Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

By kweektent autoflowering of gewone zaden ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: By kweektent autoflowering of gewone zaden ?

Hoe jammer precies???
    Als je t niet zo benauwd had, had je m waarschijnlijk wel grappiig gevonden..

Maar vertel me alles over het wondere verhaal van een met moeite 4 weken groeiplantje tot 4 x terugstekken..

Ik vind t boeiender dan dat ik het stompzinnig vind dus hang aan je lip. Mijn conclusie met AF voor de komende 5 jaar is dat ze als groenbemesting het beste uit de verf komen..
    Was die gele klaver toch al beu..

Comment

De meeste kwekers hier zijn redelijk op de hoogte van de Cannabis-wereld.
      Die overtuig je niet met woorden.

Waarom zou je binnen autoflowers zetten ?
      Ik zie daar geen meerwaarde in.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik kweek altijd regulier of fem zaad. Men maatje zweert bij autoflowers.

Het verschil:

Men maatje kweekt in een 1.2x1.2x2m met 600W HPS en een lumatec evsa
        Men maatje zet meestal 16x 15L en heeft gemiddeld een opbrengst van +- 25g/plant (440g is zijn momenteel hoogste oogst van 16 planten)
        Zijn slechtste resultaat FAST BUD x 16 voor 225g droog....

Zijn argument om toch steeds weer AF's te kiezen, ja, gij bent elke dag 2 - 3 uur met u planten bezig ik 10 minuten....

Ik kweek in een tentje 1x1x2m met 600W HPS en een gavita digistar evsa
        Ik zet meestal 6 tot 8 x 18L en heb een gemiddelde opbrengst van +- 80g/plant
        mijn grootste oogst tot nu toe = 673g op 7 planten.

Dit was bubblegummer van female seeds die een dubbelbloei heeft gehad (bedankt voor de aanrader ALIEN) en bij mij zen waarde getoond heeft ondertussen. 1ste x dat ik ze zette had ik ook een super resultaat maar toen stond de tent in een garage en kreeg ik de vochtigheid niet omlaag met als resultaat 3 hooftoppen met wat rot, deze volledig de mesthoop op en de rest in de watercure, resultaat: op 6 planten 387g droog na watercure

Nu mogen jullie zelf even tellen wat de gemiddelde hoogste opbrengst geeft.

Mensen die nog steeds beweren dat autoflowers binnenplanten zijn, moeten dringend terug logisch leren nadenken. Autoflowers zijn net ontwikkeld omdat hier de zomers te kort zijn. Met een autoflower hoef je niet te zeulen om ze te verduisteren en je plantje is normaliter op tijd klaar. Zelfs 2 rondes buiten in 1 zomer lukt perfect met de juiste af'jes. Ook het probleem dat ze boven je schutting uit groeien en dergelijke is in het geval van AF's miniem. Mensen die anders beweren en steevast AF's binnen kweken hebben mijns inziens weinig verstand van onze hobby, en kiezen gewoon voor de easy way, wat je volste recht is, maar ga hier dan ook niet de grote jan uithangen met wat prietpraat omdat je te lui bent om je planten degelijk te volgen en verzorgen.

Autoflowers = Meer lichturen voor ruim minder opbrengst. Het enige argument dat een AF kweker kan geven is dat ik meestal wel 3 tot 5 weken langer doe over men rondjes en dat een AF kweker een ronde tot een ronde en half meer kan doen in het jaar.

En om eerlijk te zijn een ronde meer doen om de mindere oogst te compenseren lijkt me ZWAAR belachelijk. Tenzij je een broodkweker bent natuurlijk, en dan hoor je hier niet thuis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pietweber View Post
          @ buowulf,

Waarom denk je dat er AFjes zijn.....?
          Ik bedoel, waarom denk je dat ze bestaan? En nou geen antwoord zoals :" het kweken voor pussy's ".
          Ben erg benieuwd wat je denkt wat de meerwaarde is van AF.

Greeetzzzzz
          Mijn antwoord staat een post hoger. Enige voordeel is dat je buiten optimaal van de zomerzon kan profiteren zonder te moeten verduisteren. Als je ze in juni zaait zijn ze in augustus al klaar. Meer niet.
          Hoe ga jij stekken? Stekken doe je door een plant minstens 2 keer te toppen en dan stekken te snijden. Op die tijd is uw af al afgebloeid. En krijg maar is een normale bloeiende plant terug in de groei een vervolgens weer in bloei. Daar zitten minstens 5 weken tussen, wederom is uw af dan al bijna afgebloeid.
          Maar ja, je kan een af stekken in week 4, en dan heb je plantjes van 15 cm hoogte met een top van 2 gram want in groei trekken gaat echt niet meer. Denk dat jij ergens regulier gekregen hebt ipv af...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pietweber View Post
            Jongens!! AFjes hebben tegen woordig dikke opbrengste hoor.
            Het is niet meer de 25 gram die eerst was,. Pak je AF mazar en kweek je redelijk pik je toch gauw 50 gram,. Heb je alles goed in de hand kun je echt wel 80 gram halen,.
            Af en led!! Lekker 20 on 4 af!
            Moet je eens opletten wat je verbaast staat
            Ik wil graag dit resultaat van je met de eigen ogen zien, als jij even veel van een AF kan afhalen als ik van men fem of reg zaad, ben ik blijkbaar sterk verkeerd bezig en moet ik bij jou in de les. Wanneer je gaat oogsten laat het me even weten, wil ik altijd wel even komen kijken. Nou Nou Cors, dat kan je niet maken dus:

