Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help..luchtvochtigheid iets te laag+spint hardnekkig

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

help..luchtvochtigheid iets te laag+spint hardnekkig

Korting op 420shop
    Afb0082.jpgAfb0083.jpgAfb0084.jpggoeie dag

heb me vrouwtjes nu 4 dage in de bloei en heb me hokje vol staan met flessen water en natte handoeken maar krijg me luchtvochtigheid met de lamp aan niet hoger dan 40% en met de lamp uit rond de 60% zal dit problemen op kunnen leveren op zijn tijd?? blaadjes zien er nog goed uit maar ik weet dat de luchtvochtigheid iets hoger hoort te zijn.heb geleze hier op het forum dat een luchtbevochtger je hokje schimmelgevoelig maakt zo ja wat zou ik er nog meer aan kunnen doen om het iets op te krikken?? heb 2 fans staan in me hok van 1/1,2/1,9 + een 350 kuub filter(draait gedimd) 1 van de vans staat gericht op me 600w lamp de andere circuleert de verse lucht tussen de potten door.

Ook heb ik last van spint vorige week achter gekomen ben gelijk gaan sproeien met bayer garden maar toch vind ik steeds weer sporen van spint is er iets wat beter werkt?? op aanrade van me growshop pak ik een dubbele dosis bayer. en ik weet trouwens dat je af en toe moet wisselen van middel omdat spint resistent word tege de middelen. wil straks tog kunnen gaan genieten van me amnesia in plaats van alles weg te kunne flikkeren.Zal het dan tog roofmijt moeten worden(ben nie zon voorstander van beeste los te laten in me huis haha)

zal vanavond ff wat pics schieten van me opstelling misgien ligt het daaraan

alvast bedankt voor de reacties
    Last edited by psychedelic1988; 2 November 2012, 20:19. Reden: pics toevoegen

Re: help..luchtvochtigheid iets te laag+spint hardnekkig

Misschien kan je beter overnieuw beginnen want als je in het begin al last hebt van spint....
    Je zou de plantjes kunnen afspoelen onder de kraan, de bovenste laag aarde weggooien en opnieuw gif spuiten.
    Het probleem zijn de eitjes van de spint die opnieuw uitkomen en vaak niet dood gaan van het gif.

Comment

ok hopen dat we er nog wat van kunnen maken dan zo snel geven we niet op haha sal se morge is ff lkkr douche(ook een graad of 20-22 net als voedingswater???) dan en nieuwe aarde halen ik heb nie veel spint ma vind dagelijk toch wel een beperkt aantal draadjes naar andere plantjes. heb ook gehoord dat tabak(nicotine) ook goed schijnt te werken tegen vanalles(ff weken zeven en dan bladeren afnemen)of is dit ook weer een fabeltje uit het grote boek van sinterklaas

hoop dat ik ze redde kan ookal moete se nog een week of 11/12

thnx

Comment

Ga naar de shop en vraag wat voor spint (of probeer eerst een ander soort bestrijdingsmiddel uit een tuincentra) die hebben wel goede bestrijding middelen, ik zou zeker niet alles eruit trekken en opnieuw beginnen dit omdat je nog niet in je laatse weken zit van je bloei(eerst allles eraan doen om het weg zien te krijgen)en met betrekking tot je LV ga gewoon zaad doen dan heb je dat gelul niet.

Ps ik zou ook geen roofmijt nemen das een beest voor een beest
        Last edited by showtime; 3 November 2012, 05:44.

Comment

Kijk als ze nog 11 tot 12 weken moeten dan kan het een rottig verhaal worden als je het in week 9 helemaal niet meer onder controle hebt.
          Bovendien loop je het risico dat je je hele ruimte/huis/kamerplanten/tapijt/ zo ver besmet dat de volgende ronde (ook al gebruik je zaad en denk je alles goed schoon te maken etc) ook al gedoemd is om te mislukken.
          Daarom zou je kunnen over wegen om alles eruit te trekken, super schoonmaak houden en er 2 weken langer overdoen.
          Anders ben je misschien 9 weken lang met roofmijten en vermitecen in de weer en is het resultaat nog niet geweldig.
          Niet dat ik zeg omhakken.. maar je gooit nu niet zoveel weken weg dus dan kan je dat overwegen.

Comment

ja daar moet ik je wel gelijk in geven ga se so ff douche en de aarde gedeeltelijk vervangen dan kijk ik het nog een weekje aan krijg volgende week toch nieuwe haze stekken ma dan via coffeeshop hopelijk betrouwbaarder als ik van de spint af kom word het snel een 2e hok bouwe

maar bedankt en zal ze gewoon omhakken als het niet verbeterd

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

en showtime idd roofmijt wert wel ma staat tog in me slaapkamer dus nee haha zal vandeweek ff langs tuincentra gaan om wat anders te probere en weten jullie toevallig of dat knoflook,verse peper mixje echt werkt. Een maat van me gebruikte altijd nicotine om te sproeie hielp erg goedmaar vegroot dat weer niet de kans op tabakziekte?

thnx voor de reactie

Comment

Plant een teentje knoflook in de aarde bij je damens,werkt echt.Wel het knoflook weghalen 1.5 week voor het oogsten anders smaakt de wiet naar de knoflook.

Comment

Veel bestrijdingen komen uit buitenkweek of locaties waar een alternatief is voor spint dus dan jaag je ze wel weg met knoflook..
                Als spint nergens anders heen kan hoe moet knoflook dan helpen?

Comment

Zo denk ik er ook over Ayrton, Spint kan wel verhuizen door knoflook maar ze gaan er niet door dood, dus als je binnenkweekt is dit niet echt de ideale oplossing....

Comment

in ieder geval bedankt medekwekers tot nu toe lijk ik er vanaf te zijn na de douche en beetj aarde vervangen hopen dat het so blijft me lampje gaat zo weer aan dus we zullen zo zien met het vergrootglas of we wat kunnen vinden en dat se weglopen voor knoflook is idd buite leuk ma lig liever in bed met een vrouw dan met spint haha

Comment

Nu al 4 dagen geen spint meer gevonden.

Kunnen we lkkr verder kweken meteen zorg minder haha

Comment

deze topic mag gesloten worden

Comment

Blij dat het gewerkt heeft !!!!

Comment

ik ook haha

Comment

Gesloten bij deze.

Comment

Bezig...
                              X