Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoflower in kweektentje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

autoflower in kweektentje

Korting op 420shop
    Hallo,
    Sinds kort heb ik een kweektentje van 80x80x165 met 400W lamp. Ik wil daar 2 autoflower plantjes kweken. De zaadjes heb ik inmiddels ontkiemt en in grote potten met speciale grond (gekocht bij growshop) geplant. Ze zijn doorgekomen, nog geen gekartelde blaadjes aanwezig, alleen 2 ronde aan top. Omdat het voor mij helemaal nieuw is, heb ik wat vragen:
    1) wanneer mogen ze in kweektent onder de lamp? Heb van iemand gehoord dat het pas na week of 2 kan, als het echt een plantje is geworden, klopt dat?
    2) wanneer moet ik beginnen met toediening van voeding? (heb bij de g.shop een kit gekocht met wordel, groei en bloeivoeding).

Re: autoflower in kweektentje

In principe kun je vanaf zaad gelijk onder je HPS-lamp kweken. Hooguit de lamp in het begin wat hoger hangen, bijvoorbeeld 80 cm in plaats van 40 cm boven het gewas. Wanneer je met voeding moet beginnen is afhankelijk van de bemesting van je grond. Bij rijk bemeste aarde heb je wellicht totaal geen voeding nodig of hooguit pas na een week of 6. Je gaat overigens niet efficient met je lichtbron om: onder een 400 watt HPS kun je makkelijk 4 autoflowers kwijt. Zelfs 9 lukt nog in 10 liter containers. Alle licht die niet op je planten schijnt ben je gewoon kwijt, terwijl de stroomkosten gelijk blijven.

Comment

Bedankt voor de antwoord. 2 plantjes voor het begin, de volgende keer worden er 5 Ik heb nog een vraag: wat is de optimale temperatuur voor de plantjes en hoe groot mag het temp.verschil zijn? Heb gehoord dan het niet meer dan 8 graden mag wezen.

Comment

Een graad of 27 Celsius gedurende de lichtperiode en maximaal 8 graden lager in het donker. Maar zo erg nauw komt het niet hoor: in Nepal en Afganistan loopt overdag de reuzel uit je broek van de hitte en in de nacht zitten ze daar tegen het vriespunt aan. Maar het is wel zwarte hasj aldaar. Bij geringere temperatuurverschillen krijg je vaak blonde hasj, Rode Libanon, Zero Zero enzovoort. De planten passen zich aan aan het klimaat.

Comment

Bezig...
        X