Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladprobleem en herma-twijfels...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Na 3 maanden al veel bezig te zijn geweest met alle info eigen te worden heb ik hierbij toch 2 vragen die ik niet 100% kan bevestigen. Ik ben met 5 plantjes nu 1,5 maand bezig en sinds 1 maand aan het bloeien(incl voorbloei. Ze hebben de eerste 2 weken onder 2x55 tneon in groei gestaan, geen voedingsmiddelen tijdens groei, aarde is batmix van Greenlabel, en tijdens bloei na de eerste bloemen ben ik Green Sensation van Plagron gaan gebruiken.

500m3 afzuig en 200m3 actieve inlaat met afwisselend verse lucht of vanuit de zolder binnenshuis, die overigens regelmatig via trappengat verse lucht aangevoerd krijgt vanaf voordeur. Kast is 140x120x60cm lbd en 100% lichtdicht.

Nu heb ik al enige weken erg goed in de gaten gehouden wat er precies gebeurde met de bladeren die rare donker bruine plekken krijgen en heel langzaam steeds verder mat en donkerder bijna grijsbruin werden en vervolgens verschrompelen. Dus vraag 1 wat is dit precies? ik kom er maar niet achter en zie in veel topics dat vlekken uiteindelijk geel worden, maar dat gebeurt hier niet(wel al dingen geprobeerd zoals extra kalk/magnesium toevoegen, extra fosfor toevoegen maar het helpt niet.

2e vraag is: wat en wanneer kan ik bang worden van het soort ballen/zakjes die hier en daar onder de oksels verschijnen? Ik heb het al een tijdje(2weken.) en zie dat er uit verschillende na verloop van tijd haartjes groeien, en bij sommige niet.

Hierbij enkele foto's van mijn plantjes:_DSC6958.jpg_DSC6928.jpg_DSC6934.jpg_DSC6926.jpg_DSC6936.jpg_DSC6948.jpg_DSC6952.jpg_DSC6953.jpg_DSC6967.jpg
    Last edited by Obnox; 22 October 2012, 13:54.

Re: Bladprobleem en herma-twijfels...

Volgens mij is het inderdaad een balletje en wel meer ook wat gek ben benieuw wat de andere er van vinden
    God was never on your side..

Comment

foto 6 laat herma kenmerken zien.wel gek al 60 dagen bloei en dan zulke kleine toppen,wat voor licht hangt er boven?

Comment

Herma :s

Comment

op foto 6 zie ik enkel maar balletjes en geen haartjes.
          van wanneer ben je beginnen rekenen van bloei tijd? wanneer je de lamp op 12/12 hebt gezet?
          want zijn idd maar kleine topjes voor 2maand.
          Voor problemen met je blaren kan je hier terecht.
          Hoe warm wordt het in je kast? en wat is de lv?
          <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
          <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

Comment

of er hangt en gloeilamp of een enkele spaarlamp boven of je heb herma,s

Comment

Bedankt voor alle reacties, de verlichting is in de loop van de tijd opgebouwd doordat het de eerste kweek is.
              Ik ben begonnen met 14 dagen tneon voorgroei 18/6 2x55watt
              daarna gaan bloeien 12/12 1 maand hps 250watt
              nu 1 maand 12/12 hps 400watt met adjust a wing

Er is in het begin een groeiprobleem geweest door temperatuur schommelingen, die waren eerst 18gr in het donker en 33gr met lamp aan. Nu heb ik dat beter in de hand en is de temp nu 26gr en max 28gr.
              LV is elke week naar beneden bijgesteld, begonnen met 80% dmv luchtbevochtiger, en daarna elke week lager tot nu rond de 35%.

Nu is het zo dat ik ook dacht dat het zeker herma's waren, maar bij sommige zitten die zakjes al een tijd en dan groeit er na ca 1 week toch een haartje uit. ik heb er al verschillende afgeknipt die er te lang zaten. Ik ben er nu wel overtuigt van en knip iederen dag zakjes weg.

Wanneer kan ik verwachten dat de zakjes opengaan en ze gaan verstuiven? Of hoe kan ik precies herkennen dat de toppen bestoven zijn?

Bij monty's blad probleem oplosser heb ik ook alles bekeken, maar daar kom ik geen grijze vlekken zoals op mijn bladeren tegen. En bij mij is er geen steel afwijkend, of worden de bladeren naderhand geel. Dus ben ik er nog niet over uit.
              Last edited by Obnox; 21 October 2012, 18:32.

