Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oogsten & knippen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oogsten & knippen

Korting op 420shop
    Hoi,

ik lees in verschillende topics om hier anders te werk te gaan.
    Het ene zegt de plant af te snijden onderaan en onmiddellijk te laten drogen met tak en al,
    de andere zegt dat je eerst alle bladeren moet verwijderen tot enkel stengel en bloem overblijft, dan de droogkast in.

Hoe doen jullie dat?

Thx

Re: Oogsten & knippen

dat is te zien hoeveel goeste ik heb om te knippen maar meestal knip ik het volledig tot dat de stengel en bloem nog overblijft

Comment

Op de onderstaande link vind je onderaan een filmpje. Ergens tussen minuut 9 en 11 beantwoorden ze jouw vraag!

Als je één wietsoort zou moeten noemen, dan moet dat wel White Widow zijn! Deze wietzaadjes zorgen voor een hoge opbrengst en heerlijke wiet.
      Weg met de wietpas!!!

Comment

Ik denk dat je bedoeld dat als je hem omhakt, sommige mensen de plant met bladeren en al laten drogen en dan de bladeren eraf schudden. Of eerst de bladeren eraf knippen en dan laten drogen. Ik denk dat als je ze in het geheel laat drogen dan word het wietje niet echt lekker van omdat de, eigenlijk te lange, blaadjes in de top indrogen en dan zit je weer meer blad te roken ipv top.

Comment

@Cookaap: Wietje wordt beter als je de kleine fanleaves eraan laat...deze gaat minder snel drogen dus beter smaken.
          blad haal je er achteraf wel af.
          <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
          <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

Comment

Re: Oogsten &amp; knippen

QNQ344.jpg Geknipt.
            QNQ353.jpg Gedroogd.

Meteen knippen vind ik veel makkelijker, ik rook niet graag blad.
            Qua smaak merk ik weinig verschil als je goed afbloeit en niet te snel droogt.

Als je wat meer kleine blaadjes eraan laat drogen ze nog iets langzamer.
            Dat kan een voordeel zijn.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Re: Oogsten &amp; knippen

@darkside en QnQ, ik wist niet dat de kleine blaadjes smaak kunnen geven. Over een week (misschien 2) kunnen mijn planten geoogst worden en dat ga ik eens proberen!

Comment

Bezig...
              X