Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste plek temp/hygro meter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beste plek temp/hygro meter

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ik ben een beginnend kweker en Ik vroeg mij af wat de beste plek voor je temp/hygro meter is in een kweektent. Ik heb de mijne nu op een bakje op gelijke hoogte met me 3 dagen oude plantjes recht onder de lamp en ik heb sterk de indruk dat me temperatuurmeter niet de juiste temp aangeeft. Zo loopt de temp meter soms op naar 35 graden terwijl ik me afzuiger op vol heb staan (afzuiger zou de tent ruimschoots aan moeten kunnen dwz ik heb ruime overcapaciteit), heb nu zelfs een 2e inlaatopening openstaan, een raam op me kamer een stukje openstaat en er dus koele buitenlucht binnenkomt, me tent er gelijk naast staat en me 400 watt lamp op ruime afstand van me plantjes staan. Ook me plantjes vertonen geen tekenen van oververhitting.

    als ik me temp meter boven in de tent heb hangen (wat ik ook wel eens op forums heb gelezen) dan is de temp in me tent maximaal 25 graden een heel groot verschil dus en mijn inziens een wat realistischer weergave want heb geenzins de indruk dat de temp in me tent daadwerkelijk 35 graden is.

    Maw, wanneer geeft je temp meter het beste je temp aan? Boven in de tent? (warmte stijgt op) of echt tussen je plantjes recht onder de lamp?

    mvg

    Jatoch

    #2
    Re: Beste plek temp/hygro meter

    Buiten in de zon is de temperatuur ook hoger als in de schaduw, dat is het idee.
    Verder kunnen meters onderling ook erg verschillen.
    Ik zou hem op top hoogte en dan niet direct onder de lamp hangen.

    Comment

    Bezig...
    X