mijn stekjes heb ik van een moederplant gehad en ze zitten nu in de clone ruimte(4 dagen). sommige bladeren worden een beetje geel. kan iemand mij vertellen of dit normaal is?. bodem tempratuur is 25. omgeving 26, luchvochtigheid75%. alvast bedankt.gr
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
stekjes verzorgen
Collapse
X
-
Re: stekjes verzorgen
ja dat gebeurd. Zeker blad wat je hebt bijgeknipt (als je dat al hebt gedaan), of teveel blad.
Het stekje moet zich aanpassen : waar het eerst water en voeding kant en klaar kreeg aangeleverd middels de sapstroom door de stengel, moet er nu opeens een wortelstelsel komen. Dat kost ook water, en dat moet ergens vandaan komen. Vandaar dat het belangrijk -beter : essentieel- is om tijdens de eerste 5-7 dagen de luchtvochtigheid in je stekkenruimte maximaal te houden. En maximaal is dan ook echt maximaal, nog net geen regenbui in je ruimte zeg maar.
Post een foto voor concretere hulp, zo is het ook maar giswerk voor ons forummeelezertsSociety is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
-
hoi moerweed, ik he wat foto's gemaakt, ik hoop dat ze een beetje duidelijk zijn, ik heb mijn lampen ongeveer op ongeveer 40 cm opgehangen, is dat goed of moeten wat lager?. gr.IMG_20121126_203655.jpgIMG_20121126_203707.jpgIMG_20121126_194856.jpgIMG_20121126_203701.jpg
Comment
-
enthousiast groen spul, dat zijn stevige stekken ! Luchtbevochtiger erbij zetten
40cm is veel voor TL, en naar mijn smaak overkill in geval van HPSlicht. Stekken doen het prima op TL en dan echt dicht erop zetten (5-10cm). SuccesSociety is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Comment
-
Amnesia zou ik heel kort groeien, tot je ziet dat ze aanslaan, dan meteen de klok om.
Met een knap lampje erboven kunnen ze namelijk nog wel 6-7-8 weken blijven doorgroeien nadat je ze op 12/12 hebt gezet.
Daar staat Amnesia om bekend, net zoals de geur, ze 'stinken' de tent uit
Comment
-
De temperatuur mag ook wel omlaag. Mijn stekken staan ten alle tijden in een omgevings temperatuur van 20 graden. LV is in de eerste 5 dagen 99% Daarna zet ik de Mistpro een standje lager en ga ik op 75% zitten. Ik gebruik een 400 HPIT lamp van Philips met een regelbare trafo. De lamp hang ruim op een meter. Licht genoeg. PP wortelt meestal tussen dag 6 en 10 en mijn haze tussen dag 10 en 16. Echter staan mijn tijdschakelaar de eerste 3 dagen op 20/4 en daarna op 18/6. Dit werkt voor mij prima. pH wordt niet gereguleerd. Ik gebruik 1 ml rhitzotonic op 1 liter water. Zelfs als bladvoeding. Ik weet dat Rhitzotonic geen bladvoeding is maar heb jet idee dat het wel werkt. Dit geef ik 1 x per week door tot de zelfs de bloei in gaan.
Succes
Comment
Comment