Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is er mis?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat is er mis?

Korting op 420shop
    Wat is er mis met mijn plantje

IMAG0151.jpgIMAG0143.jpgIMAG0144.jpgIMAG0149.jpgIMAG0150.jpg

Heb al eens een calciumtekort gehad maar daar is het plantje al weer overheen, maar nu kwam er een ander probleem?
    Het kan geen calciumtekort zijn omdat de grond nog verzadigd is met kalk. Het komt alleen voor op de oudere grotere bladen.

Iemand enig idee wat dit is en hoe het ontstaan is?

Re: Wat is er mis?

Lijkt me een sporenelement tekort, met name molybdeen tekort geeft deze rood verkleuring.

Comment

En wat zou ik tegen kunnen doen? en remt dit de bloei ook af?

Comment

Beetje sporenmix van bionova meegeven met watertje knappen ze wel weer van op

Comment

Idd je sporenelementen aanvullen zoals langenl hier al aangeeft. basalt- of lavameel levert ook voldoende sporen elementen net zoals zeewierkalk.

Alle planten hebben molybdeen nodig. Van dit element zijn slechts heel kleine hoeveelheden nodig.
          Molybdeen is nodig bij de opbouw van enzymen.
          Molybdeen speelt bovendien een rol bij de omzetting van nitraat- naar ammoniumstikstof.
          Bij een tekort aan molybdeen wordt de binding van luchtstikstof sterk geremd.
          Molybdeengebrek is vooral zichtbaar in jonger blad. Dit blad verdroogt, krult om of wordt rood/paars.
          In tegenstelling tot andere sporenelementen is molybdeen juist minder goed beschikbaar bij een lage pH-waarde.

Comment

Bezig...
          X