Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

en als je de tent zou zetten onder een hps met elektronishe vsa van 400 met een cooltube?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikkedus View Post
      gaat denk niet om haters al begrijp ik je opmerking, ik heb nee had een ufo besteld en niet geleverd gekregen, dat is minder maar waar, dit is niet de eerste keer, maar veel pro kwekers die ik kan hebben alle soorten led geprobeerd die gasten hebben geld zat en wilde weten of het werkte, deze week heb ik de werkelijkheid gezien bij anderen, led kan je mee laten groeien dat is een plus punt, maar echt bloeien nee, dus je kan kostebesparend eerst op led en daarna afbloeien met hps maar of dat bevoordelijk is zou ik niet kunnen zeggen, ik blijf proberen met led en hps te gaan experimenteren want led is de toekomst dat staat vast maar wanneer wij ook met led mega voordelen behalen is denk nog de vraag
      Ik ken eveneens een broodkweker, die niet op de kleintjes moet letten. Die man probeert van alles uit: kweektonnen, kweekwanden, keterkasten, ledlampen. Je kunt het zo gek niet bedenken en het duurste is voor hem nog niet duur genoeg. En hij zet ze nog gratis bij een aantal mensen thuis ook om ze uit te proberen. Daaraan verspilt hij zelf geen tijd. Voor hem is er maar een manier voor efficient en veilig kweken: hij meet de ruimte op, laat 15 cm dikke zwaargeisoleerde sandwichpanelen op maat maken en zet die in elkaar in de daartoe bestemde ruimte. Hij noemt dit een "hok in een hok maken". Verder verzwaart hij de hoofdaansluitingen tot 3 * 60 of 3 * 90 Ampere. Hij zweert bij 400 watt sun-t lampen en magneet Philips vsa's. Zelfs zijn voeding laat hij "op maat" fabriceren: er wordt rekening gehouden met de EC en de pH van het plaatselijke kraanwater. Ook al die pH en EC-meters -zelfs de duurste- vindt hij niks. Die lieden werken voor "de poen" en verspillen geen tijd aan "Spielerei". Daarvoor vinden ze wel idioten, zoals ik, die ook ooit met proefopstelling ufo's opgezadeld is geweest. Hij zei al na 3 weken: dit gaat het niet worden, Xtreme, flikker die boel maar in de kliko. Het enige waar hij thans nog mee experimenteert, is plasmalampen.
      Last edited by Xtreme; 19 October 2012, 14:40.

Comment

das is idd niet de goedkoopste en beste oplossing ...:s

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

dus wat raden jullie aan?

Comment

Ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken. Maar als je gewoon met een Philips bulb en een magneet Philips vsa van 400 watt aan de slag gaat, kan daar toch nauwelijks iets mee misgaan? Bespaar niet op je afzuiger: 500 kuub softbox en 500 kuub koolstoffilter. Zonder allerlei toeters en bellen "pak" je jaarlijks 3 tot 4 keer minimaal 250 gram. Hiermee komt de gemiddelde "Jan Splinter" wel mee door de winter: gewoon een grammetje of 15 tot 20 per week dus. Laat al die flauwekul met leds achter je. In de tuinbouw zijn ze bezig met miljoenen subsidies om te kijken of het op een of andere manier lukt. Die tuinders zijn wijs genoeg om dat niet uit eigen zak te betalen. En tot op dit moment nauwelijks resultaat. Daar kun je toch nooit tegen opboksen? Waarom met een beperkt budget vooruit lopen op de muziek, terwijl op voorhand vaststaat dat het je alleen maar extra geld kost en minder oplevert? Zal ik eens uiteenzetten hoe een ondernemer denkt? Ik ben het namelijk zelf. Ik werd benaderd voor de aankoop van cartridges voor mijn printers: ze zouden maar de helft van mijn reguliere cartridges kosten en bovendien het dubbele aan printpagina's opleveren. Of ik geinteresseerd was en een bestelling wilde plaatsen. Mijn antwoord luidde: natuurlijk wil ik bestellen, maar voordien moet u 12 "gratis exemplaren" toesturen om te kijken of ze bevallen en nadien zal ik overwegen te bestellen. Ik kreeg ze overigens niet hoor.
          Last edited by Xtreme; 19 October 2012, 17:56.

Comment

ok super dan ga ik voor hps gaan, maar de vraag zit een beetje zo van de lamp(400w of 600w) kiezen en ook de vsa ( een elektronische of een gewone)
            zou gaan voor +/- 750€

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

en werkt een cooltube werkelijk? en is het aan te raden

Comment

Ik heb een philips greenpower met een lumatek evsa, werkt perfect

Comment

en is er een verschil tussen een gewone vsa en een evsa?

