Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mensen met kennis hps lamp?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mensen met kennis hps lamp?

Korting op 420shop
    beste

Ik ben bezig met eerste groei Sweet cheese AF buiten.
    Maar omdat het te koud is buiten heb ik ze nu verplaatst naar binnen met 2 spaarlampen van 15 watt boven (5 cm).

Nu zou ik graag een hps lamp aanschaffen van 100-125 of 150watt voor mijn 2 plantjes. Niet te zwaar want ik ben maar een amateur.
    Nu zou ik graag informatie willen over de (beste) merken, prijs endergelijken..

Iemand die daar iets kan over vertellen?

Re: Mensen met kennis hps lamp?

beste ga je toch niet kopen,beetje duur natuurlijk.123 tuintechniek heeft mooie 150 en 250 watters.

Comment

ok, en heb je specifiek lampen voor groei en voor bloei? Of is het gewoon standaard lamp voor beide?
      Mijn plantjes zitten namelijk al in de bloeifase

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik vind namelijk goedkope lampen van 20 euro, HPS 150 watt van bijvoorbeeld Bulb.
      Maar dan zijn er ook lampen van 50+ Euro voor dezelfde wattage?

Comment

een hps lamp heeft een kap met fitting en een vsa nodig.dus je moet een compleet setje kopen.son t pia plus van philips is een goede bloei lamp,groeien gaat er ook mee.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

een hps lamp heeft een kap met fitting en een vsa nodig.dus je moet een compleet setje kopen.son t pia plus van philips is een goede bloei lamp,groeien gaat er ook mee.

Comment

Ik vind zo'n lamp hier op internet voor 20 euro, maar kan ik deze dan gewoon in een andere lampenhouder draaien en laten branden? Of heb ik daar specifieke dingen voor nodig?

Comment

wat begrijp je niet aan me antwoord,dat je een kap met fitting en een vsa nodig heb?

Comment

Je antwoorde 2 keer Berend,welk is nou het juiste antwoord,zeer verwarrend,
              Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

en wat verdere uitleg dan : HPS lampen hebben een ontzettende klap stroom nodig om op te starten, daarvoor heb je dat VSA-ding nodig. VSA staat voor VoorSchakelApparaat. Dat soort lampen hebben ook een andere fitting dan een standaard peertje, dus met alleen zo'n lamp gaat het echt niet lukken.

Je AF-jes gaan het prima doen onder 'n HPS lamp van 150watt, en je kan die ook nog eens veel langer aan laten dan bij reguliere planten in de bloei. Regulier in de zin van niet-autoflowering. AFjes kunnen theoretisch 24u licht aan, al geloof ik daar zelf niet in, en is een max van 18/20u meer mijn smaak.

Let erop bij het verplaatsen van buitenkweek naar binnenkweek dat je een hoop troep mee naar binnen neemt wat meteen gaat profiteren van de veranderende omstandigheden. Hou je planten dus goed in de gaten !

succes en vooral : veel plezier
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ok, ik denk dat ik het houdt bij mijn 2 spaarlampen van 15watt dan. Lukt dit ook? Of moet ik zwaardere spaarlampen gebruiken? (of andere lampen die gewoon in een lampenhouder kunnen?)

Comment

eum... wat loodjes eraan bedoel je ?

hoe meer licht, hoe meer gewicht. Da's wel een leuke stelregel die zich keer op keer bewezen heeft.
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Reken maar op een halve gram per watt bij spaarlampen: 15 gram opbrengst dus bij 30 watt.

Comment

ok, het is mijn eerste kweekje dus ik ga geen zotte dingen aanschaffen. Met 15 gram ben ik al meer dan tevreden!

Comment

HPS-lampen zijn geen zotte dingen, maar tot op dit moment de meest efficiente lampen die er bestaan. Het zou me niks verwonderen dat er meer zotten zijn die onder tl of spaarlampen kweken dan onder HPS-lampen.

Comment

moet me hier bij aansluiten.bij deze

Comment

zou toch gaan voor een hps van 150 of 250 watt voor je 2 plantjes ze zullen dit veel liever hebben mijn gedacht

Comment

Bezig...
                              X