Ik wil daarom het volgende voorstellen: momenteel is onze lieve Belladonna bezig een nieuwe contest op te zetten, ik zou graag willen voorstellen om hiervoor een AF VS FEM contest te organiseren. We nemen een soortje van eender welke breeder die zijn soortje zowel AF als FEM aanbied. We nemen 5 personen die beweren dat ze met AF's een beter resultaat kunnen neerzetten dan met FEM en uiteraard ook 5x het omgekeerde. Men make een mooi verslag zodat iedereen perfect kan volgen wat je doet. De resultaten worden bij elkaar gevoegd en we bekijken de gemiddelde opbrengst en uiteraard het verslag. We geven 1 mooi prijsje aan de man/vrouw met het mooiste verslag en we hebben ineens een mooie waardemeter. Tevens mogen de verliezers in opbrengst nadien uitleggen hoe het komt dat hun argument niet op gaa want.....

Jezelf opgeven zou dan kunnen door een mooie tekst te schrijven waarom je denkt dat je resulaat beter zal zijn als het andere zaad, waarom je zoveel van dit zaad houd, of waarom je net niet van het andere zaad moet weten. De mensen die dan het best hun argument neerleggen en kunnen staven, mogen zich dan bewijzen in deze contest.

Comment

Ha, dan zou ik mss nog kunnen meedoen. Sweet seeds heeft zich sinds kort verlaagd om soorten uit te brengen in af variant. Nu, ik weet dat ik ga winnen want mijn 2 black jackjes en mijn wild rose staan al even lang voor te groeien als de autoflower variant er over doet om geoogst te worden. Die paar lichturen per dag wegen niet op tegen een scrog die 10 weken voorgroei heeft gehad. Nevers te never.

Comment

Inderdaad, maar blijkbaar zijn er nog steeds mensen die zich niet realiseren waarom AF's bestaan...

Laat ze het dan bewijzen als ze zo zeker zijn van hun stuk!!!!

EDIT: Quote Beowulf verwijderd, was niet nodig aangezien het hierboven staat

Comment

Autobanmij past beter..
                  pech voor hem.

Verder heb ik ook veel geleerd in deze topic bedankt allemaal.

Comment

Als je op een hobbyforum gaat vertellen dat je aan de shop verkoopt, dan vraag je er om. Fliere had em al gewaarschuwd en hij vroeg zelf om de ban...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goldenpowerr View Post
                      Als je een kweektent hebt , ben je dan het best met autoflowering zaden of gewone zaden ?
                      want gewone zaden hebben meestal ook een betere oogst ?
                      ik zou voor gewoon gefem zaad gaan je zal ten eerste n grotere opbrengst kunnen behalen en te 2de je kan dan ook zlf kiezen hoe lang je voorgroeit waardoor je ze groter kunt laten worden maar het is allemaal zoals je zelf wilt

Comment

Ja gvd, wie gaat me nu 4 x succesvol terugstekken van een autofalert showen???

Ze bannen ook altijd de mensen met verstand van zaken verdomme!

Comment

Neenee, uw gelijk ni kunnen halen en u dan laten bannen en vervolgens registreren onder ne nieuwe naam.

Comment

Volg mijn topic nog 7 weken ongeveer en dan weet je wat een AF geeft. "kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)" pussy style.

Keep on Smoking!!!P1010718.jpg

Comment

Helemaal mee eens Corsaxx: Af-jes zijn een uitkomst voor een ieder die om welke reden dan ook niet binnen kan kweken. Echter de opbrengst en de kwaliteit zal altijd lager liggen in vergelijking met reguliere soorten. Dit jaar had ik ook wat AF-jes staan: Big Devil, Cream Caramel auto en Automazar. Die zijn netjes afgebloeid. Mijn reguliere White Widows en NLX-en heb ik ergens eind augustus in de kliko gegooid: het weer zat deze zomer niet mee en in doorprutsen had ik gewoonweg geen zin. Volgend jaar maar eens overstappen op Deense soorten: Vale had gewoon een jaloersmakend resultaat.
                              Last edited by Xtreme; 15 November 2012, 12:38.

Comment

Bezig...
                              X