Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Witte vervaging op blad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Witte vervaging op blad

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik ben nieuw met kweken, en heb nu dus ook voor het eerst plantjes. Ik heb wat problemen met mijn planten, en ik zal vast heel veel fout doen, alleen het probleem is dat ik op de ene site lees dat er veel water moet worden gegeven, de ander zegt weer weinig, dan zie ik foto's op internet waarbij ik denk van, waarom is mijn plant niet zo?

Dan lees ik weer dat ik een TL lamp er boven kan hangen, en dan lees ik ergens anders weer niet. Uiteindelijk denk ik dat ik het moet leren uit ervaring. Ik weet dat het beste is om een hps lamp erboven te hangen, 18/6 - licht/donker patroon, lichtreflecterende muren, warmte, luchtige grond.

Het probleem is dus dat ik 3 planten had, en er 2 al dood zijn. Eerst dacht ik aan een voedingsfout, maar daar begin ik mijn twijvels over te krijgen. 1 Plant groeit nog steeds, maar even voor de duidelijkheid, hij staat er nu 16 dagen.

20121123_140158.jpg

Zoals op de foto te zien, heb ik bij het laatste overgebleven plantje een soort witte vervaging op de blaadjes. Schimmel is het niet. Ik ben gestopt met voeding geven en geef ze alleen nog maar een beetje water. Ik voel zelf aan de grond of die nog vochtig is of niet, en aan de hand daarvan geef ik ze water. Soms is dat maar een klein beetje water aan het einde van de dag, soms meer.

Heeft iemand enig idee wat ik moet verbeteren en of deze plant het ook nog gaat overleven?

grt,

Arnolduzzz

PS. Owja het is trouwens een Auto Purple Cheese: http://www.wietzaadjes.nl/shop/purpl...ds-p-2438.html

Re: Witte vervaging op blad

niemand?

Ik weet dat mijn plantjes niet hard gaan, ik snap gewoon niet waarom... temperatuur is in orde, water is goed, voeding, aarde, enz enz...

Comment

Je gaf al voeding las ik, ben zelf ook geen prof, maar weet wel dat je in het begin geen voeding moet geven, en verder zoals je schrijft iedere dag een beetje water, is denk ik ook niet goed.(kleine plantjes geen water geven, maar sproeien)
      Denk dat het onderin het potje te nat en te koud is, en misschien in verhouding ook teveel voeding, want dat wat je gegeven hebt, kon ie helemaal nog niet aan, en zal zich ophopen.
      Misschien is het een optie om het plantje met kluit en al in een ander groter potje te zetten en een paar dagen geen water en en vooral geen voeding te geven.
      Je schrijft dat je aan de grond voelt, die is soms kurkdroog bovenop, terwijl die van onder(zeik)nat is.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Je gaf al voeding las ik, ben zelf ook geen prof, maar weet wel dat je in het begin geen voeding moet geven, en verder zoals je schrijft iedere dag een beetje water, is denk ik ook niet goed.(kleine plantjes geen water geven, maar sproeien)
      Denk dat het onderin het potje te nat en te koud is, en misschien in verhouding ook teveel voeding, want dat wat je gegeven hebt, kon ie helemaal nog niet aan, en zal zich ophopen.
      Misschien is het een optie om het plantje met kluit en al in een ander groter potje te zetten en een paar dagen geen water en en vooral geen voeding te geven.
      Je schrijft dat je aan de grond voelt, die is soms kurkdroog bovenop, terwijl die van onder(zeik)nat is.

Comment

Thnx, ik ga vandaag het plantje wel even overzetten in een nieuwe bak. Even kijken of het nut heeft, ik hou je op de hoogte.

Comment

Ik krijg nu hulp van de vader van een vriend van me Hij heeft vroeger vaak gekweekt en had nog heel wat spullen voor me zoals speciale voeding, lampen, enz. Inmiddels heb ik de omgeving even tijdelijk verbouwd in een klein kastje. Dit omdat ik een grote kast voor de planten wil maken waar de 600W hps kan branden. Hierbij nog even een foto van het plantje nu. Ik geef ze nu speciale voeding en zoals je ziet worden de nieuwe blaadjes niet wit. Kortom: voedingsfout dus

20121129_003909.jpg20121129_004017.jpg

bureaulamp is even voor nood, morgenmiddag heb ik de nieuwe kast en gaan ze weer onder de andere lamp

Comment

Ze hebben nog geen voeding nodig. Dat had je na 1x nog niet door ?
            Zeker na overpotten geef je 2 weken alleen water, zonder voeding, anders krijg je straks weer dezelfde problemen.

btw. Voeding is beperkt houdbaar na opening, ik weet niet of ze open zijn.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
            X