Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SCROG Screen-Of-Green vragen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Ik ben een beginnende kweker en heb recent een kweektent van 120X240x200 aangeschaft, ook heb ik 2x 600 watt natrium lampen tot mijn beschikking.
    nu heb ik wat vragen over hoe ik een maximale opbrengst kan krijgen met deze setup.
    ik had dit topic gelezen http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...creen-Of-Green en dit leek mij wel wat.
    maar ik had graag nog wat opheldering wat betreft,
    -zaden?, zouden bijvoorbeeld auto-flowering zaden geschikt zijn.
    -hoeveel potten en zaden
    -indeling van de tent, bijvoorbeeld 2 verschillende SCROG-bakken met daar tussen ruimte?
    -is het mogelijk om autoflower te stekken?

met vriendelijke groet Shroom

Re: SCROG Screen-Of-Green vragen

elke plant kan je stekken volgens mij, je hebt een beste tent en genoeg ruimte, zou eerst kijken hoeveel potten je kwijt kan en autoflowers worden niet zo groot dus je kan kleinere potten gebruiken , zou zelf kijken hoeveel je er kan plaatsen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikkedus View Post
      elke plant kan je stekken volgens mij, je hebt een beste tent en genoeg ruimte, zou eerst kijken hoeveel potten je kwijt kan en autoflowers worden niet zo groot dus je kan kleinere potten gebruiken , zou zelf kijken hoeveel je er kan plaatsen
      dank u voor uw spoedige reactie, ik heb dus ongeveer 2,80m2 en ik vroeg me af wat ongeveer de plant/m2 met scroggen ongeveer is en of veel kleine potjes en planten of minder planten grotere potten beter is.
      zelf dacht ik misschien autoflower zaden te kopen die tijdelijk te laten groeien in kleine potjes(6-8 per/m2) en dan later bijvoorbeeld over-potten naar een gezamenlijke 40-50 liter pot.

Comment

Welkom.
        Een goede tent afmetingen echt mijn smaak.
        ik ga je volgen, je mag ook QnQ volgen die volg JD en JD volg ons ..
        Voor dat je ga kweken doe op een normale manier dus pot,stekje of zaad,licht,meters,filter en vanaf vandaag ook wat warmte gebruiken.
        En de rest komt wel zelf.
        ik hoop dat dit niet je eerste wiet kweek is anders na een joint blijven vragen.(vragen mag altijd)
        Succes

Comment

Scroggen met autoflowers gaat niet, stekken al evenmin. Ik snap trouwens de fascinatie niet met autoflowers, maar soit. Het is de bedoeling dat je uw planten minstens 1 keer gaat toppen en wat langer laat voorgroeien. Dat gaat niet met autoflowers... Pak een soort die zich gemakkelijk laat toppen. In uw geval max 5 planten per lamp, eerder drie.
          Ik ben nu ook bezig met een scrog, 2 black jacks op 120 x 90. Wsl hou ik zelfs maar eentje over. Die gaat 9 weken voorgroeien in een 65 liter metselkuip.

Comment

Psies. Geen autoflowers nemen, da's zonde van je ruimte en je stroom ook.
            AF's hou je liefst de hele periode op 18/6, pak je female zaden kunnen ze na een paar weekjes op 12/12.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Psies. Geen autoflowers nemen, da's zonde van je ruimte en je stroom ook.
              AF's hou je liefst de hele periode op 18/6, pak je female zaden kunnen ze na een paar weekjes op 12/12.
              ik denk dat ik dan wat mooie sativa's haal, hoeveel zaden is aan te raden met de set-up die ik heb?

Comment

Je gaat ook van het ene uiterste in het andere heheheh van autoflowwer naar sativa :p ik zou beginnen met een simpel soortje , maar je doet natuurlijk wat je wil he haha

Comment

omdat dit topic al bestaat en ik eigelijk wel een hoop vragen blijk te hebben bump ik deze ook maar (alvast mijn xcuses).

ik wil ook scroggen .. enige reden waarom ik dat wil is omdat ik korte mannetjes met evenveel internodes als hun grote broeders zijn beter. broeders die even groot zijn maar meer internodes hebben zijn beter. (? bevestig indien correct) (! ontken indien fout en geef aan waar ik de denkfout maakte)

gezien ik zou gaan overpotten zit ik ook daaromtrent met een vraag of igg.
                  ik zou met kleine (5x5 of 7x7 ben topic ff uit oog verloren) maar diepe vormpjes willen beginnen om mijn zaailingen te groeien.

