1-2ml/L.
      Vanaf 12/12 geef je nog 6 weken 0.5ml per Liter.

      Hou het simpel met je eerste kweekje, probeer de lijntjes een beetje te volgen
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Hangende bladeren, wat is het probleem?

        Ja ik denk te veel water dan.
        De grond is een goede mix zoals gevolgd hier op het forum, veenaarde met klei in gemixt.
        Dan nog 10% perliet en 5% mix van meststoffen en een tikkeltje klei.

        Waar vind ik afgezuurd water en hoe kan ik mijn ph waarde laten dalen?

        Ik stop nu voorlopig met rhizotronic, mijn ph is van 5.8-6.0 naar 6.5-7.0 gestegen.
        Ook geef ik een paar dagen geen water meer, stop ik met water tot de bladeren weer recht komen of vermoord ik ze dan?
        Nu staan ze de tweede dag zonder water.

        Komt dit nog goed of is dit echt al serieuze schade?

        Comment


          #5
          Re: Hangende bladeren, wat is het probleem?

          je zal ff moeten afwachten wat er gebeurd, moeilijk uit te maken of het nu al een verloren zaak is, je kunt gewoon een fles ph - kopen in de growshop, tenzij je geen ph meter hebt? Dan word het moeilijk, je kan doorgaans wel eens spa blauw geven, die zit rond de ph 6, maar dat is wel vrij arm water, al moet het nu en dan wel lukken, leiding water zit rond en boven de 7...

          Comment

          Bezig...
          X