Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoevaak je hok verversen kwa lucht?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Hallo mede lotgenoten,

Wat is nou eigenlijk de juiste factor om je hok je verversen?
    Ik bedoel, stel je heb een hokkie van 6m3 moet deze dan 10 x per uur ververst worden, dus een 60m3 fan?

Wat is de factor? Ik dacht nl 3 ofzo?

Ik hoor het graag!!!

Re: Hoevaak je hok verversen kwa lucht?

Dat ligt eraan of je met CO2 kweekt.
    Het antwoord op je vraag staat in de WietWiki

Meestal zitten we wel boven het minimum, omdat we in de eerste plaats afzuigen om warmte kwijt te raken.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

factor is 30 keer per uur minimaal, maar hou zelf meestal capiciteit aan van 100 keer waardoor er na de drukval van luchtslang en filter ongeveer 60 x overblijft.

als nu de afzuiger op 50% draait dan is er alsnog een verversing van 30 keer per uur wat zonder co2 naar mijn mening minimum is.

greetz

ps lengte keer breedte keer hoogte is inhoud

inhoud keer 100 - 40% drukval is 60

Comment

Ziy nl met de temp van de buitenlucht te klooien nu het kouder gaat worden, mijn hokkie is 2,1 x 1,1 x 2,2 = 5,1 m3, als ik de fan en inlaat helemaal open Zet zit ik op 105m3 pu, das 20x per uur verversing van het hok. 1x per 3 min dus das in orde. Probleem is echter dat de verwarming dan 24 uur per dag aanstaat met het koude weer, ga ik knijpen met de lucht verbruik ik verl minder stroom omdat de verwarming dan regelmatig afslaat!!

Maar ik begrijp dat die 105m3pu echt nodig is? Wat gebeurt er als ik ga knijpen naar bv 90 of 60 of 30 voor mijn hokkie van 5m3?

Comment

Iemand?

Comment

planten moeten heel hard werken met het licht aan,vinden ze niet erg zijn ze op gebouwd,laat je lampen in de bloei altijd s,nachts draaien,dan hoef je op de dag minder bij te verwarmen,als je hok groot genoeg is,dan kan je er een kachel inzetten,met termostaad,dat scheeld al heel veel stroom verbruik.met de lichten uit is tussen de 18 en 20 graden genoeg,om je dames warm te houden.met de lampen aan,koppel je een fancontroller aan je afzuiger,stel hem zo in dat het maximaal 28 graden word.een kachel met termostaat van 1000 watt moet ruim voldoende zijn,als het goed is staat ie ook niet constand aan.gewoon een olie gevulde kopen die zijn het veiligst en laten je planten niet uitdrogen.de fancontroller met termostaat kost iets van 60 euro tegenwordig,dus met wat geluk ben je met 100 euro klaar.

Comment

Maar gebeurt er nou als ik minder lucht ga doen?,..

Comment

Ga met led aan de gang dus heb geen warmte ontwikkeling,. Wil ook graag niet opvallen met meer stroom verbruik omdat de popo als eens is geweest....

Dus ik wil graag op een zo zuinig mogenlijke manier het hokkie verwarmen,. Of iets zonder stroom, gas kachel? Zibro kachel?

Comment

Iemand?

Comment

Bezig...
                  X