-moeten ze een grotere pot in als de wortels zichtbaar worden aan de rand of kan ik nog een paar weekjes verder. -in hoeverre beperkt mij dit in de groeifase (ook in combinatie met de vorige vraag - hoeveel internodes krijg ik uit zo een beperkte inhoud of is dit irrelevant voor het uiteindelijke resultaat)

deze vragen zijn gericht gesteld. ik wil een aantal selectie procedures inlassen omdat ik zoizo met een veelvoud aan zaailingen moet beginnen en ik geen zin heb om oneindig lampen te gaan bijhangen. laat staan dat ik nu al weet hoeveel ik er nu precies 'nodig' heb. ik wil ook zien hoever je kan gaan met het molesteren of uitbuiten van mijn zaadjes terwijl je toch voor een zo ideaal mogelijke omstandigheden probeert te zorgen. uiteraard probeer ik de ruimte te beperken door de denk piste van -langer in een klein potje- aan te houden.

eens tevreden van de groeihoogte zou ik over gaan op een bloeifase (nooblogica?).

ik zit met early en indica genen dus laat ik het houden op het het feit dat het geen sativas zijn. ik moet immers dubbel lichten omdat ik in deze fase nog steeds met een hoop planten zal zitten die er tussen uit moeten.

hoewel dit geen directe scrogg vragen zijn verwacht ik toch enkele reacties, tis niet voor mij, tis voor die schone plantjes..
                  alvast dank. <3

Comment

Met feminized planten zaden maken is niet echt opwaarderen. Je pakt altijd een beetje herma-factor mee.
                    Toppen kost een paar dagen waarin ze min of meer stil staan. Wat je met snoeien bedoeld weet ik niet, 't is geen Hedera eh..
                    Kleine potjes kunnen ze een paar weken in, je zult wel moeten voeden dan. Hoe groter de pot, hoe groter de plant.
                    Voorbloei kun je na een paar weken zien als je ze goed in de gaten houdt. Vaak pas boven de 6e of 7e node. Het kan even duren op 18/6

Als je op 12/12 overgaat bestaat de kans dat ze nog een week of drie door groeien voor ze echt in bloei gaan. Iets eerder omschakelen.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

my bad: dieven

mss moet ik maar een aantal grotere groeipotten nemen ipv vele kleine en gaan stekken. word weer een andere wiskundige berekening hoe ik er moet raken.
                      toppen en stekken kan vanaf internode 5 terug snijden naar 3?
                      dan heb ik vier stekjes ?
                      en groeit vanaf internode 3 een dubbele top?
                      kan ik deze dan opnieuw gaan toppen eens ze bij node 5 zijn of moet ik wachten tot ze 3 noden groeiden tot de plant 6 noden heeft waarna ik vanaf 8 terug kan snijden naar 6?
                      feed me ^^
                      [edit]met dan aan $ir voor deze http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Cheese-Amnesia denk ik nu te weten dat het meer dan eens kan al moet ik het niet gaan uithollen:
                      een eerste keer kan als ie 5hoog staat en terug knippen naar 3hoog.
                      een tweede keer kan als ie vanaf 3hoog is gegroeid naar 8hoog en terug knippen tot 6hoog.
                      [/edit1]

hmmm ik ben er nog lang niet uit. alvast bedankt voor het antwoord.

[edit: net $ir zijn guide over kweken op aarde gelezen, had ik totzover over het hoofd gezien en via toevallig ontmoet via google looool .. btw ik snap de search optie blijkbaar nietzo maaarjah probleem voorlopig opgelost .. <3 ]
                      Last edited by EL Guerilliero; 24 November 2012, 11:31.

Comment

Bezig...
                      X