Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerst binnen kweek aantal vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerst binnen kweek aantal vraagjes

Oorspronkelijk geplaatst door AudioSystemRolla View Post
    ...potten altijd volledig afvullen !...
    Dit stukje had je gemist ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Haha nee, had het wel gelezen maar had te weinig aarde, en heb nog geen tijd gehad op te halen, denk dat ik het wel kan opvullen? Ga maandag nieuwe aarde halen, dan kunnen ze ook uit die kleine potjes!

Comment

Ik zal vanavond ook even weer een foto plaatsen! Ze groeien lekker! Heb de temperatuur als de lamp uit is op 21gr lv 45 en aan op 25gr lv 65 is dit goed? En ik heb van de growshop 2 soorten voeding mee gekregen wortel stimulator en bloeivoeding! Hoe vaak moet ik de wortel stimulator geven? Groeivoeding had ik niet nodig omdat er voldoende in de growmix zat!

Comment

ImageUploadedByTapatalk1353623059.767486.jpg
          En zoals afgesproken!

Comment

komt vast goed gewoon veel lezen en vragen als je vragen hebt, let wel op je krijgt soms een hoop domme antwoorden maar geen antwoord op je vraag.
            maar gewoon je ding doen en komt dan wel goed. ben nu ook een maandje mn eerste kweek aan het roken en kan je zeggen zeer geslaagd!!! beter dan shop kwaliteit serieus!!!
            had niet verwacht dat het zo goed zou gaan. zit nu eraan te denken om te gaan beginnen met mn tweede kweek plus mooi verslag ervan
            had/heb ongeveer 2,5 weckpot vol en dan had ik grote potten van 4 x ww en 1 red dragon
            dragon nog niet gerookt maar de ww zeer geslaagd en weet zeker dat er veel niet zon mooie eerste oogst hadden

dus ik zeg succes en komt goed!!
            aaaaahhhh nu komt de joint uit de mouw!

Comment

Hallo mensen! Hier nog ff een update!
              Heb vandaag nog ff wat extra potgrond gehaald dus alles staat nu goed in de aarde! Alleen krijgen de buitenste plantjes natuurlijk wat minder licht! Moet ik af en toe de potten omwisselen? Of is dat niet nodig? Staat het er een beetje goed bij zo? ImageUploadedByTapatalk1353932574.558281.jpg

Comment

Oh ja nog een vraag! Wat voor water gebruiken jullie? Kraan water is niet goed toch? Hoe krijg je kraan water op de juiste ph? Thanx!

Comment

Kraanwater heeft inderdaad een pH van ongeveer 8 en dat is eigenlijk te hoog. Echter, je kweekt in grond en die heeft een bufferende werking: dus erg veel kwaad kan kraanwater niet aanrichten. Regenwater met een pH van ongeveer 5 is beter, maar zie daar maar aan te komen (regenton, tuinvijver?) En een pH-meter is relatief duur: er zijn kwekers die een theezakje uitknijpen in hun voedingswater om de pH te verhogen. NB: pH is een onderdeel van een negatieve logarithme reeks: dus een pH van 6 is hoger dan een pH van 8. Met andere woorden: een medium met een pH van 7 is 10 keer zo zuur als een medium met een pH van 8. Een een medium met een pH van 6 is 100 keer zo zuur als een medium met een pH van 8.
                  Last edited by Xtreme; 26 November 2012, 14:08.

Comment

staat er netjes bij hoor

ik zou de potten niet steeds verplaatsen of wisselen , kunnen de dames ook stress van krijgen
                    ik gebruik 50% kraan water en 50% regenwater hierbij voeg ik dan nog een beetje voeding indien nodig en klaar !
                    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Okay!! Duidelijk! Bedankt voor de info! Ik gebruik alleen wortelstimulator, dit 2 keer per week, volgens de growshop had ik geen groeivoeding nodig omdat er voldoende in de aarde zit tot aan de bloei!

Comment

Hallo mede kwekers! Heb nog ff vraagje! Hoe groot moeten mn plantjes zijn voordat je kan zien of het vrouwtjes zijn? En waneer moet ik mn lamp op 12-12 zetten? Zie foto hoe ze nu zijn! Bedankt alvast!
                        ImageUploadedByTapatalk1354228005.784475.jpg

Comment

geslacht kan je zien als ze in voorbloei gaan
                          daarvoor moet je ze dus in bloei zetten (klok om)
                          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Bijna, maar voorbloei kun je ook in de groei zien.
                            Ik zie het meestal pas na de 7e node, soms pas na de 9e, als je maar lang genoeg groeit.
                            Zal ook wel een beetje afhankelijk zijn van de soort

Onder 400W zette ik ze in bloei als de plantjes de hele pot bedekten.
                            Dat duurt nog even bij je.
                            Je oppervlak is eigenlijk ook te groot voor een 400W lamp. 120x120 is een tentje voor 600W.
                            Je zou de kap wat verder open kunnen vouwen, dat scheelt al iets. (pas op je lamp

Leuke soortjes.
                            Afghaan is wel wat meer indica als de Critical, van wie is de Afghaan ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Okay! Mooi zo bedankt voor je reactie!
                              Wat zijn nodes? Vertakkingen?!ik zal de kap iets proberen te buigen! Mn doel is ook om uiteindelijk over te stappen naar een 600 watter! Maar ivm eerste kweekje dacht ik ik begin met 400 ik zal af en toe nog wel een vraagje stellen het is tenslotte de eerste kweek! het is een durban afghani

Comment

Oh ja nog een vraagje! Wat betaal je ongeveer per maand aan energie met een 400? Of een 600?
                                Thanx!

Comment

Bezig...
                                X