Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slaphangende plant en bladverkleuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

slaphangende plant en bladverkleuring

Korting op 420shop
    hallo medekwekers,

Ik heb het volgende probleem. bij de linker foto worden de bladeren in het tussen de nerven bruin/geel en trekken een beetje krom dit komt denk ik door een te hoge ph waardoor de plant iets te weinig krijgt van een bepaalde stof ik ben de grond al aan het afzuren (was 8 nu rond de 7 maar wil hem nog lager natuurlijk richting de 6)maar wel toch even zekerheid vragen hij krijgt 5ml per liter voeding en zo'n 150ml per dag. de 2e ja hier weet ik absoluut niet wat het kan zijn. Ik dacht te veel water aangezien die helemaal slap wordt. ik heb een klein stokje er tegen aan gezet zodat hij niet helemaal doorzakt. ik geef hem meestal 2 kleine scheutjes water maar ben keer uitgeschoten met water geven. de luchtvochtigheid ligt rond de 50-55%.

Alvast bedankt,

Nis

IMG_0138.jpgIMG_0140.jpg

Re: slaphangende plant en bladverkleuring

2e plant moet water hebben denk ik. Grond lijkt kurkdroog?

Tijdelijk een beetje wind kan ook helpen om stevige(re) stam te kweken...

Comment

Plantje 1; 150 ml water met 5 ml voeding (wat voor voeding?) per dag ?????? Dat is veel en veels te veel. Als ik jou was zou ik het forum maar eens goed doorspitten dan zul je lezen dat er heel voorzichtig met voeding gedaan moet worden.
      Plantje 2 ziet er volgens mij ook erg dorstig uit.
      Succes ermee.

Comment

als ik voeding maak dan doe ik 5mlvoeding per liter water. de voeding heet hypro-terra. de kleine heb ik water gegeven maar dat mocht niet baten.

Comment

lijkt erop dat de grond compleet ingeklonken is ?wortels houden van een luchtige grond en kunnen verstikken met een te stevige grond
          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Zou voeding maar ff achterwege laten, heeft ze niet nodig nog, zeker niet de hoogste dosering die je nu geeft.
            Lamp ken ook stuk omhoog schat k zo in, ondertussen beter lezen, zou je jezelf n hoop plezier mee doen.

Smookse

Comment

Bezig...
            X