Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is er mis met mijn top??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat is er mis met mijn top??

    Korting op 420shop
    Heey,

    wie kan mij helpen. Bij een maatje van mij is er iets mis met de kweek. Alle planten doen het goed en staan er mooi bij. 1 top ziet er zo uit....

    Iemand enig idee wat het is en hoe het komt?
    Attached Files

    #2
    Re: Wat is er mis met mijn top??

    volgens mij is er niks mis met de top, alleen de blaadjes zijn bijna afgestorven, het licht eraan of je plant al bijna door zn bloeicyclus is anders zul je het wel moeten verhelpen

    Comment


      #3
      Re: Wat is er mis met mijn top??

      je zou best ook eens kijken of er geen toprot is want meestal als die bladeren in de top geel word is dat een teken dat er mogelijk rot is

      Comment


        #4
        Re: Wat is er mis met mijn top??

        indien niet rot, stop met wateren (als je al niet bent gestopt), stammetje klieven en binnen een weekje een extra lange donkere nacht .. en omleggen. succes.

        [edit]
        overigens beetje offtopic maar het houd verband en schoot net telaat doo rmijn hoofd.
        stel dit plantje is van het zelfde type als de andere planten in de garden van je maatje:
        dan heb je een vroeg klare phenotype? right?

        mijn vraagje nu is: kan ik nu nog gaan 'bevruchten' amper een week voor het oogsten.. lijkt me krap maar stel dat ik nu bevrucht en nog even een extra twee weken wacht met klieven zou dat een kans op goed zaad geven.. heren hobbyisten, zomaar uit de mouw he ,) graag reactie
        Last edited by EL Guerilliero; 4 December 2012, 21:02.

        Comment


          #5
          Re: Wat is er mis met mijn top??

          als je de onderkant van de top bekijkt twijfel ik sterk of die al niet rot is...
          Wil je blowen, moet je het zelf growen

          Comment


            #6
            Wat is er mis met mijn top??

            Ik denk ook helaas aan toprot

            Comment


              #7
              Re: Wat is er mis met mijn top??

              Zaadjes hebben een week of 5 nodig dus dat gaat natuurlijk niet meer.
              "Goed zaad" krijg je ook niet met 1x bevruchten, en als je een andere soort als man daarvoor gebruikt,
              mag je nog een keer of 4-5 terugkruisen voor je iets hebt wat enigszins stabiel begint te worden.

              @joellep: Op de foto lijkt het of ze al flink aan het rotten is, aan de onderkant.
              Als er al rot in de tent is, ga je natuurlijk zeker niet klieven, maar knippen.
              Rot (Botrytis) is een schimmel, en verspreid zich door de lucht.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Wat is er mis met mijn top??

                hoewel ik met goed zaad 'levensvatbaar zaad' bedoelde heb ik mijn antwoord. een week of 5. dank u QnQ
                en bevruchten met door stress ontwikkelde hermas liever dan mannetjes om sneller stabiel te zijn ..
                (een goed vrouwtje van soort 2 met een goed vrouwtje van soort 1 kruisen is beter dan een goed mannetje van soort 2 met een goed vrouwtje van soort 1 ?)

                overigens jammer van je toprot joellep, ik hoop dat het zich beperkt.

                Comment


                  #9
                  Re: Wat is er mis met mijn top??

                  voeg me toe met de vaste members hier !! chek die zooi op roT want het ziet er ni al te best uit !!

                  denk dat je peg hebt
                  Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat is er mis met mijn top??

                    Om ff offtopic te blijven @Guerilliero: Zaad maak je met een mannetje en een vrouwtje uit reguliere zaden.
                    Met herma's en feminised zaad gaan knoeien is voor prutsers en levert zeker geen stabiliteit op.

                    @joellep: Heb je al duidelijkheid over die top ?
                    Als het rot is, is het wel zaak dat je maat die top er zsm uitknipt.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Wat is er mis met mijn top??

                      mijn xcuses om off topic te blijven maare @QnQ ik weet dat een 'normale' zaadproductie door een mannetje en een vrouwtje komt maar:

                      stel: ik heb een phenotype die ik eggg wel leuk vind en ik wil haar karaktristieken in een volgende kweek uit zaad halen.
                      - ik weet dat ik via stekken deze pheno kan klonen. maar dat kan een vrij trage cyclus zijn als mijn kweek en opkweek ruimte klein zijn en ik toch mijn hokje wil vullen met enkele van dezelfde 'waarde'. (ga ik zoizo ook toepassen)-
                      maar ik ben opzoek naar de beste zaadproductiemannier.
                      -- beetje terug zei je nog dat ik als ik regulier kruistte ik vijf keer moest terug kruisen om stabiel te zijn .. jah is intensief maar niet onoverkomelijk (wil ik ook wel proberen dus lol we zijn nu toch begonnen kan ik beter alles proberen leren)
                      -- ik wilde dat hermaprutsen proberen omdat zo 'feminised' zaad ontstaat: en kwa lukratieviteit is er weinig meer ideaal alleen haal ik er zoals je zegd de stabiliteit helemaal uit. ik heb mijn eigen zaad dat ook een beetje onstabiel is geworden.. als hobbyist niks leuker om met mindere goden te starten en te zien hoe je ze uit kan melken.. dus mijn laatste vraagje is nu.
                      hoe stabiliseer ik mijn zaad: beste optie is gewoon man en vrouw die mij idealiter zijn blijven kruisen? eens 'stabiel' zaad kruisen met een ander type mannetje met kwaliteiten die ik zoek om daarna met een mannetje van mijn nieuwe alweer onstabiele lijn vijf keer terug te kruisen met een vrouwtje van mijn nieuwe inbreng?

                      Comment

                      Bezig...
                      X