Comment

welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

Een gewone vsa is een magnetische vsa die nogal warm kan komen, een evsa is een elektronische vsa die plug&play is , en op veel soorten zit er zelfs een dimmer op dat je kan verwisselen van watt, en wat kan spelen met de warmte.... Ik heb er 1 van b.a.l die je kan switchen tussen 250watt en 400watt, en 1 van lumatek die op van 50% naar 110% van 400watt kan draaien, beide zeer tevreden over! Komt ook trouwens ook niet warm...

Comment

Een evsa heeft natuurlijk voordelen ten opzichte van een magneet vsa (uitgezonderd het prijskaartje) Een van de voordelen van een evsa is dat je bijvoorbeeld met 400 watt HPI kunt voorgroeien of een scrog maken en nadien met een 600 watt HPS kunt afbloeien. Of als het in de zomer te warm is voor een 600 watt HPS er een 400 watt HPS indraaien of dimmen. Verder heb ik van een broodkweker vernomen -ik weet niet of zijn verhaal juist is, maar heb geen reden om er aan te twijfelen- dat magneet vsa's na enige tijd meer stroom gaan trekken en die stroom niet aan de lamp doorgeven. De extra onttrokken stroom zou volgens die kweker resulteren in een warmere magneet vsa. Genoemde kweker vervangt na 4 ronden niet alleen de lampen, maar ook de magneet vsa's en de reflectoren. Hij zei: ik heb nog nooit brand of kortsluiting gehad en wil dit graag zou houden.
                    Cooltubes werken wel, maar dat gaat ten koste van ongeveer 10 % lichtopbrengst. De door de lampen verwarmde lucht wordt buiten het systeem om weggezogen. Echter, wat je niet kunt wegzuigen of wegblazen is de infraroodstraling van de lampen. Je kunt ook kiezen voor een diepstraalkap. Hierdoor wordt de afstand tussen de lamp en het gewas wat groter en dus de stralingswarmte ook wat minder. Succes met je toekomstige set-up.
                    Last edited by Xtreme; 20 October 2012, 14:29.

Comment

Als je wilt weten welke LED lamp kijk op deze site
                      ik heb me daar een 150 w led gekocht en werkt zeer goed
                      er staat ook op welke opp ze belichtenin mijn kast van 1m op 1m op 180 hoog gebruik ik de 150w

goedkoper ga je de LED niet vinden
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                      KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Bij de "reclame code commissie" zou deze misleidende advertentie geen stand houden. Een compleet lachertje dus: 150 watt led vervangt 400 watt HPS. Maak maar een verslag: 300 gram onder 150 watt led binnen de daartoe gestelde kweekduur. Als je je laat verleiden tot de aankoop van een "sof", hoef je daartoe anderen toch ook niet aan te sporen?

Comment

ik verplicht toch niemand gef enkel de info die hij vraagt
                          enjaik heb 1 gekocht wegens eletriek te duur en ben nu aan het testen er mee op 3 auto flowers en die gaan er tamelijk goed op de led lamp
                          er achter komt er een verslag nadat ik met een nieuwe volle kast terug begin
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                          KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Volgens mij staat er nergens in mijn reactie het woord "verplicht". Je verwijst naar een misleidende advertentie en ik probeer anderen te behoeden om hun zuur verdiende centen over de balk te gooien. Ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken. Je hebt in jouw beleving een Led-lamp van 150 watt gekocht met de prestaties van een 400 watt HPS. Welnu, dat zal in een nieuw kweekverslag dus uitdraaien op een opbrengst van 300 gram onder 150 watt led. Maar ik neem al deze woorden terug en zal oprechte excuses aanbieden, zodra er een verslag volgt van een kweekje met een opbrengst van 300 gram onder 150 watt aan ledverlichting. Zo sportief ben ik ook wel. Jayman maakte het zelfs nog "zouter". Die garandeerde zelfs 3 gram per watt bij ledverlichting. Nooit wat van gezien overigens, terwijl hij toch in eerste aanleg stevig aan de weg timmerde.
                            Last edited by Xtreme; 20 October 2012, 17:28.

Comment

wat is het verschil tussen een HPI en een HPS lamp???... heb altijd met een hps van 400w alleen gewerkt...

Comment

hpi is een groeilamp.is niet echt nodig want onder een bloeilamp groeien ze ook goed.wel is het zo dat als je met 600 watt kweekt en je doet de groei met 400 watt hpi dat dan de temperatuur lager blijft,dit zorgt ervoor dat de plant sneller groeit.in de zomer groei ik voor onder hpi,in de winter gewoon onder 600 watt hps.

Comment

Bezig...
                                X