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ballen zo ie zo verwijderen zo snel mogelijk zo voor kom je bestuiving zit het alleen op dat ene plekje of zit er meer?

Comment

Ik heb gisteren alles verwijderd behalve die kleine trosjes, ik heb er eerst een paar foto's van gemaakt en nu verwijderd. Bij de eerste foto vindt ik het nog raarder want daar kwamen vandaag bij de linkerkant de haartjes tevoorschijn en bij de rechter niet . De tweede is van een trosje waar vandaag ook ineens een paar haartjes verschenen, dit is het trosje van foto 6 van het eerste bericht.

Er zaten een paar trosjes zo'n 3stuks en echte balletjes iets van 10stuks, gelukkig komen er nog geen terug, vandaag alles onderzocht en ik zag geen nieuwe zakjes.

Ik heb de plantjes echt van onder tot boven onderzocht en geen beestjes gevonden, heb best goeie ogen maar ga straks ook toch nog ff met een vergrootglas kijken en wie weet dat ik iets vind. DSC04235.jpgHerma.jpg

UPDATE:
                    Nu alle bladeren en takken heel goed te hebben nagekeken op thrips, kan ik met 99% zekerheid zegen dat er hier geen sprake van is. Het is ook eigenlijk maar op 1 plant, je zou denken dat alle plantjes dit verschijnsel dan moeten hebben.

Wel heb ik nog een plaatje geschoten van het vreemde herma verschijnsel, dit zijn 2 zakjes die zijn opengegaan en daarna haartjes uit zijn gaan groeien??DSC04254.jpg
                    Btw: het soort dat ik hier kweek is Purple #1 van Dutch Passion
                    Last edited by Obnox; 21 October 2012, 19:34.

Comment

Gek he? Dat is nu op-en-top herma. Zaadzakjes met haren eruit. Ik vind het een prachtig mechanisme, maar uiterst zonde dat het je overkomt. Wat het anders kan zijn op je blad? Ik heb geen idee.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

ik zie nog steeds geen zaadzakje , houd is zo ding goed in de gaten als het open gaat komt er klein bloempje uit met stuifmeel stampertje
                        lijkt nu wel beetje op topje

Comment

Lijken me toch herma's. Dat krijg je er niet uit met af en toe iets weghalen.
                          Je hebt je lamp ruim een maand op 12/12 dus dan is dit pas week 3 bloei ofzo.
                          Tja, ieder het zijne, maar als ik een echte herma heb gaat-ie zonder pardon de kliko in.

Bladschade lijkt een waterprobleem. Te lang met natte wortels gestaan.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Je hebt je lamp ruim een maand op 12/12 dus dan is dit pas week 3 bloei ofzo..
                            dus indd 4 weken bloei incl. voorbloei...

Ik heb vandaag tijdens de rustperiode even een kijkje genomen met de groene-ledlamp, zover ik heb kunnen zien komen er totaal geen nieuwe zakjes terug. Het lijkt er zelf op dat de enkele zakjes die ik heb laten zitten(de allerlaatste foto van mijn post hierboven.) Daar komen zoveel haartjes uit alsof deze geen zakjes meer zijn...

Dus situatie nu: op 2 rare zakjes na alles verwijderd, en er komen er geen terug, mijn conclusie is nu omdat ze toch allemaal deze verschijnsels hadden ze te laten staan en iedere dag kijken, oftewel nog steeds wat hoop dat er iets te redden valt.

Het bladprobleem lijkt te verminderen op enkele bladeren, 4 dagen geleden heb ik een hand landbouwkalkkorrels opgelost in warm water en dit aan de plant gegeven, daarnaast eergisteren hier en daar wat fosforzuurkorrels waarvan 30% fosfaat zou moeten zijn. Misschien dat het met een paar dagen nog iets bijtrekt en het probleem stagneert...
                            Last edited by Obnox; 22 October 2012, 14:07.

Comment

een herma ken je afbloeien wat je wil veel bruikbare wiet zal het niet opleveren,helaas pindakaas,vraag het anders effe in een growshop na.normaal zou je plant nu al klaar of bijna klaar moeten zijn.

Comment

Bezig...
                              X