Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk mijn hokkie zoals ik het wilde hebben,..pfffffffffff

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Hallo Medelotgenoten,

Ik heb al meer gepost betreffende de kweek en kweekruimte die ik ging doen maar veel tegenslag gehad met de verwarming.
    Aangezien ik verse buitenlucht aanzuig en dus in deze periode rond het 0 punt zou liggen moest ik gaan verwarmen.

verwarming op cv was geen optie
    verwarming op elektra kan maar ik wil geen dure stroom rekening.
    Dus nu, een speciale gas verwarming voor in kassen,......
    Echt een super dingetje, bij het opstarten BAM!! 4 kw aan warmte en is de ingestelde temp bereikt schakeld hij mooi terug naar zijn waakvlam.
    Volgens mij berekeningen zou ik met een fles van 25 kg 19 dagen kunnen doen, en aangezien ik autoflowers ga proberen zal ik maar 3,5 x de fles moeten laten vullen, goed te doen lijkt me.
    Ook hangt er een radiator gevuld met olie in, deze wordt opgewamt door de kas kachel en houd erg lang warmte vast!

De verlichting is een eigen gemaakte led lamp waar ik echt uren werk in heb zitten met het juiste kleuren spectrum te krijgen en dan vooral daarna ,....de montage ervan. Maar het resultaat is er al mag ik het zelf zeggen, Resultaat is 26.550.000 mcd aan licht(in Led praat je over MCD, microcandela ipv van watts , watts is het verbruik en in tegenstelling tot vele zeggen niet de licht opbrengst!) staat gelijk aan bijna 6000 echte Lumen!.
    Met echte Lumen bedoel ik precies het kleuren spectrum wat een plant nodig heeft.
    Een Hps van 600 watt bv heeft ongeveer 90.000 lumen, probleem is dat hij echter maar aan een klein kleurenspectrum hiervan iets heeft!
    Komt dus neer dat hij nu (als we watts zien als licht sterkte) 2200 watt aan juiste licht opbrengst heeft!!
    Was een hele brekening om de juiste kleur breking te bepalen, maar het is af.

Hokkie is gemaakt van purplaten van een hoge dichtheid, buitenkant bekleed met wit isolatie matriaal, binnen kant bekleed met reflecterend isolatie matriaal.

En het allerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr mooiste!!!!
    Met de fan, afzuiging, en de Ledlamp aan verbruik is maar een schrale 90 watt aan stroom per uur!!!!!

Hieronder zal ik wat fotos plaatsen van het hokkie lamp kachel etc.
    Ik hoor heel graag wat jullie er van vinden en jullie op of aanmerkingen.

Groeten Pietje.

IMG_1294.JPGIMG_1676.jpgIMG_1681.jpgIMG_1674.jpgIMG_1677.jpgIMG_1671.jpgIMG_1672.jpg
    Attached Files
    Last edited by Pietweber; 9 November 2012, 17:44.

Re: Eindelijk mijn hokkie zoals ik het wilde hebben,..pfffffffffff

ziet er netjes uit

verwacht nu natuurlijk wel een kweekverslag
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Idd er mooi, zeker je kachel, extra C02 is altijd goed.

Heb je Ultraviolet en ver rood, in je spectrum zitten?
      suc6 alvast.

Grzt.

Comment

Ja middelste kleine rij is uv,. En verschillden Nm aan rood om de juiste combi te krijgen

Comment

Mooie gedaan vind ik.hier ook een stoeltje bij
          Je filter zuig al je warmte.Heb je al probeert of dat goed warm word.(elke hoek)

Comment

Ben benieuwd hoe dat gaat met Led, blijf je volgen!

Comment

Prima, ben je bekend met het Emmerson effect.

Grtz.

Comment

Dat is puur voor bloei,. Alleen mis ik toch nog een Nm,. De vergeten groene kleur!!

Comment

Zenne,. Filter is expres onder de kanchel geplaats,. Ik weet niet of je de schuine kap boven de kachel ziet maar daar blaast de warmte uit.

Kachel staat er onder voor mocht er een propaan lek zijn dit zwaarder is als lucht en dus direct onder de kachel uitkomt en wordt afgezogen!

Comment

Dat propaan begrijp,goed gedaan maar ik lees net dat
                    extra C02 altijd goed is ...@@

ik ben dus ook benieuwd.we gaan dat zien.
                    als je dichter mij bent geef ik mijn plant paar weken aan jou

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pietweber View Post
                      Ja middelste kleine rij is uv,. En verschillden Nm aan rood om de juiste combi te krijgen
                      UV straling is schadelijk, planten hebben daar niks aan ivm fotosynthese, eerder omgekeerd. In vijvers wordt uv straling gebruikt om groene algen kapot te branden.

Comment

Uv licht is wel degelijk nodig voor de groei,. En dan uv-a,. Planten staan buiten toch ook onder de zon,. Straalt ook uv licht af,.....
                        Sommige planten kunnen er niet goed tegen maar canabis planten wel degelijk!

Comment

Er tegen kunnen en nodig hebben is een groot verschil. Tl lampen stralen geen uv uit, toch kan daar perfect onder gekweekt worden. Het heet niet voor niks fotosynthese. Dus wat zouden ze hebben aan die straling? Hps heeft het ook niet, dus ik zie niet echt het nut van uw middelste rij leds.
                          Last edited by beowulf; 9 November 2012, 20:28.

Comment

Voor de groei hebben ze het nodig zoals in de vorige reply al vermeld...ik praat over Uv licht van 380NM.
                            Uv- a licht hebben ze gewoon nodig,. Uv-b en c niet! C is de gevaarlijkste.

En geloof me! Iedere Hps lamp straalt uv licht af..

Comment

Meten is weten..

Comment

Bezig...
                              X