Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

diepgroene verkleuring in het blad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: diepgroene verkleuring in het blad

Oke, voorbeeldje erbij.

Je geeft nu 4ml groeivoeding in een liter water.
    Morgen maak je een fles met 2ml groeivoeding en 2ml bloeivoeding.

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik hou het gewoon op overvoeding.
      Denkek. Wss je aarde die al voeding bevat waar jij voeding hebt bijgekapt. Te hoge ec dus

Verstuurd met mijn mobiele telefoon

Comment

ze hebben nog maar 1 keer voeding gehad en dat was volgens wat ik hier gelezen heb de helft van de opgegeven maat...maar daarbuiten is het heerlijk hard kraantjes water...(eeeeeeerg veel kalk in deze contreien...als dat wat wil zeggen QnQ? )

Comment

Hard water is hogere ec. Moet je maar es nameten.
          Veel beginners make fouten met ec- en ec+

Als je water al snel 0.6 ec heeft wat bij jouw het geval zal zijn zit je snel boven wat je mag geven e.

Kalk kan je eruit krijgen door reverse osmose filter op je kraan te installeren. Is ondertusse je ec van je water ook 0

Verstuurd met mijn mobiele telefoon

Comment

EC- en EC+ ?
            WTF bro ?

Oke Adzerat, wil je de makkelijke oplossing dan ?
            Ga naar de growshop, en haal een zak Lightmix. (da's speciaal voor cannabis)
            Gooi die leeg in grOte potten, (10x zo groot als je nu hebt bijvoorbeeld)
            Trek je plantjes uit deze potjes, voorzichtig wat aarde van de kluit schudden en overpotten in verse heerlijkheid.

Comment

Ik zie hier ook wel een P blokkade (doffe donker groene kleur)in combinatie met een Mg blokkade door teveel Ca. (niet open klappen van de bladeren)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                EC- en EC+ ?
                WTF bro.
                Qnq . Daar verschiet ik nu van dat zo een ervaren kweeker hier nog niet van gehoord hebt. :rolleyes:

Ec en voeding

Bij het bepalen van de ec waarde van je voeding dien je rekening te houden met de ec waarde van je water. Kraanwater heeft door de aanwezige zouten (die voor het merendeel ook als voeding dienen) ook een ec waarde. Je streef ec waarde bestaat uit de ec van je voeding + de ec van je water opgeteld. Als je water een hogere ec waarde heeft geef je dus minder voeding. Let dus goed op de NPK waardes van de voeding die je aanschaft. Er zij ook een aantal fabrikanten die voeding op maat leveren. Zij hebben dus de voeding uitgeballanceert/aangepast op het leidingwater in de regio.edit door Puree zouten ik het leidingwater gelden grotendeels NIET als voeding... Daarom word de EC van het voedingswater ook uitgedrukt in EC of EC+. EC = de totale EC = de natuurlijke EC van je water + de EC van je voeding. EC+ = enkel de EC van je voeding. Alle voedingsschema's van de fabrikanten zijn dan ook uitgedrukt in EC+, mist de EC van leidingwater van regio tot regio.
                Last edited by Bolliex; 8 December 2012, 09:19.

Comment

wat is dan ec- je geeft voeding naargelang je ec van je kraanwater, is correct maar je hebt toch geen ec - ? grts subby

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door subby View Post
                    wat is dan ec- je geeft voeding naargelang je ec van je kraanwater, is correct maar je hebt toch geen ec - ? grts subby
                    Je hebt gelijk. Het woord "ec-waarden" had ik gelezen als "ec-"waarden. Ec min bestaat dus niet. Maar wat ik bedoelde is ec en ec+

Verstuurd van mijn GT-S7562 met Tapatalk

Comment

Comment

Opgelost zou ik niet durven zeggen; ze staan er relatief goed bij dunkt me..allemaal mooi aan 't bloeien onder mijn veel te kleine lichtkap waar ik tijdens mijn verlof eens werk van ga maken...
                        blaadjes komen idd niet echt open, beetje sucken maar ze staan wel allebei in bloei dus laat ik ze maar doen...ik zie helaas niks van kristalletjes verschijnen, komt dat pas naar 't eind of al van in 't begin?

Comment

Bezig...
                        X